نماد سایت توکن باز

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال تزوس؛ صعود قیمت XTZ در پیش است؟

تحلیل تکنیکال تزوس

شرکت گوگل، غول حوزه تکنولوژی با شبکه تزوس همکاری می‌کند تا نودهای این شبکه بتوانند اپلیکیشن‌های وب ۳ را توسعه و گسترس بدهند. اخبار منتشر شده حاکی از آن است اپراتور محاسبات ابری گوگل قرار است به اعتبارسنج شبکه تزوس تبدیل شود.

از زمان انتشار این خبر ارز دیجیتال تزوس رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. در زمان نوشتن این مطلب قیمت تزوس (XTZ) با رشد ۵ درصدی نسبت به روز گذشته به ۱.۳۲ دلار رسیده است. عملکرد تزوس در چند وقت اخیر پیش از خبر همکاری این شبکه با گوگل نیست نیز چشم گیر است. به جدول تغییرات قیمت تزوس در ۱ سال اخیر دقت کنید:

تغییرات قیمت تزوس در یک سال اخیر منبع: کوین گکو

تحلیل تکنیکال قیمت تزوس

از زمانی که در ۳۰ دسامبر ۲۰۲۲ (۹ دی ۱۴۰۱) تزوس قیمت ۰.۶۹۹ دلاری را تجربه کرد تا کنون روند صعودی را تجربه کرده است. در ادامه سعی می کنیم قیمت تزوس در تایم فریم‌های مختلف را تحلیل کنیم.

نمودار قیمت تزوس (XTZ) در تایم فریم ۴ ساعته. منبع: بایننس

در تایم فریم ۴ ساعته تزوس روند صعودی قیمت کاملا مشهود است. نکته قابل توجه حجم بالای معاملات همزمان با رشد قیمت است که می‌تواند احساسات صعودی معامله‌گران را تایید کند.

بهترین قیمت خرید تزوس (XTZ) در کدام صرافی ایرانی یافت می‌شود؟

به علاوه شیب خط میانگین متحرک ۵۰ دوره‌ای کاملا صعودی است و همانطور که می‌بینیم در حال فاصله گرفتن از میانگین متحرک ۲۰۰ دوره‌ای است که اتفاق بسیار مثبتی تلقی می‌شود. اگر به نمودار قیمت تزوس نگاه کنیم می‌بینیم بار قبلی که این اتفاق افتاده بود قیمت تزوس ۳۰ درصد رشد را تجربه کرد.

نمودار قیمت تزوس در تایم فریم ۱ روزه. منبع: بایننس

در تایم فریم روزانه نیز روند صعودی قیمت که از ابتدای سال نو میلادی تاکنون شروع شده است همچنان پابرجا و مشهود است.

شاخص قدرت نسبی ۷ دوره‌ای به مقاومت خود رسیده است. از طرفی قیمت تزوس در سطح ۱.۴۳ مقاومت سختی در پیش دارد و خرس‌ها در این منطقه قوی ظاهر می‌شوند. با این حال حجم خرید از سوی گاوها در این کندل بالا و قابل توجه است.

پیش‌بینی قیمت تزوس؛ رشد قیمت تزوس (XTZ) تا کجا ادامه دارد؟

در صورت عبور از مقاومت در ۱.۴۳ دلار احتمال رشد تا حداقل ۱.۷ دلار وجود دارد با این حال این سطح نیز مقاومت سختی محسوب می‌شود. با توجه به RSI بالا در شرایط فعلی به نظر می‌رسد باید صبر کرد تا زمان بگذرد و سطوح قیمت فعلی آنقدر تکرار و حفظ شود تا RSI پایین‌تر بیاید و اعتماد به ادامه روند صعودی حفظ شود.

با این هفته فعلی می‌تواند سرنوشت ساز باشد. از این نظر که میانگین متحرک ۷ دوره‌ای در تایم فریم هفتگی خود را به میانگین متحرک ۲۵ دوره‌ای از پایین نزدیک می‌کند و سپس با قطع آن و عبور از آن سیگنال قوی صعودی تقاطع طلایی رخ می‌دهد. برای این منظور هفته جاری باید در همین قیمت‌های فعلی به پایان برسد.

پرسش و پاسخ

علت افزایش قیمت تزوس (XTZ) چیست؟

دلیل رشد قیمت تزوس در روزهای اخیر اعلام همکاری گوگل با شبکه تزوس به عنوان ولیدیتور آن است.

آیا رشد قیمت تزوس ادامه دارد؟

قیمت تزوس در حال حاضر مقاومت سختی در قیمت ۱.۴۳ دلار در پیش دارد. برای شکستن این مقاومت اگر گاوها حداقل یک هفته سطوح قیمت فعلی را حفظ کنند احتمال تداوم روند صعودی و رشد تا ۱.۷ دلار وجود دارد.

خروج از نسخه موبایل