نماد سایت توکن باز

چگونه در متاورس سرمایه گذاری کنیم؟ بهترین 6 ارز متاورسی بازار ارز دیجیتال

معرفی سبد سرمایه‌گذاری؛ آشنایی با 6 ارز متاورسی با پتانسیل رشد بالا

معرفی سبد سرمایه‌گذاری؛ آشنایی با 6 ارز متاورسی با پتانسیل رشد بالا

متاورس آینده‌ی اینترنت و جهان است. محبوبیت این جهان روزبه‌روز افزایش یافته به‌زودی تمامی مردم وارد این دنیای مجازی خواهند شد. بهتر است قبل از همه‌گیر شدن این جهان مجازی سوار کشتی بزرگ متاورس شده تا سود خود را تضمین کنید. بدین‌خاطر در ادامه به آشنایی 6 ارز متاورسی با پتانسیل رشد بالا می‌پردازیم. با ما در بلاگ توکن باز همراه باشید.

آینده سرمایه گذاری در متاورس

قبل از هرچیزی، به معرفی مختصرومفید متاورس (Metaverse) می‌پردازیم. متاورس یک دنیای مجازی است. کاربران با استفاده از هدست‌ و عینک‌های واقعیت مجازی به این جهان دسترسی پیدا کرده و به‌معنای واقعی کلمه در آن زندگی می‌کنند. از خرید و کنسرت رفته گرفتن تا کار کردن و …، هر فعالیتی در دنیای متاورس امکان‌پذیر است. برخی از شرکت‌های فناوری باور دارند که متاورس به‌اندازه‌ی اینترنت جهان را متحول کرده و از همین حالا سرمایه‌گذاری روی آن را آغاز کرده‌اند.

اگر هنوز نمی‌دانید که چطور بهترین سبد سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال را ساخته و استفاده کنید اصلا نگران نباشید. با مطالعه مقاله‌ی «چگونه بهترین سبد سرمایه گذاری بسازیم؟ راهنمای ساخت پرتفوی در بازار رمزارزها» به‌طور کامل با ساخت سبد آشنا شوید.

معرفی بهترین 6 ارز متاورس

ارزهای دیجیتال نقشی کلیدی در حوزه‌ی متاورس ایفا کرده اما این نقش به‌دنبال بازار خرسی تا حدی با مشکل مواجه شده است. با این حال با پیشرفت و فراگیری بیش‌تر متاورس، این ارزها نیز روزهای بهتری را سپری خواهند کرد و آینده‌ی جذاب و پرسودی در پیشِ‌روی آنها قرار دارد.

1- ApeCoin

Ape یکی از بزرگ‌ترین رمز ارزهای متاورسی موجود در بازار است. این رمز ارز با قدمت کمِ خود به سرعت محبوب شد و روند رشد آن بر پایه‌ی توکن‌های NFT مجموعه‌ی Bored Ape Yacht Club بنا شد.

در زمان متولد شدن ارز APE، مقداری از آن به دارندگان توکن‌های BAYC و MAYC اهدا شد

BAYC یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین مجموعه‌های هنری توکن‌های NFT است و ارزان‌ترینِ آنها ارزشی معادل 100 هزار دلار دارد. بنا به داده‌های CoinGecko، ارزان‌ترین توکنِ مجموعه‌ی خواهرِ BAYC یعنی Mutant Ape Yacht Club نیز ارزشی معادل 18500 دلار دارد.

بهترین قیمت فروش و خرید APE

در آغاز متولد شدن ایپ، مقداری از آن به هر دارنده‌ی میمونِ BAYC یا MAYC اهدا شد. هدف از ایجاد رمز ارز ایپ، امکان رای دادن و دخالت در مسائل حاکمیتیِ Ape metaverse است.

هم‌اکنون در زمان نگارش این مقاله ارز دیجیتال ApeCoin در محدوده‌ی 3.94 دلار معامله می‌شود.

