آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی رمزینکس

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی رمزینکس

در مقاله پیشین با نحوه ی ثبت نام در صرافی رمزینکس آشنا شدیم حال میخواهیم به بررسی نحوه خرید و فروش بپردازیم. در این روزها که همه و همه از بازار ارز های دیجیتالی صحبت می کنند، احتمالا شما هم از افزایش شدید قیمت بیت کوین و دیگر ارز ها پس از سرمایه گذاری های گسترده در  بازار رمز ارز ها خبر دارید که باعث داغ شدن این بازار شده و سرمایه گذاران و افراد زیادی را به سمت خود کشیده است؛ این روز ها کسانی که در این حوزه فعالیت دارند یا می خواهند وارد فعالیت شوند، به دنبال صرافی معتبر برای خرید و فروش ارز دیجیتال ای میباشند.در این مقاله قصد داریم نحوه خرید و فروش در صرافی رمزینکس را به شما آموزش دهیم؛ اگر جزو افرادی هستید که درباره خرید و فروش در این حوزه بسیار کنجکاو هستید، این آموزش می تواند بسیار مفید واقع شود. 

صرافی رمزینکس یکی از صرافی های معتبر و با امکانات بالا در ایران می باشد که از پشتیبانی قوی و سرعت بالایی برخورد دار است.

جهت ثبت نام در سایت رمزینکس کلیک کنید

روش خرید و فروش در صرافی رمزینکس

 بعد از آنکه حساب کاربری شما توسط پشتیبانی سایت احراز هویت شد شما قادر به شارژ کردن حساب خود می شوید و می توانید معاملات خود را شروع کنید. در اولین قدم برای شروع معاملات، باید حساب کاربری خود را شارژ کنید؛ به این منظور بیشتر صرافی ها برای هر ارز موجود در صرافی کیف پول مخصوصی به شما اختصاص می دهند که که می توانید از  آن برای معاملات خود و شارژ کردن حسابتان استفاده نمایید.

به این دلیل که تنوع رمز ارز ها در این صرافی زیاد می باشد شما قادر می باشید از ارز های بسیار متنوعی استفاده کنید؛ برای دسترسی به کیف پول خود کافی است که به بخش کیف پول ارز دیجیتال در سمت راست صفحه مراجعه کنید.

کیف پول ارزهای دیجیتالی در صرافی رمزینکس

شما می توانید حساب خود را با ارز های متنوعی شارژ کنید و آنها را به فروش برسانید یا در کیف پول خود نگه داری کنید. برای شارژ حساب خود کافی است در مقابل ارز مورد نظر، گزینه واریز را انتخاب کنید و اگر می خواهید موجودی کیف پول خود را انتقال دهید از گزینه برداشت استفاده کنید. همچنین اگر قصد دارید تاریخچه تراکنش های کیف پول خود را مشاهده نمایید، از گزینه ی جزئیات استفاده کنید.

کیف پول رمزینکس

خرید و فروش بیت کوین در صرافی رمزینکس

برای شروع مرحله خرید و فروش از گزینه خرید و فروش در سمت راست صفحه استفاده کنید؛ پس از انتخاب گزینه خرید و فروش مشاهده خواهید کرد که بازار به دو صورت در دسترس شما قرار دارد، شما می توانید به صورت ریالی و یا دلاری (تتر) به انتخاب خودتان معاملات خود را انجام دهید.

برای اینکار در منو و در بخش مورد نظر ( ریالی یا دلاری)، ارزی که قصد خرید یا فروش آن را دارید را انتخاب نمایید تا به بازار خرید و فروش این رمز ارز منتقل شوید.

پس از ورود به صفحه بازار شما می توانید معاملات خود را شروع کنید؛ برای اینکار ابتدا در سمت راست صفحه بین بازار ریالی و بازار دلاری، بازاری را که قصد خرید و فروش در آن را دارید انتخاب کرده و سپس در بخش انتهایی، رمز ارزی که برای خرید و فروش مد نظر شما می باشد را انتخاب کنید.

