نماد سایت توکن باز

تحلیل آن چین و تکنیکال قیمت بیت کوین؛ ۱۶ بهمن

اخبار روز بازار ارز دیجیتال

آخر هفته گذشته جروم پاول، رییس فدرال رزرو در سخنرانی خود رسما اعلام کرد تورم این کشور رو به کاهش است. مطابق انتظارات مقدار افزایش نرخ بهره در ایالات متحده ۲۵ واحد پایه اعلام شد. این امر تاثیر مثبتی بر کل بازارها داشت.

قیمت بیت کوین روز پنج شنبه برای اولین بار از آگوست ۲۰۲۲ خود را به بالای ۲۴ هزار دلار رساند و بازار کریپتو تقریبا سبزپوش شد. از آن زمان تاکنون قیمت مقداری اصلاح را تجربه کرد. در حال حاضر بیت کوین با ۰.۰۹٪ رشد نسبت به روز گذشته در ۲۳٬۳۹۹ دلار معامله می‌شود.

مشاهده بهترین قیمت خرید بیت کوین در صرافی‌های داخلی

با این حال، افزایش سلطه (دامیننس) BTC در چند هفته گذشته کند شده است و نشان می‌دهد آلت کوین‌ها شروع به جبران کرده‌اند. برخی از کوین‌های بزرگ بازار از نظر مارکت کپ، مانند فانتوم (FTM)، رشد هفتگی ۳۷ درصد را نشان می‌دهند. اتم (ATOM) و لایت کوین (LTC) نیز به ترتیب ۱۰٪ و ۹.۸٪ رشد قیمت هفتگی داشته‌اند.

قیمت کوین و توکن‌های حوزه مالی غیرمتمرکز (Defi) نیز در حال افزایش است و توکن OP متعلق به آپتیمیزم، راه حل مقیاس پذیری لایه دو اتریوم پیشتاز آن‌ها است. قیمت OP تنها در هفت روز گذشته ۳۷٪ افزایش یافته است و مجموع سود آن را به بیش از ۱۹۱٪ در ماه رسانده است.

تحلیل آن چین بیت کوین چه می‌گوید؟

ویلی وو، تحلیلگر آن چین محبوب و بسیار معتبر بیت‌کوین معتقد است رالی اخیر بیت کوین بیشتر به خاطر خریدهای سازمانی است. وی می‌گوید:

رالی اخیر مصادف است با الگوی جدیدی از ظهور استیبل کوین‌ها که فقط در روزهای کاری وارد صرافی‌ها می‌شوند. به نظر من در رالی اخیر ردپای موسسات بزرگی که خرید می‌کنند دیده می‌شود.

این موضوع از این نظر اهمیت دارد که رالی قبلی بیت کوین که در سال ۲۰۲۰ آغاز شد خریدهای سازمانی نقش بسیار چشم‌گیری داشته‌اند.

ارزش بازاری بیت کوین به ارزش تحقق یافته آن (MVRV) معیاری آن چین است که نشان می‌دهد قیمت یک دارایی با ارزش منصفانه آن چقدر فاصله دارد. در حال حاضر مقدار این شاخص ۱.۱۸ است که به ۱ نزدیک است. مقادیر کمتر از ۱ معمولا در کف بازار خرسی دیده می‌شود و نشان از انباشت سرمایه دارد. مقدار فعلی شاخص MVRV می‌تواند حاکی از تداوم روند صعودی و رسیدن قیمت بیت کوین تا ۳۰ هزار الی ۴۰ هزار دلار باشد.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین چه می‌گوید؟

قیمت بیت کوین در تایم فریم ماهانه

شاخص قدرت نسبی (RSI) بیت کوین در ماه دسامبر تا ۲۷ پایین آمد که کمترین مقدار تاریخی RSI بیت کوین در این تایم فریم به شمار می‌رود. در ژانویه ۲۰۲۳ مقدار این شاخص افزایش یافت و به مقادیر حمایت خود در حدود ۵۰ خود را رساند. اگر سطوح فعلی حفظ شود می‌توان انتظار تداوم روند صعودی بازار را داشت.

در تایم فریم ماهانه شاخص مکدی (MACD) نیز سیگنال صعودی شدن بازار را صادر می‌کند.

قدرت گیری شاخص دلار

با این حال نکته نگران کننده برای برخی از تحلیلگران قدرت گیری شاخص دلار و حمایت شدن آن است. مقدار شاخص دلار در حال حاضر ۱۰۲.۹۹۲ است که نسبت به روز گذشته ۱.۲۳٪ افزایش یافته است.

قدرت گیری شاخص دلار منبع: تریدینگ ویو

خروج از نسخه موبایل