2- Internet Computer

رمز ارز ICP توسط سازمان خصوصی و سوئیسی Dfinity Foundation توسعه یافته است. ICP اهداف جاه‌‎طلبانه‌ای در سر داشته و قصد دارد اینترنت متمرکزی که امروزه تمامی ما با آن سروکار داریم را با اینترنتی غیرمتمرکز جایگزین کند.

رمز ارز ICP قصد دارد تا اینترنتی غیرمتمرکز برای کاربران به ارمغان بیاورد

تیم توسعه‌دهنده‌ی Internet Computer باور دارد که امروزه اینترنت عمدتا از سوی شرکت‌های متمرکزی همچون آلفابت (شرکت مادر محصولات گوگل) یا آمازون ساخته شده است.

بهترین قیمت فروش و خرید ICP

اینترنت کامپیوتر در ماه می 2021 راه‌اندازی شد و در تلاش است تا این نظم جهانی اینترنت را تغییر دهد. همچنین آنها قصد دارند تا اینترنت را فراگیرتر کرده و کاربران را به دنیایی متن‌باز منتقل کنند. ICP قصد دارد تا با استفاده از قراردادهای هوشمند، سرعت فعالیت خود را افزایش داده و هزینه‌های محاسباتی خود را کاهش بدهد.

شایان ذکر است بدانید شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگی همچون Andreesen Horowitz روی این ارز سرمایه‌گذاری کرده‌اند. توکن ICP با شروعی طوفانی فعالیت خود را آغاز کرد و ارزشی معادل 700 دلار داشت. با این حال پس از مدتی دچار کاهش قیمت شدید شد و هم‌اکنون در سطح 4.41 دلار خریدوفروش می‌شود.

3- Theta Network

سومین ارز از مقاله‌ی «آشنایی با 6 ارز متاورسی با پتانسیل رشد بالا» تتا نتورک است. تتا بلاکچینی هدفمند برای پخش ویدیو و استریم کردن آن است. هدف از راه‌اندازی تتا غیرمتمرکزسازی شبکه‌ی استریوم ویدیو و راه‌اندازی یک شبکه‌ی ویدیویی همتابه‌همتا است.

رمز ارز Theta Network در زمینه‌ی پخش و استریم ویدیو فعالیت می‌کند

Theta در زمان راه‌اندازی خود وعده‌های زیادی ازجمله کاهش هزینه‌ها، انتقال قدرت از شرکت‌ها به مردم و حدف واسطه‌ها را داد. بنا به گفته‌ی تتا با تحقق یافتن این اهداف، درآمد بیش‌تری به تولیدکنندگان ویدیو خواهد رسید و هزینه‌های آنها کاهش خواهد یافت.

بهترین قیمت فروش و خرید تتا

همچنین تتا به گونه‌ای طراحی شده تا وقتی که کاربری ویدیویی را باز می‌کند، بخشی از توان رایانه و پهنای باند اضافی وی به دیگر کاربران اختصاص یابد. در ازی اینکار، توکن بومی این شبکه یعنی THETA به کاربر اهدا خواهد شد. بدین صورت هرچه تعداد کاربران در شبکه افزایش یابد، کیفیت و سرعت پخش نیز بیش‌تر خواهد شد.

با شروع بازار نزولی رمز ارز THETA نیز دچار کاهش قیمت شده و هم‌اکنون در سطح 0.86 دلار خریدوفروش می‌گردد.

4- The Sandbox

سندباکس دنیایی مجازی با توکنی بومی برای انجام معاملات با دارایی‌های دیجیتال است. توکنِ این جهان SAND نام داشته و می‌توان آنرا درون دنیای Sandbox بدست آورد و خرج کرد. در واقع سندباکس یک جهانِ متاورسی است.

Sandbox یکی از برترین دنیاهای متاورسی است

توکن‌های بومیِ متعلق به جهان‌های متاورسی هنوز در مراحل اولیه‌ی خود قرار دارند و طیف روبه‌رشدی از آنها در حال متولد شدن هستند.

