نماد سایت توکن باز

تحلیل تکنیکال امروز ریپل 2 آبان 1400؛ ریپل در آستانه کاهش قیمت

kar02

kar02

تحلیل تکنیکال ریپل :

اخیرا قیمت ریپل در یک دام نزولی افتاده است که روز به روز رو به پایین حرکت می کند. با یک نگاه کلی به بازار رمز ارزها مشاهده می کنیم که رمز ارزهایی مانند اتریوم و بیت کوین به سقف تاریخی خود رسیده و حتی آن را رد کرده اند، اما ریپل از این روند جا مانده است. اگر این رمز ارز نتواند در این حوالی از خود حمایتی نشان دهد، می توان انتظار کاهش قیمت بیشتری را برای ریپل در نظر داشت.

قیمت XRP با کاهش 9 درصدی مواجه است

با مراجعه به نمودار روزانه ریپل، به راحتی می توان مشاهده کرد که این ارز دیجیتال از تاریخ 9 اکتبر یک کانال نزولی ایجاد کرده است. که به شکل مداوم در حال سر و کله زدن با این کانال نزولی است و نمی تواند از شر آن خلاص شود.

با نزدیک شدن قیمت ریپل به خط حمایتی که از 20 جولای شکل گرفته است، این ارز دیجیتال به شکل شدیدتری با خطر سقوط رو به رو می شود. با این حال قیمت ریپل می تواند یک حمایت فوق العاده ای را در محدوده 1.07 که یک نقطه در نزدیکی میانگین متحرک ساده 50 روزه است، پیدا کند.

باید توجه داشته باشید که مرز نمودار از پایین و فیبوناچی در نقطه 61.8 درصد با یکدیگر برخورد دارند. برای جلوگیری از ضرر و سقوط بیشتر این ارز دیجیتال، ریپل باید بالاتر از این سطح نگه داشته شده و بسته شود.

شاخص ARMS (TRIN)

شاخص ARMS (TRIN)، شاخصی است که احساسات کلی بازار را ارزیابی می کند؛ این شاخص در نمودار ریپل نشان می دهد که فعالیت و قدرت فروشندگان یا همان خرس ها فقط مقدار کمی بالاتر از فعالیت خریداران و گاوها است.

این می تواند نشان دهد که گاوها می توانند با کمی همت، به مبارزه برای بالا بردن قیمت ریپل در برابر عرضه فوق العاده فروشندگان ادامه دهند.

باید توجه داشت که اگر فشار فروش در این رمز ارز افزایش یابد، قیمت ریپل ممکن است به زیر خط حمایتی نفوذ کرده و زمینه های ریزش و کاهش قیمت را فراهم نماید. در صورت وقوع چنین اتفاقی می بایست انتظار ریزش تا محدوده 1.02 دلار ادامه داشته باشد.

این توکن ممکن است پیش از آنکه به سمت هدف نزولی تعیین شده توسط الگوی نمودار حاکم یعنی در مرز پایین کانال نزولی با 0.97 دلار حرکت کند، در SMA 100 روزه راهی برای بازگشت، در قیمت 0.99 دلار که یک نقطه حمایتی بوده و از آن به عنوان جای پا برای نگه داشتن خود یاد می شود، پیدا کند.

تحلیل تکنیکال ریپل

احساسات نزولی بازار

جو و احساسات نزولی بازار ممکن است باعث تحریک شدن قیمت ریپل و ریزش آن تا محدوده 50 درصدی فیبوناچی که عدد 0.97 دلار به شمار می آید، شود. رقم های بعدی که در صورت تداوم فعالیت خرس ها و روند نزولی بازار می تواند در انتظار ریپل باشد، رقم 0.85 دلار است که در محدوده 38.2 فیبوناچی می باشد.

اگر گاوها بتوانند روند نزولی را معکوس کرده و یک روند صعودی آغاز کنند، قیمت ریپل اولین مانع و مقاومت موجود در سر راه خود را که رقم 1.10 دلار در منطقه SMA 21 روزه است، پشت سر خواهد گذاشت.

البته توجه داشته باشید که نقطه ای که بعد از 1.1 دلار در انتظار ریپل است، رقم 1.13 است که سقف کانال نزولی می باشد.

هدف بعدی برای خریداران می تواند عدد 1.22 دلار باشد که در فیبوناچی retracement نشان داده می شود.

با این حال سرمایه گذاران و معامله گران باید توجه داشته باشند که تنها بسته شدن کندل در بالای منطقه SMA 21 روزه می تواند تضمین کند که ضعف خریداران برطرف شده است.

دیدگاه‌ ها و نظرات ارائه شده در این قسمت، صرفا دیدگاه مربوط به وبسایت www.fxstreet.com بوده و تیم توکن باز هیچ مسئولیتی در برابر تحلیل ارائه شده ندارد.

اگر جزو افرادی هستید که به این رمز ارز علاقه داشته و قصد خرید ریپل را دارید، بهتر است با توجه نقاط بیان شده، حد ضرر و حد سود خود را تعیین نمایید.

خروج از نسخه موبایل