نماد سایت توکن باز

معروفترین انواع بلاک چین ها

معروفترین بلاک چین ها

معروفترین انواع بلاک چین ها چه هستند؟ آیا می خواهید با انواع بلاک چین آشنا شوید؟

همان طور که می دانید بلاک چین به سیستمی گفته می شود که به ما امکان ثبت انواع گزارش و اطلاعات را می دهد. اما در این سیستم تمامی اطلاعات به صورت تک به تک در اختیار اعضا قرار داده می شود و بعد از ثبت شدن آنها امکان تغییر دادن اطلاعات و یا حذف آنها وجود ندارد.

معنای لفظی بلاک چین، زنجیره بلاک ها است که معنای تکنولوژی ارز های دیجیتالی را آشکار می کند که زنجیره ای از اطلاعات هستند که بر روی یک دیتا بیس واحد ذخیره نمی شوند بلکه بر روی تمامی سیستم های اعضا نگهداری می شوند.

زمانی که اطلاعات بر روی بلوک ها ذخیره می شوند و در آنها تقسیم بندی می گردند و هر قسمت از آن در سیستم اعضا نگهداری می شود، امکان هک کردن اطلاعات و از دست رفتن آنها به صفر می رسد.

معروفترین انواع بلاک چین ها

بلاک چین ها به صورت کلی به سه دسته تقسیم می شوند که عبارتند از: بلاک چین عمومی، بلاک چین سازمانی و بلاک چین خصوصی. اما علاوه بر این سه دسته بلاک چین، انواع دیگری از بلاک چین نیز وجود دارد که می توان گفت معروفترین بلاک چین ها، بیت کوین و اتریوم هستند.

بلاک چین عمومی:

بلاک چین هایی که از نوع عمومی هستند، به صورت open source می باشند و برای دسترسی به آنها هیچ محدودیتی وجود ندارد. در نتیجه همه افراد می توانند به انها بپیوندند و در جریان کوچک ترین تغییرات قرار بگیرند. بیت کوین و اتریوم از جمله بلاک چین هایی هستند که در دسته بلاک چین عمومی قرار می گیرند.

بلاک چین خصوصی:

بلاک چین های خصوصی به گونه ای هستند که برای دسترسی به آنها باید مجوزهای لازم را دریافت کرد. زیرا در این نوع بلاک چین به افراد اجازه داده نمی شود تا در توسعه آن شرکت کنند. لازم به ذکر است که تایید شدن تراکنش ها در این نوع بلاک چین به صورت اختصاصی و در درون بلاک چین انجام می شود.

در رابطه با این بلاک چین ها لازم است بدانید که در بیشتر مواقع افراد می پندارند که امنیت این نوع بلاک چین بیشتر است اما باید بگوییم که امنیت در بلاک چین های عمومی بیشتر از انواع خصوصی است.

بلاک چین سازمانی:

بلاک چین های سازمانی توسط گروه مشخصی از افراد که به کنسرسیوم بلاک چینی معروف هستند، اداره می شوند. میزان حریم خصوصی و مقیاس پذیری در این نوع از بلاک چین ها بسیار بالا است و از آن در صنعت کاربردی استفاده های فراوانی می شود.

عده ی زیادی بر این باور هستند که این سیستم را نباید بلاک چین دانست اما از آنجایی که این سیستم در ابتدای کار قرار دارد، باید برای نتیجه گیری بهتر آن را در جریان کار قرار داد.

بخش های تشکیل دهنده بلاک چین چیست؟

بلاک چین ها از بخش های مختلفی به شرح زیر تشکیل می شوند:

داده:

داده ها و اطلاعات در داخل بلوک ها نگهداری می شوند و تنوع داده ها در این وضعیت باعث می شود که ذهن های خلاق بتوانند از ایجاد ارز های دیجیتالی تا سیستم های بلاک چینی پیش بروند و از تکنولوژی رمز ارز ها استفاده کنند.

هش:

منظور از هش، کاراکتر هایی است که آنها را بر اساس توابع ریاضی می چینند و به آنها نظم خاصی می دهند. با ایجاد هر تغییر کوچک در این راستا اطلاعات بلاک هش نیز دگرگون می شود.

هش بلوک قبلی:

تمامی تغییراتی که بر روی بلاک ها صورت می گیرد، در داخل آنها ذخیره می شود و هر بلوک علاوه بر آن که اطلاعات هش خود را در اختیار دارد، اطلاعات هش قبلی را نیز در اختیار دارد. همچنین نظم و پیوند بلوک ها به گونه ای هستند که هر تغییری که در یک بلاک انجام می شود، در بلاک های دیگر نیز تاثیر می گذارد.

کلام پایانی:

معروفترین انواع بلاک چین ها را در این مقاله برای شما عزیزان شرح دادیم و گفتیم که بیت کوین و اتریوم از معروف ترین انواع بلاک چین ها هستند. امیدواریم که شرح این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد و در سرمایه گذاری های خود در بازار ارز دیجیتال از این مطالب بهره ببرید.

خروج از نسخه موبایل