در بازار نزولی چه ارزی بخریم؟ معرفی ۵ بخش بازار که همچنان سود ده هستند

در بازار نزولی چه ارزی بخریم؟ معرفی ۵ بخش بازار که همچنان سود ده هستند

فرض کنید یک سال قبل از خواب بیدار شده‌اید و بیت کوین 60 هزار دلاری با قیمت 20 هزار دلار معامله می‌شود. آیا این فرصت جذاب سرمایه‌گذاری را از دست خواهید داد؟ قطعا خیر. بدین صورت بازار خرسی و قیمت‌های پایین برای بسیاری از تریدرها به معنای فرصت خرید فوق‌العاده است. حالا ما امروز قصد داریم تا به بررسی 5 بخش جذاب برای خرید و انباشت ارز دیجیتال در بازار خرسی بپردازیم. با ما در مقاله‌ی «برترین بخش‌های سرمایه‌گذاری در بازار خرسی» همراه باشید.

یک؛ پروتکل‌های لایه یک

پروتکل‌های لایه ۱ ازجمله بیت کوین، اتریوم، کاردانو و … پایه و اساس بازار ارزهای دیجیتال هستند. بیش‌تر اکوسیستم ارزهای دیجیتال بر اساس این پروتکل‌ها ساخته شده و بخش غیرقابل انکار بازار برای سرمایه‌گذاری هستند. تصویر زیر میزان سود دهی این بخش از بازار را نشان می‌دهد:

برترین بخش‌های سرمایه‌گذاری در بازار خرسی
میزان سوددهی پروتکل‌های لایه 1 در 180 روز گذشته

همانطور که می‌دانید، پروتکلی قادر به فعالیت روی شبکه‌ی بیت کوین نبوده و اتریوم نیز با مشکلات متعددی ازجمله مقیاس‌پذیری دست‌وپنجه نرم‌ می‌کند. همین مشکلات، فرصت قابل‌توجهی برای سایر پروتکل‌های لایه 1 ایجاد کرده تا توجه کاربران را به خود جلب کنند.

در توکن باز ببینید: بهترین قیمت خرید بیت کوین در ایران

بنا به داده‌های Token Terminal، پنج پروتکل برتر لایه 1 از نظر درآمد طی 180 روز گذشته به ترتیب (به‌غیر از بیت کوین و اتریوم) بایننس اسمارت چین، آوالانچ، هلیوم، فانتوم و سولانا هستند.

دو؛ پروتکل‌های لایه ۲

همانطور که اشاره کردیم، شبکه‌ی اتریوم مشکلات متعددی ازجمله مقیاس‌پذیری دارد و پروتکل‌های لایه 2 برای حل این مشکل متولد شدند.

برترین بخش‌های سرمایه‌گذاری در بازار خرسی
برترین پروژه‌های لایه 2

بنا به داده‌های L2Beat، پروژه‌ی Arbitrum برترین پروتکل لایه 2 از نظر ارزش کل قفل شده است. پس از آربیتروم دو پروتکل Optimism و dYdX در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. یکی دیگر از برترین و محبوب‌ترین پروژه‌های لایه 2، پالیگان است که ارزش کل قفل شده‌ی 1.59 میلیارد دلاری دارد.

راه‌حل اصلی لایه 2 شبکه بیت کوین نیز لایتنینگ نام داشته ولی هیچ‌گونه توکنی روی این پروتکل ایجاد نشده است. در عوض کاربران می‌توانند به‌عنوان نود از این شبکه پشتیبانی کرده و درآمد کسب کنند.

با توجه به اطلاعات درج شده در صفحه صرافی‌های داخلی سه صرافی نوبیتکس، صرافی همتاپی و صرافی بیت پین از شبکه لایتنینگ بیت کوین پشتیبانی می‌کنند.

سه؛ توکن‌ بازی‌ها

یکی از انعطاف‌پذیرترین بخش‌های اکوسیستم ارزهای دیجیتال در طول بازار خرسی، دنیای گیمینگ است. ظهور بازی‌های مهیجی برای کسب درآمد ازجمله Axie Infinity، کاربران زیادی را به دنیای بلاکچین جذب کرد و منجر به تولد پروتکل‌های متعددی برای کسب درآمد شد.

