۱۰ ابزار کاربردی برای تریدرهای حرفه‌ای ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال سریع‌التغییر هستند. قیمت‌ها به شدت نوسان می‌کنند. هر روز توکن‌های جدید و پرطرفداری ظاهر می‌شوند. چگونه می‌توانید در این صنعت سریع و پیشرو باقی بمانید و پیشتاز باشید؟

پاسخ: داده، داده و باز هم داده.

برای درک روندها، تفکیک هایپ از اصول اولیه و شناسایی فرصت‌های زودهنگام، لازم است که به تحلیل‌های بلاکچین بپردازید. حرفه‌ای‌های کریپتو این را می‌دانند. به همین دلیل است که آنها از ابزارهای موجود در این لیست استفاده می‌کنند تا به اعتیاد خود به اعداد، نمودارها و معیارهایی که این صنعت را به پیش می‌برند، پاسخ دهند.



چه شما یک معامله‌گر در تعقیب سود باشید یا یک سرمایه‌گذار به دنبال کشف الماس‌های پنهان یا یک سازنده که به دنبال راه‌اندازی بزرگ‌ترین ابداع بعدی است، یا فقط یک علاقه‌مند که سعی در درک همه چیز دارد – این پلتفرم‌ها نیازهای شما را پوشش داده‌اند. پس، این صفحه را بوکمارک کنید.

در اینجا ده ابزار برتر برای حرفه‌ای‌های کریپتو آورده شده است تا دانش خود را ارتقا بدهند و برتری خود را تأمین کنند:

۱. دان آنالیتیکس (Dune Analytics)

درک ارزهای دیجیتال نیازمند بررسی داده‌های بلاکچین است. با این حال، داده‌های خام می‌توانند برای تفسیر چالش‌برانگیز باشند. دان آنالیتیکس این مسئله را با تبدیل داده‌های پیچیده بلاکچین به داشبوردهای بصری، ساده‌سازی می‌کند. کاربران می‌توانند به راحتی معیارهای مربوط به پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi)، فروش NFT و موارد دیگر را پیگیری کنند.

این پلتفرم داشبوردهای قابل فهمی را شامل می‌شود که اتریوم، بیت کوین، پالیگان، BNB، سولانا، آوالانچ و سایر شبکه‌ها را پوشش می‌دهد. همچنین گزینه‌هایی برای تجزیه و تحلیل بینش‌های داده و به اشتراک‌گذاری آنها با دیگران وجود دارد.

هدف دان آنالیتیکس این است که تحلیل‌های بلاکچین را به طور کلی قابل دسترس‌تر کند. با استفاده از این ابزارها، هر کسی می‌تواند از فرصت‌های بازار بهره‌مند شود. با تبدیل داده‌های خام بلاکچین به نمودارها و گراف‌های قابل فهم، دان به افراد کمک می‌کند تا روندها را شناسایی کرده و بر اساس اطلاعات دقیق بازار تصمیمات آگاهانه‌ای بگیرند.

۲. مساری (Messari)

مساری با هدف افزایش شفافیت در ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند – که این امر با اصول بنیادین این صنعت هم‌راستا است. این پلتفرم داده‌ها و تحقیقاتی را ارائه می‌دهد تا کاربران بلاکچین را آگاه سازد.

مساری امکان پیگیری بهترین دارایی‌های کریپتو را فراهم می‌آورد. کاربران می‌توانند به گزارش‌های تحقیقاتی عمیق دسترسی پیدا کنند، تحولات عمده در کریپتو را دنبال کنند و DAOهای در حال ظهور و ابزارهای وب ۳ را کشف کنند.

این سایت اجازه می‌دهد تا خوراک‌ها را مطابق با علایق هر کاربر شخصی‌سازی کنید – چه دارایی‌های خاص، DAOها، رویدادها یا سایر موضوعات مورد تمرکز. این رویکرد سفارشی باعث می‌شود که مساری به عنوان یک منبع مفید برای بسیاری در دنیای کریپتو شناخته شود.

