آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی بیت پین

آموزش خرید و فروش در صرافی بیت پین

در مقاله پیش نحوه ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت پین را به شما آموزش دهیم. اگر شما هم به دنبال خرید و فروش ارز دیجیتال هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

امروزه کم تر کسی، نام ارز دیجیتال و مخصوصاً بیت کوین به گوشش نخورده باشد؛ بازار ارز دیجیتال در حال حاضر یکی از بزرگ ترین بازار های مالی جهان می باشد و بخش بزرگی از گردش مالی را به خود اختصاص داده است.

بازار ارزهای دیجیتال در این روز ها بسیار خبر ساز شده است و تعداد زیادی از سرمایه گذاران را به سمت خود جذب کرده است تا برای کسب درآمد و سرمایه گذاری به این بازار ورود کنند. بازار رمز ارز ها در ایران نیز طرفداران زیادی دارد.

اگر شما به دنبال خرید رمز ارز و ورود به این بازار می باشید حتماً به یک صرافی معتبر نیاز پیدا خواهید داشت تا معاملات خود را انجام دهید؛ یکی از این صرافی های معتبر، صرافی بیت پین می باشد.

کیف پول، شارژ و برداشت در حساب بیت پین

پس از آنکه حساب کاربری شما توسط پشتیبانی سایت احراز هویت شد شما قادر به شارژ کردن حساب خود هستید و می توانید معاملات خود را شروع کنید.

ابتدا برای شروع معاملات خود باید  حساب کاربری خود را شارژ کنید؛ به این منظور بیشتر صرافی ها برای هر ارز موجود در صرافی کیف پول مخصوصی به شما اختصاص می دهند که که می توانید از  آن برای معاملات خود و شارژ کردن حساب تان استفاده کنید.

صرافی بیت پین از لحاط تنوع در رمز ارزها و تعداد ارز های قابل معامله در ایران یکی از بهترین ها میباشد و پس از ساخت حساب کاربری، حدود 70 کیف پول رمز ارز های مختلف را به صورت اختصاصی دریافت می کنید که تعداد 70 رمز ارز در ایران برای یک صرافی بسیار عالی است.

در بالای صفحه گزینه کیف پول را انتخاب کنید. حال می توانید مشاهده کنید که قادر هستید حساب خود را با ارز های متنوعی شارژ کنید و آنها را به فروش برسانید، با آنها ارز های دیگری بخرید و یا در کیف پول خود نگه داری کنید.

برای شارژ حساب خود کافی است در مقابل ارز مورد نطر، گزینه واریز را انتخاب کرده و اگر می خواهید موجودی کیف پول خود را انتقال دهید از گزینه برداشت استفاده کنید. در مقابل رمز ارز مورد نظر گزینه معامله را نیز مشاهده می کنید این گزینه برای تبدیل ارز مورد نظر به ریال می باشد.

جهت ثبت نام در صرافی بیت پین کلیک کنید.

معامله در صرافی بیت پین

خرید و فروش در بیت پین

به طور کلی در صرافی بیت پین می توانید به دو صورت معامله کنید، در روش اول که ساده ترین روش نیز هست خرید آسان می باشد، با انتخاب این گزینه در بالای صفحه وارد صفحه جدیدی می شوید، اگر قصد خرید رمز ارز را دارید گزینه خرید و اگر قصد فروش رمز ارز را دارید گزینه فروش را انتخاب کنید.

سپس مقدار ارزی که قصد خرید آن را دارید، وارد کنید تا با کم شدن مبلغ معامله از کیف پولتان ارز مورد نظر به کیف پول ارزدیجیتال شما واریز شود و در صورتی که قصد فروش دارید مقدار مورد نظر را وارد کنید تا با کم شدن آن ارز از کیف پول شما، مبلغ ریالی به دست آمده از معامله به کیف پول شما واریز شود.

خرید و فروش بیت کوین

در ادامه آموزش خرید و فروش در صرافی بیت پین روش دوم که روش حرفه ای تر و کارآمدتری می باشد پلتفرم خرید و فروش می باشد.

برای شروع معامله از گزینه پلتفرم خرید و فروش در بالای صفحه استفاده کنید؛ پس از انتخاب گزینه خرید و فروش مشاهده می کنید که بازار به دو صورت در دسترس شما قرار دارد، شما می توانید به صورت ریالی و یا دلاری (تتر) به انتخاب خودتان معاملات خود را انجام دهید؛ برای انتخاب در بالای صفحه و در سمت راست گزینه بیت کوین/تومان را کلیک کنید و پس از انتخاب کردن دلاری بودن یا ریالی بودن معاملاتتان، ارزی که قصد خرید و فروش آن را دارید انتخاب کنید.

عرضه و تقاضا درصرافی بیت پین

صرافی بیت پین یک صرافی بر پایه عرضه و تقاضا می باشد؛ یعنی معاملات شما در صورتی انجام می پذیرد که در قیمت انتخابی برای خرید یا فروش، مشتری وجود داشته باشد. در قسمت پیشنهادات خرید و پیشنهادات فروش می توانید مشاهده کنید که در قیمت های مختلف مشتری وجود دارد یا نه.

