نماد سایت توکن باز

ایلان ماسک عطای توییتر را به لقایش بخشید و از خرید آن منصرف شد

ایلان ماسک و توییتر

ایلان ماسک و توییتر

پس از اختلاف نظر با هیئت‌مدیره‌ی توییتر، ایلان ماسک مدیرعامل تسلا تصمیم به فسخ پیشنهاد 44 میلیارد دلاری خود برای خرید این غولِ شبکه‌های اجتماعی گرفت. جزئیات این خبر در روز جمعه فاش شد و حالا قصد داریم تا به بررسی این جزئیات می‌پردازیم. با ما در خبر «ایلان ماسک بیخیال توییتر شد» همراه باشید.

ماسک مدعی شد که توییتر اطلاعات کافی درمورد تعداد اکانت‌های اسپمِ فعال ارائه نکرده و در پرونده‌ی فسخ قرارداد آمده است:

توییتر اطلاعاتی که آقای ماسک به‌مدت 2 ماه و به‌طور مکرر درخواست داده بود را ارائه نکرده است. آقای ماسک این درخواست را برای جمع‌آوری، شناسایی و ساده‌سازی اطلاعات ارائه کرده بود.

همچنین در این پرونده آمده است که توییتر دو بخش از توافقنامه با آقای ماسک را نقض کرده و به‌نظر مدیرانِ آن از 6 ژوئن از این اتفاق با خبر بوند.

توییتر در ماه می طی پرونده‌ای تخمین زده بود که 5 درصد از اکانت‌ها در این شبکه‌ی اجتماعی فیک و اسپم هستند.

همچنین در این پرونده آمده است:

توییتر برخی اطلاعات را ارائه کرد اما این اطلاعات پیچیدگی زیادی داشته و به‌صورت حداقلی و با محدودیت زیاد به دست آقای ماسک و مشاورانش رسید.

پیشنهاد 44 میلیارد دلاری برای تصاحب توییتر

طی توافقی ایلان ماسک موافقت کرد که این پلتفرم را با قیمت 54.20 دلار به ازای هر سهم یا 44 میلیارد دلار به‌صورت نقد خریداری کند و هیئت‌مدیره‌ی توییتر نیز با این پیشنهاد موافقت کردند.

حالا هیئت‌مدیره‌ی توییتر از این تصمیم ایلان ماسک خوشنود نبوده و برت تیلور رییس توییتر در توییتی گفت که هیئت‌مدیره‎‌ به‌دنبال فروش توییتر روی قیمت توافق‌شده‌ی قبلی است و درصورت لزوم اقدامات قانونی را دنبال خواهد کرد. وی در این خصوص گفت:

ما نسبت به پیروزی در دادگاه سلطنتی دلاور اطمینان داریم.

نظر شما همراهن توکن باز نسبت به این اتفاق چیست؟ آیا توییتر و ایلان ماسک توافق خواهند کرد؟ لطفا نظرات و ایده‌های خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. ممنون از اینکه تا پایان خبر «ایلان ماسک بیخیال توییتر شد» همراه ما بودید.

منبع: TheBlock

خروج از نسخه موبایل