نماد سایت توکن باز

در بازار چه می‌گذرد؟ آیا صرافی یونی سواپ (Uniswap) هک شده است؟

در بازار چه می‌گذرد؟ آیا صرافی یونی سواپ (Uniswap) هک شده است؟

در بازار چه می‌گذرد؟ آیا صرافی یونی سواپ (Uniswap) هک شده است؟

طی اتفاقی ناگهانی یکی از تامین‌کنندگان نقدینگی صرافی مشهور  Uniswap هک شد و 8 میلیون دلار از دارایی آن به سرقت رفت. در ادامه به بررسی بیش‌تر جزئیات این حمله‌ی سایبری می‌پردازیم. با ما همراه باشید. با ما در خبر سرقت 8 میلیون دلاری از Uniswap همراه باشید.

روز دوشنبه هکر ناشناسی طی یک حمله‌ی سایبری به کیف پولِ یکی از تامین‌کنندگان نقدینگی صرافی غیرمتمرکز  Uniswap حمله کرد و دارایی آن را به سرقت برد.

بنا به داده‌های شرکت PeckShield، این تامین‌کننده به‌طور ناخواسته قربانی تاکتیک فیشینگ این هکر شده و 7500 واحد اتریومِ آن به سرقت رفته است.

حمله سایبری با تکنیک فیشینگ

قبل از این حادثه، هکر طعمه‌ای با استفاده از ایردراپ کلاه‌برداری Uniswap برای این تامین‌کننده قرار داد. وقتی قربانی توکن را برداشت کرد یک قرارداد هوشمند مخرب ایجاد شد که این موضوع منجر به کنترل کامل این هکر بر کیف پول قربانی گردید.

در زمان حمله این کیف پول 8 میلیون دلار در یک استخر نقدینگی WBTC/USDC در صرافی 3 Uniswap قرار داده بود که همین موضوع آنرا به یک تامین‌کننده‌ی نقدینگی تبدیل می‌کرد.

هکر پس از دسترسی غیرقانونی به کیف پول این کاربر از موقعیت نقدینگی خارج شد. سپس دارایی‌های وی را تبدیل به اتریوم و برداشت کرد. وی هنگام انجام این سرقت وجوه را با استفاده از Tornado Cash جابه‌جا کرد.

چنگ‌پنگ ژائو مدیرعامل بایننس اولین کسی بود که این حادثه را اعلام کرد و ابتدا فکر می‎کرد که حفره‌ای در صرافی  Uniswap ایجاد شده و پس از آن مطمئن شد که این سرقت یک حمله‌ی فیشینگ بوده است.

هیدن آدامز بنیان‌گذار  Uniswap با تایید این موضوع اعلام کرد که این حمله‌ی فیشینگ هیچ‌گونه ارتباطی به پروتکل این صرافی ندارد.

نظر شما همراهان توکن باز نسبت به این حمله‌ی سایبری چیست؟ لطفا نظرات و ایده‌های خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. ممنون از اینکه تا پایان خبر سرقت 8 میلیون دلاری از Uniswap همراه ما بودید.

منبع: TheBlock

خروج از نسخه موبایل