متاسفانه با شروع شدن بازار خرسی، قیمت رمز ارز SAND نیز با مشکلات متعددی مواجه شد. پیش از شروع بازار خرسی و در زمان ترند شدن متاورس، SAND به سطح قیمت 8.4 دلار رسید و اوج قیمت خود را در این سطح ثبت کرد. با این حال در زمان نگارش این مقاله، SAND حدودا 93 درصد با اوج قیمت خود فاصله داشته و در سطح 0.5 دلار معامله می‌شود.

بهترین قیمت خرید و فروش سندباکس

در نهایت با رشد متاورس، SAND نیز رشد خواهد کرد چرا که یکی از بزرگ‌ترین بازیگران این اکوسیستم نوپا است.

5- Decentraland

دیسنترالند همچون Sandbox یک متاورس و جهانِ مجازی کامل است. این پلتفرم واقعیت مجازی روی بلاکچین اتریوم راه‌اندازی شده و توکن بومی آن MANA نام دارد. این رمز ارز در معاملات تجاری این جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دسنترالند یکی‌دیگر از جهان‌های متاورسی است

کاربران می‌توانند در جهان Decentraland آواتار خود را ساخته و هر فعالیتی را در این دنیای آنلاین انجام بدهند. همچنین بازیکنان می‌توانند با استفاده از خریدوفروش آیتم‌های مختلف همچون لباس برای آواتارها و … درآمد کسب کنند.

فرصت جذاب آربیتراژ مانا و کسب سود پایدار

در نهایت هدف تیم دیسنترالند این است که این جهان مجازی به مکانی برای معاشرت و معاملات بیش‌تر تبدیل شده و تعداد کاربران آن افزایش یابد.

با این حال نگرانی کاربران نسبت به این پروژه این است که آیا فعالیت آن ادامه خواهد یافت یا با بازی‌های دیگر جایگزین خواهد شد.

مانا نیز طی یک سال اخیر دچار سقوط قیمت شده و با 93 درصد فاصله از اوج قیمت خود در سطح 0.39 دلار خریدوفروش می‌شود.

6- Axie Infinity

اکسی اینفینیتی دنیای ارزهای دیجیتال را در طول همه‌گیری پاندمی کووید-19 تحت تاثیر قرار داد و به بزرگ‌ترین بازی در اکوسیستم play-to-earn تبدیل شد. در واقع اکسی اینفینیتی با قدم گذاشتن در دنیای ناشناخته‌ها، راه را برای سندباکس و دسنترالند باز کرد.

اکسی اینفینیتی لقب برترین بازی Play to Earn را یدک می‌کشد

Axie Infinity از بازی‌های محبوبی همچون Pokémon و Tamagotchi الهام گرفته و شباهت بسیار زیادی به آنها دارد. در این بازی، بازیکنان هیولای اختصاصی خود را خریداری کرده و با یکدیگر مبارزه می‌کنند. در پایان برنده‌ی مبارزات توکن SLP را دریافت خواهد کرد.

شناسایی بهترین قیمت خرید اکسی اینفینیتی در ایران

برخلاف پوکمون و تاماگوچی، اکسی اینفینتی بر دنیای بلاکچین مستقر بوده و 2 رمز ارز بومی با نام‌های AXS و SLP دارد. کاربران برای خریدوفروش هیولاها از رمز ارز AXS استفاده می‌کنند.

با این حال انتقاداتی به اکسی نیز وارد است چرا که سرمایه‌گذاران ثروت‌مندتر هیولاهای گران‌قیمت‌تری را خریداری کرده و قدرت بیش‌تری در بازی دارند. شایان ذکر است بدانید هر هیولای موجود در این بازی یک توکن NFT است.

اکسی اینفینیتی در کشورهای فیلیپین، ونزوئلا، ایالات متحده، تایلند و برزیل محبوبیت زیادی داشته و جذابیت خود را حفظ کرده است.

رمز ارز AXS نیز همچون دیگر ارزهای بازار دچار کاهش قیمت شد و با 94 درصد فاصله با اوج قیمت خود در سطح 8.63 دلار معامله می‌گردد.

در ادامه به بررسی مهم‌ترین سوالات شما عزیزان درخصوص دنیای متاورس می‌پردازیم.

