نماد سایت توکن باز

معرفی ۵ استراتژی خرید در بازار نزولی؛ خرید در کف قیمت را از دست ندهید

کسب سود در بازار نزولی؛ معرفی 5 استراتژی انباشت در بازار خرسی

ضرب‌المثلِ «دنیا که به آخر نرسیده» ریشه‌ای محکم در فرهنگ و زبان ما دارد. ترید بخشی از زندگی‌ست و حتی در بازار خرسی هم دنیا به آخر نمی‌رسد. بازار خرسی پر از فرصت است و یکی از آنها فرصت خرید در قیمت‌های پایین‌تر و انباشت دارایی است. با ما همراه باشید تا به بررسی نکات مختلف 5 استراتژی انباشت در بازار خرسی و کسب سود سنگین بپردازیم.

یک؛ لیست خرید درست کنید

یکی از بزرگ‌ترین آرزوی تریدرها امکان خرید در قیمت‌های پایین‌تر و کسب سود بیش‌تر است. با آغاز شدن بازار خرسی این آرزو رنگ واقعیت به خود می‌گیرد. با این حال کاربران افسرده شده و درگیری‌های ذهنی آنها شروع می‌شود. در واقع بسیاری از کاربران هنگام مواجه با بازار خرسی یا هیچ‌کاری انجام نداده یا دست به اقدامات اشتباه می‌زنند.

اما نباید فرصت خرید در بازار خرسی با قیمت‌های پایین را از دست بدهید. یکی از راه‌کارها، داشتن لیست خرید است. بهتر است یک یا دو ارز دیجیتال را انتخاب کرده و روی انباشت و خرید آنها تمرکز کنید.

بازار خرسی سراسر فرصت است و باید از این فرصت‌ها به خوبی استفاده کنید

ریسک خرید در بازار خرسی بیش‌تر از بازار نزولی بوده و هرگونه اقدام اشتباه منجر به از دست رفتن سرمایه‌ی شما خواهد شد. همانطور که در مقاله‌ی «7 اشتباه رایج در تحلیل تکنیکال» اشاره کردیم، محافظت از سرمایه اولویت اول شماست. برای اینکار باید منطقی خرید کنید و دو راه‌کار پیش‌روی شما قرار دارد. اول اینکه یک جریان نقدینگی داشته باشید، دوم اینکه دقیق و تیزبین باشید. بهتر است تمام تمرکز خود را روی یک دارای قرار داده و دیگر موارد را نادیده بگیرید.

همچنین برای پیدا کردن توکن مناسب انباشت نیز می‌توانید از مقاله‌ی «در بازار نزولی چه ارزی بخریم؟» کمک بگیرید. ما در این مقاله بررسی 5 بخش از بازار ارزهای دیجیتال که مناسب انباشت در بازار خرسی هستند پرداختیم.

دو؛ بیخیال فرصت‌های وسوسه‌کننده شوید

با رخ دادن بازار نزولی تمامی رمز ارزها دچار کاهش قیمت شده و بسیاری از کاربران به دنبال استفاده از تمامی فرصت‌ها و خرید تمامی رمز ارزها هستند. بهتر است از تصمیمات عجولانه خودداری کرده و با فکر و منطق بیش‌تری پیش بروید.

استفاده از سرویس توکن باز؛ شناسایی بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال

از تنوع بسیار دوری کنید و روی ارزی که نسبت به رشد آن خوش‌بین هستید سرمایه‌گذاری کنید. همچنین بهتر است از سرمایه‌گذاری‌های بزرگ دوری کرده و مبالغ کم‌تری را به خرید در بازار خرسی اختصاص بدهید. در نهایت بهتر است ارزها را هم‌سو با اهداف خود انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که فرصت‌ها همیشه به سراغ شما می‌آیند و قرار نیست از تمامی آنها استفاده کنید.

همچنین برای سرمایه‌گذاری روی چند ارز نیز بهتر است سرمایه‌ی اندکی برای اینکار در نظر بگیرید و مقدار کمی از آنها را خریداری کنید.

سه؛ در بازار رنج (Range) ترید نکنید

بازار خرسی سراسر خسته‌کننده است. ریزش‌ها فقط طی چند روز در ماه اتفاق افتاده و در بیش‌تر مواقع شاهد نوسان قیمت هستیم و بازار وارد حالت رنج می‌شود. در بازار خرسی احتمال ریزش 10 الی 20 درصدی قیمت نیز وجود داشته و بهتر است از ترید کردن در چنین روزهایی خودداری کنید.

در بازار رنج اتفاق خاصی رخ نداده و احتمال خسته شدن ذهن شما وجود دارد. بهتر است از این بازار فاصله بگیرید و با ذهنی باز فرصت‌های مناسب را دنبال کرده و آنها را شکار کنید.

چهار؛ به‌طور پله‌ای خرید کنید

چهارمین استراتژی از 5 استراتژی انباشت در بازار خرسی، خرید پله‌ای یا tier-buying  است. تریدرها با هر بار سقوط قیمت احساس می‌کنند که دیگر دارایی موردنظر آنها به کف قیمت رسیده و حالا بهترین فرصت برای خرید است. این اتفاق در بازار خرسی‌ها بارها و بارها تکرار خواهد شد و شما هیچ‌گاه قادر به کشف کف قیمت یک دارایی نخواهید بود. درگیر پیدا کردن کف قیمت نشوید و به‌طور پله‌ای خرید خود را انجام بدهید.

برای خرید پله‌ای می‌توانید از تحلیل تکنیکال برای شناسایی فرصت‌ها استفاده کنید

با شروع بازار گاوی دیگر اهمیتی ندارد که بیت کوین را یک‌بار در سطح 195000 و بار دیگر در سطح 22 هزار دلار خریداری کرده‌اید.

استفاده از سرویس توکن باز؛ فرصت آربیتراژ ارزهای دیجیتال و کسب سود مطمئن

برای استفاده از استراتژی خرید پله‌ ای بهتر است نکات زیر را دنبال کنید.

پنج؛ ترس را نادیده بگیرید

شرط اجرای 4 استراتژی قبلی، نادیده گرفتن ترس و وحشت است. بیش‌تر تریدرها در بازار خرسی وحشت کرده و برنامه‌های خود را نادیده می‌گیرند. می‌توانید با استفاده از راه‌کارهای زیر ترس و وحشت خود را تا حد زیادی سرکوب کنید.

برای استفاده از فرصت‌ها در بازار خرسی باید بر ترس خود غلبه کنید

سخن پایانی

هیچکس از آینده خبر ندارد اما شاید دیگر شاهدِ بیت کوین 20 هزار دلاری نباشیم. بهتر است به جای وحشت کردن، از فرصت‌ها استفاده کرده و استراتژی خود را تغییر دهید. نظر شما همراهان توکن باز نسبت به این استراتژی‌ها چیست؟ لطفا نظرات و ایده‌های خود را با ما به اشتراک گذاشته و ششمین استراتژی را شما به ما معرفی کنید. از اینکه تا پایان مقاله‌ی «5 استراتژی انباشت در بازار خرسی» همراه ما بودید سپاسگزاریم.

منبع: Medium

خروج از نسخه موبایل