آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی فینیکس

0002 scaled

بعد از صعود سرسام آور بیت کوین و سایر ارز دیجیتال ای در هر گفتگویی می توان به وضوح نام این رمز ارز را شنید. مسلما با افزایش اخبار های خوب پشت هر بازار سرمایه ای، افراد خواهان برای ورود به این بازار نیز افزایش می یابد؛ بازار ارزهای دیجیتالی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تعداد زیادی از افراد هیچ اطلاعاتی از نحوه ورود به این بازار در اختیار ندارند.برای ورود به بازار کریپتوکارنسی شما نیاز به ثبت نام در یک صرافی خواهید داشت؛در این مقاله قصد داریم تا شما را به شکل کامل با نحوه احراز هویت در صرافی فینیکس آشنا سازیم.

در سراسر دنیا صرافی های معتبر فراوانی موجود هستند که به دلیل تحریم بودن ما ایرانی ها قادر به استفاده از آنها نمی باشیم. اما در این میان صرافی های معتبر ایرانی بسیاری ایجاد شده اند که از جمله آنها می توان به صرافی فینیکس اشاره کرد.

جهت ثبت نام در سایت فینیکس کلیک کنید.

آموزش کامل احراز هویت در صرافی فینیکس

اولین قدم برای شروع احراز هویت در صرافی فینیکس، ثبت نام در آن صرافی است. برای شروع وارد صفحه اصلی صرافی فینیکس شده و در صفحه باز شده بر روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید؛ در صفحه باز شده شماره موبایل خود را وارد کرده و در فیلد های بعدی رمز عبور خود را وارد و تکرار نمایید. در نهایت بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

بعد از آنکه بر روی دکمه ثبت نام کلیک کردید، برای شماره موبایل شما یک کد تاییده ای ارسال خواهد شد که باید برای ورود به پنل کاربری آن را در فیلد مشخص شده وارد نمایید. بعد از آنکه کد تایید را وارد کرده و وارد حساب کاربری خود شدید، در سمت راست صفحه یک پنل کاربری را مشاهده خواهید کرد که در بین آنها در بخش داشبود به راحتی می توانید قسمت مربوط به احراز هویت را انتخاب کرده و وارد آن شوید.

فرآیند احراز هویت

فرآیند احراز هویت در صرافی فینیکس از 5 مرحله تشکیل شده است. در مرحله شما نیاز است که ایمیل خود را تایید نمایید؛ بدین منظور بعد از وارد شدن به بخش احراز هویت در اولین قدم ایمیل خود را وارد کرده و بر روی دکمه مرحله بعد کلیک نمایید. به ایمیلی که وارد کرده اید یک کد 6 رقمی ارسال خواهد شد که نیاز است آن را در فیلد مربوطه وارد نمایید تا به مرحله بعد هدایت شوید.

در مرحله بعدی از شما اطلاعات شخصی مانند نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، کد ملی و اطلاعات محل سکونت نظیر شهر سکونت، شماره تلفن ثابت، آدرس و دیگر موارد درخواست می شود که باید با دقت کامل و به درستی آنها را وارد نمایید.

توجه داشته باشید چنان چه اطلاعات شخصی که شما وارد کرده باشید، غلط بوده باشد و یا مشکل داشته باشد حساب شما تایید نخواهد شد پس نهایت دقت را به خرج دهید.

بعد از آنکه اطلاعات شخصی خود را وارد کردید بر روی دکمه مرحله بعد کلیک نمایید تا به مرحله ارسال تصویر منتقل شوید. سیستم احراز هویت فینیکس بدین شکل است که تا زمانی که شما اطلاعات مربوط به یک بخش را کامل نکرده باشید اجازه دسترسی به سایر بخش ها را نخواهید داشت.

اطلاعات شخصی

بعد از آنکه اطلاعات شخصی خود را وارد کردید به شکل اتومات به بخش ارسال تصویر منتقل خواهید شد که در این مرحله بایستی مدارک مورد نیاز اعم از یک کاغذ دست نوشته با متن از پیش تعیین شده توسط سیستم را به همراه کارت ملی خود به شکل توضیح داده شده در وب سایت زیر صورت خود نگه داشته و تصویر خود را در سایت آپلود نمایید.

توجه داشته باشید که تصویر ارسالی شما باید شفاف و واضح باشد، به شکلی که هم چهره شما قابل تشخیص بوده و هم متن دست نوشته نیز خوانا باشد. بعد از آنکه تصویر خود را با شرایط ذکر شده در وبسایت آپلود نمودید، باید بر روی دکمه ثبت و ارسال تصویر کلیک نمایید.

احراز هویت فینیکس

در مرحله بعد شما باید که یک زمانی را برای تماس صرافی با خودتان برای تکمیل تمامی مراحل احراز هویت انتخاب نمایید. اگر تمامی مراحل ذکر شده را به درستی پیش رفته باشید کارشناسان صرافی فینیکس با شما تماس خواهند گرفت و حساب کاربری و فرآیند احراز هویتتان را تایید خواهند کرد. سپس شما خواهید توانست که معاملات خود را صرافی شروع کرده و به خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی در این صرافی بپردازید.

چرا باید احراز هویت انجام دهیم؟

احتمالا برای شما تماملی مراحل ذکر شده آزار دهنده باشد؛ برایتان سوال شود که چرا باید اطلاعات شخصی خود را نظیر تصویر، آدرس و دیگر موارد مذکور را در اختیار صرافی قرار دهیم.

همانطور که همه ما میدانیم این شبکه به دلیل غیرمتمرکز بودن خود، می تواند ابزاری بسیار مهم برای پولشویی باشد؛ به این دلیل سازمان مبارزه با پولشویی صرافی ها را ملزم کرده است که قبل از هر گونه فعالیت، هویت کاربران خود را احراز نمایند.

این فرآیند موجب می شود که افراد قبل از خرید و فروش بیت کوین هویت خود را در صرافی تایید نماید و بعد از آن شروع به خرید و فروش نماید که به شکل جدی از کلاهبرداری های موجود در این حوزه کاسته می شود.

البته یک نکته بسیار مهم دیگری که وجود دارد این است که شما باید بسیار مراقب اطلاعات کاربری خود یعنی ایمیل  و رمز عبور خود باشید و آنها را در اختیار هیچ شخص دیگری قرار ندهید؛ چرا که عواقب هر گونه سو استفاده از حساب شما، بر عهده خودتان خواهد بود. 

درمقاله ی بعدی با نحوه ی خرید و فروش در صرافی فینیکس آشنا می شویم.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.