اگر به‌دنبال ارزهای بیش‌تر برای سرمایه‌گذاری هستید به شما توصیه می‌کنیم مقاله‌ی «معرفی ۹ آلت کوین پر سود برای سرمایه‌گذاری؛ این ارزها را زیر نظر داشته باشید» را مطالعه کرده تا سبد سرمایه‌گذاری پربارتری داشته باشید.

چگونه در متاورس سرمایه گذاری کنیم

برای سرمایه‌گذاری در جهان نوپای متاورس، دو راه اصلی یعنی «مستقیم و غیرمستقیم» وجود دارد.

غیرمستقیم

در این روش، با خرید سهام شرکت‌های مرتبط با متاورس یا سرمایه‌گذاری در صندوق‌های ETF متاورسی یا خرید رمز ارزهای متاورسی در این جهان سرمایه‌گذاری خواهید کرد. در واقع با خرید توکن‌هایی که پیش‌تر در مقاله معرفی کردیم استفاده از این روش است.

مستقیم

برخلاف روش اول، در این راه به‌طور مستقیم وارد جهان متاورس شده و روی آن سرمایه‌گذاری خواهید کرد. در این مسیر با خرید املاک، دارایی‌های مختلف و دیگر اجزای سازنده‌ی درونِ جهان متاورسی روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنید. توجه داشته باشید که متاورس یک جهانِ مجزا نیست و پلتفرم‌هایی همچون سندباکس و دسنترالند هرکدام دنیایی متاورسی هستند.

آینده سرمایه گذاری در متاورس

متاورس یک جهانِ مجازی بر مبنای بلاکچین است. در این جهان کاربران می‌توانند آرزوهای خود را با استفاده از واقعیت مجازی و اینترنت تجربه کنند. با این حال متاورس راه‌ طولانی و بلندی را در پیش داشته و به‌تازگی اولین قدم‌های خود را برداشته است. اگر توسعه‌دهندگان به وعده‌های خود عمل کنند، متاورس به یکی از قدرت‌مندترین و بزرگ‌ترین پلتفرم‌های جهانی تبدیل شده و پتانسیل بسیار زیادی دارد. در نهایت باید دید چه اتفاقی در آینده رخ خواهد داد.

متاورس در روزهای اولیه‌ی خود به سر برده و مسیری طولانی پیشِ‌روی خود دارد

بهترین سرمایه گذاری در متاورس

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، متاورس یک پلتفرم یا دنیای مجزا نیست. هر جهانی از واقعیت مجازی یک متاورس است. با این حال پیش از سرمایه‌گذاری در هر پلتفرمی از متاورس باید نکات مختلفی را همچون روند پیشرفت و توسعه، تعداد کاربران و … را در نظر بگیرید.

سخن پایانی

در قیمت‌های پایین و بازار خرسی، فرصت سرمایه‌گذاری روی توکن‌های متاورسی با پتانسیل رشد بالا فراهم شده است. نظر شما همراهان توکن باز نسبت به متاورس و آینده‌ی آن چیست؟ لطفا نظرات و ایده‌های خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان مقاله‌ی «آشنایی با 6 ارز متاورسی با پتانسیل رشد بالا» همراه ما بودید سپاسگزاریم.

منبع: Forbes

سوالات متداولِ آشنایی با 6 ارز متاورسی

متاورس چیست؟

متاورس جهانی مجازی است. کاربران با استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی به این جهان متصل شده و بدون هیچ محدودیتی فعالیت و زندگی می‌کنند.

برترین رمز ارزهای متاورسی چه ارزهایی هستند؟

رمز ارزهای متاورسی زیادی در بازار وجود داشته که برترین‌های آن به شرح زیر هستند.
1-APE
2-THETA
3-ICP
4-SAND
5-MANA
6-AXS

سرمایه‌گذاری در متاورس به چه صورت است؟

می‌توان با خرید زمین، املاک یا خرید ارزهای متاورسی و سهام شرکت‌های متاورسی در این جهان نوپا سرمایه‌گذاری کرد.

خروج از نسخه موبایل