برترین بخش‌های سرمایه‌گذاری در بازار خرسی
برترین بازی‌های بلاکچینی از نظر تعداد بازیکنان فعال

بنا به داده‌های DappRadar برخی از برترین بازی‌های بلاکچینی به شرح زیر هستند.

  • Alien Worlds
  • Splinterlands
  • Farmers World
  • Axie Infinity
  • Gameta
  • Upland

علاوه بر این بازی‌ها، بازی‌های جذاب دیگری ازجمله Aavegotchi و Illuvium نیز در دست توسعه هستند. علاوه بر بازی‌ها، توکن‌های مختلفی ازجمله ENJ، GALA و UOS نیز مبتنی بر بخش گیمینگ بوده که پیشرفت آنها، نوید روزهای خوب در بخش گیمینگ را می‌دهد.

چهار؛ توکن‌های شبکه اجتماعی

اگر پای صحبت کارشناسان بنشینید، حتما متوجه می‌شوید که آنها به آینده‌ی توکن‌های شبکه اجتماعی خوش‌بین هستند. این توکن‌ها به پذیرش ارزهای دیجیتال کمک کرده و تعامل با پلتفرم‌هایی همچون توییتر، ردیت و تلگرام را افزایش می‌دهند.

برخلاف بخش‌های قبلی، هنوز این بخش پتانسیل واقعی خود را نشان نداده و آنچنان مورد پذیرش واقع نشده است. با این حال، یکی از پروژه‌های این دسته از توکن‌ها،  Steem نام داشته که پرچمدار توکن‌های شبکه‌های اجتماعی است.

اتفاقاتی همچون خرید توییتر از سوی ایلان ماسک به پذیرش این توکن‌ها کمک کرده و باید دید در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد.

پنج؛ متاورس و NFT

بنا به دیدگاه برخی از کارشناسان، متاورس آینده‌ی تکنولوژی است. این بخش از جذابیت زیادی برخوردار بوده و روزبه‌روز تلاش‌ها برای ادغامِ آن با زندگی روزمره‌ی مردم افزایش می‌یابد.

متاورس یکی از محبوب‌ترین شاخه‌های اکوسیستم ارزهای دیجیتال بوده و سرمایه‌گذاری گسترده‌ای روی آن صورت گرفته است.

علاوه بر متاورس، پلتفرم‌های خریدوفروش توکن‌های NFT نیز از اقبال خوبی در بین کاربران برخوردار بوده و روزبه‌روز محبوبیت آنها افزایش می‌یابد.

بسیاری از پلتفرم‌ها ازجمله SandBox، Decentraland و ApeCoin نیز با ترکیب دنیای متاورس و توکن‌های  NFT در حال پیشرفت و توسعه هستند و بخش مناسبی برای سرمایه‌گذاری به حساب می‌آیند.

همچنین شما عزیزان می‌توانید با مطالعه‌ی مقاله‌ی «۵ روش برای تشخیص پایان بازار نزولی؛ چطور در تله‌‌ی خرس‌ها گیر نکنیم؟» به‌راحتی پایان بازار را تشخیص داده تا یک گام جلوتر از دیگر تریدرها باشید.

نظر شما همراهان توکن باز نسبت به این بخش‌ها چیست؟ آیا روی آنها سرمایه‌گذاری خواهید کرد؟ لطفا نظرات و دیدگاه‌های خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. ممنون از اینکه تا پایان مقاله‌ی «برترین بخش‌های سرمایه‌گذاری در بازار خرسی» همراه ما بودید.

توکن باز چیست؟

ما در توکن باز سرویس مقایسه قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی‌های داخلی را به صورت لحظه‌ای نمایش می‌دهیم. با استفاده از توکن باز شما می‌توانید فرصت آربیتراژ ارزهای دیجیتال در صرافی‌های داخلی را شناسایی و از آن کسب درآمد کنید. همچنین در زمان خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌توانید بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران را شناسایی کنید

منبع: CoinTelegraph

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.