در وسط صفحه می توانید نمودار قیمت ارز انتخابی خودتان را مشاهده کنید، صرافی بیت پین تمامی ابزارهای تحلیل مورد نیاز برای تحلیل نمودار ارز دیجیتال مورد نظر را در اختیار شما گذاشته است که امتیازی بزرگ محسوب می شود.

در پایین صفحه شما بخش اصلی یعنی بخش خرید و فروش را مشاهده می کنید. برای انجام معاملات 3 گزینه را پیش رو دارید که ما برای شما هر 3 گزینه را توضیح می دهیم.

1- محدود:

با استفاده از این گزینه شما قادر خواهید بود تا مشخص کنید معامله مورد نظر شما در چه قیمتی صورت بپذیرد. این گزینه زمانی استفاده می شود که شما با تحلیل های خودتان پیشبینی می کنید که ارز مورد نظرتان تا قیمتی معینی سقوط را در پیش دارد و با استفاده از این گزینه از همین الان می توانید تعیین کنید تا در همان قیمت معامله خرید شما صورت بپذیرد یا بلعکس، ارز مورد نظر در حال صعود قیمت می باشد و قصد دارید در قیمت مورد نظر آن را به فروش برسانید.

برای اینکار در قیمت خرید مقدار مورد نظر برای خرید و در قسمت فروش مقدار مورد نظر را به صورت ریالی یا ارز انتخابی وارد کنید و با وارد کردن قیمت مورد نظر برای معامله گزینه خرید یا فروش را انتخاب کنید تا با کم شدن کارمزد مبلغ به دست آمده به کیف پول شما واریز شود.

هر آنچه نیاز است که در مورد صرافی بیت پین بدانید

2- فوری:

این گزینه برای معامله فوری می باشد اگر قصد خرید فوری داشته باشید، با وارد کردن مقدار مورد نظر برای خرید و ثبت سفارش، معامله شما با پایین ترین قیمت در پیشنهادات فروش صورت میپذیرد یعنی با پایین ترین قیمت ممکن در آن لحظه ارز مورد نظر برای شما خریداری می شود.

اگر قصد فروش ارز را دارید با وارد کردن مقدار مورد نظر برای فروش، معامله شما با بالا ترین پیشنهاد خرید انجام میگیرد و بالا ترین قیمت در آن لحظه را دریافت می کنید.

3- حد ضرر و سود:

این گزینه زمانی استفاده می شود که شما ارزی را در اختیار دارید و میخواهید در صورت سقوط قیمت بیش از اندازه ضرر نکنید و یا در صورت صعودی شدن قیمت ارز مورد نظر بدون ریسک قبل از ریزش دوباره قیمت سود خود را به دست بیاورید.

در این نوع معامله شما باید دو قیمت را تعیین کنید، قیمت اول (استاپ) قیمتی است که در آن زمان معامله شما باز میشود و برای دیگران در قسمت پیشنهادات نمایش داده میشود و قیمت دوم ( لیمیت) قیمتی است که برای صورت گرفتن معامله مشخص میکنید و معامله با آن قیمت انجام می شود.

در آخر مقدار مورد نظر برای خرید یا فروش در قیمت انتخابی مشخص کنید و گزینه خرید یا فروش را انتخاب کنید تا سفارش شما ثبت شود.

صرافی

در پایین صفحه دو گزینه سفارشات باز و معاملات را مشاهده می کنید؛ در قسمت معاملات می توانید تمامی معاملات خود را در طول زمان مشاهده کنید. قسمت سفارشات باز، سفارشاتی که هنوز کامل نشده اند را نمایش میدهد. اگر قصد لغو کردن این سفارش هارا دارید در این بخش سفارش مورد نظر را پیدا کرده و آن را لغو کنید.

نکته مهم

این می باشد که شما به هیچ عنوان نباید بدون آگاهی و کور کورانه وارد این بازار شوید؛ افراد زیادی فکر می کنند که کسب درآمد از این طریق بسیار آسان می باشد، اما این بازار هم خطرهای خودش را دارد و اگر آگاهی لازم را نداشته باشید می تواند به شما ضربه بزند.

جهت ثبت نام در سایت بیت پین کلیک کنید.

1 دیدگاه روشن آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی بیت پین

  • با سلام خدمت دوستان عزیز.بنده مبلغ ۶۰۵۰۰۰۰تومان از بیت پین ارزهای مختلف خریدم در سبکهای گوناگون ،جالب این است که کلا از بنده نزدیک به ۳۶ هزار تومان کمیسیون کم کرد که البته آنهم برای شبکه های بلاکچین خود رمز ارزها می‌باشد،بنده از کیف خود بیت پین استفاده کردم و هیچ هزینه‌ای هم ندادم.دویتان من میخواستم از طریق صرافی های خارجی انجام بدهم ولی واقعا دیدم به شرش نمی ارزه.همبن امروز( ۱۴۰۰٫۰۸٫۲۰) top change که خیلی از دوستانم در آن کیف پول دلاری و ریالی داشتند فیلتر شد .و دیگه با کارت‌های بانکی داخل ایران شارژ نمیشه و تار و کوینکس و غیره هم که داستانهای خودشون را دارند.از سایت توکن باز(tokenbaz) خیلی تشکر می کنم که بررسی صرافی ها را انجام میدهد و به مخاطبش ارزش قائل شده،تشکر

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.