حال باید در پایین صفحه نوع معامله خود را مشخص کنید، در صرافی رمزینکس می توانید به دو صورت سفارش محدود و سفارش بازار سفارش خود را ثبت کنید.

در سفارش محدود شما قادر می باشید تا انتخاب کنید که ارز شما در چه قیمتی به فروش برسد یا خریداری شود، در این نوع سفارش یا همان اوردر قرار دادن سفارش شما با در نظر گرفتن عرضه و تقاضای بازار در وب سایت و قیمت جهانی ارز تکمیل می شود، به این صورت که اگر قیمت جهانی به قیمت مورد نظر شما نرسد، معامله صورت نمی گیرد و یا اگر در قیمت انتخابی شما، ارز دارای عرضه و تقاضا نباشد نیز معامله صورت نمی گیرد.

سفارش بازار

در سفارش بازار، سفارش شما با قیمت لحظه ای بازار به ثبت رسیده و شما قادر نمی باشید که قیمت را خودتان وارد کنید. پس از انتخاب نوع معامله اگر قصد دارید ارز خریداری کنید در قسمت خرید و اگر قصد فروش دارید در قسمت فروش مقدار ارز مورد نظر را وارد کنید، سپس قیمت کل سفارش برای شما نمایش داده می شود. برای ثبت سفارش گزینه خرید یا فروش را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا سفارش شما تکمیل شود. 

 پیشنهادات خرید و فروش

همانطور که در سمت چپ صفحه مشاهده می کنید، لیستی از سفارشات خرید و فروش قرار داده شده است که دارای قیمت و مقدار معینی می باشند. به طور کلی دو نوع صرافی در این بازار وجود دارد، در نوع اول شما فقط با صرافی سر و کار داشته و این صرافی است که به شما یک رمز ارز را می فروشد یا از شما خریداری می کند؛

در نوع دوم خرید و فروش بر اساس عرضه و تقاضا در سایت صرافی صورت می گیرد که سفارشات خرید و فروش در این قسمت به کار گرفته می شوند. بخش پیشنهاد خرید و فروش صرافی رمزینکس به شما نشان می دهند که یک ارز در چه قیمت و به چه مقداری مورد تقاضا قرار گرفته و یا به عرضه میرسد.

کسانی که قصد خرید یا فروش ارز را در قیمت مشخصی دارند باید در صف بمانند تا ارز به قیمت مورد نظر آنها رسیده و معاملات انجام گیرد.

رمزینکس

این قابلیت بسیار مفید می باشد، چرا که برای مثال شما با تحلیل های صورت گرفته متوجه خواهید شد که ارزی قرار است کاهش قیمت داشته و سپس دوباره شروع به افزایش قیمت کند و یا ارزی که در اختیار دارید افزایش قیمت داشته باشد پس شما در آن قیمت های معین ثبت سفارش می کنید تا بلافاصله پس از رسیدن قیمت ارز به قیمت مورد نظر معامله شما انجام شود و به کیف پول شما واریز شود.

توجه داشته باشید که در این نوع از صرافی ها بسیار مهم است که عرضه و تقاضا در قیمتی که شما مشخص می کنید وجود داشته باشد تا سفارشات شما کامل شود. همچنین در سمت راست صفحه بخش تاریخچه را مشاهده می کنید، در این بخش معاملات صورت گرفته ی بازار در ساعات اخیر برای شما نمایش داده می شود.

چگونه سفارشات خود را در صرافی لغو کنیم؟

در بخش انتهایی صفحه، دو گزینه سفارشات باز و همه سفارشات قابل مشاهده می باشد؛ در قسمت همه ی سفارش ها می توانید تمامی معاملات خود را در طول زمان مشاهده کنید. قسمت سفارشات باز، سفارشاتی که هنوز کامل نشده اند حالا به دلایل مختلف مانند عدم وجود عرضه و تقاضا در قیمت انتخابی شما و دلایل دیگر را نشان داده می شود. اگر قصد لغو کردن این سفارش هارا دارید در این بخش سفارش مورد نظر را پیدا کرده و آن را لغو کنید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.