با جمع‌آوری داده‌های کمی و تحقیقات کیفی در یک مکان، مساری به کسانی که به دنبال تصمیم‌گیری‌های آگاهانه هستند، خدمت می‌کند.

۳. گلس‌نود (Glassnode)

گلس‌نود برای معامله‌گران، سرمایه‌گذاران، و تحلیل‌گران ارز دیجیتال که به دنبال کسب برتری اطلاعاتی هستند، طراحی شده است. با بیش از ۳۵۰۰ معیار منحصر به فرد در آن‌چین، گلس‌نود به کشف فرصت‌ها و روندها کمک می‌کند. کاربران می‌توانند نمودارهای سفارشی ایجاد کنند تا دریابند چه عواملی حرکات بازار را رهبری می‌کنند. آموزش‌ها و راهنماها به ترجمه فعالیت‌های بلاکچین به سیگنال‌های معاملاتی کمک می‌کنند.

علاوه بر این، پلتفرم بینش‌هایی در مورد فعالیت بازار و شبکه ارائه می‌دهد که امکان مانیتور کردن سرمایه‌گذاری‌ها در بلاکچین‌های مختلف را به کاربران می‌دهد. داده‌های گسترده امکان ارزیابی سلامت شبکه و تحولات آن را فراهم می‌آورد.

۴. چین‌آنالیزیس (Chainalysis)

چین‌آنالیزیس داده‌های بلاکچین را ساده‌سازی می‌کند تا به دولت‌ها، شرکت‌ها، و سازمان‌ها در مدیریت ریسک و حل جرائم کمک کند. تیم چین‌آنالیزیس مانند کارشناسان پزشکی قانونی عمل می‌کنند، کدهای پیچیده را به راه‌حل‌های عملی ترجمه می‌کنند که فعالیت‌های جنایی واقعی را ردیابی می‌کنند.

با نقشه‌برداری صدها میلیون آدرس بلاکچین به نهادهای واقعی، چین‌آنالیزیس با خدمات غیرقانونی مانند بازارهای دارک‌نت، کلاهبرداری‌ها، باج‌افزارها و همچنین پلتفرم‌های مشروع مانند مالی غیرمتمرکز (DeFi)، استخرهای استخراج، و خدمات بازرگانی همگام است. هدف آنها شفاف‌سازی و دسترس‌پذیر کردن اقتصاد کریپتو است، با ایجاد یک سابقه در آن‌چین که اعتماد و امنیت را ترویج می‌کند.

۵. نانسن (Nansen)

نانسن یک پلتفرم تحلیل بلاکچین است که در آوریل ۲۰۲۰ توسط دانشمندان داده، الکس سوانه‌ویک، لارس باکه کروگویگ، و اوگنی مدودف تاسیس شد. هدف آن‌ها برچسب‌گذاری و نسبت دادن آدرس‌های کیف پول کریپتو برای فراهم آوردن شفافیت در فعالیت‌های بلاکچین بود. به عنوان مثال، نانسن می‌تواند یک کیف پول را به عنوان متعلق به یک صندوق کریپتو، مبادله، یا سرمایه‌گذار فردی بر اساس الگوهای معاملاتی شناسایی کند.

نانسن بیش از ۲۵۰ میلیون آدرس کیف پول را در ده بلاکچین برچسب‌گذاری کرده است، که به کاربران اجازه می‌دهد تا فعالیت‌ها را از افراد و سازمان‌های خاص به صورت زنده ردیابی کنند. نانسن همچنین داشبوردهای تحلیلی برای دارایی‌ها ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، داشبورد حالت خدای توکن فعالیت توزیع و مبادله برای یک توکن را نشان می‌دهد، در حالی که بهشت NFT خریدها و فروش‌های اخیر NFT را پیگیری می‌کند.

با کمک به سازندگان و سرمایه‌گذاران برای درک فعالیت‌های در آن‌چین، نانسن امیدوار است که به رشد اکوسیستم گسترده‌تر بلاکچین و وب ۳ کمک کند.

۶. کوین‌گلس (Coinglass)

مشتقات ۸۰٪ از حجم معاملات ارز دیجیتال را تشکیل می‌دهند اما می‌توانند برای فهمیدن پیچیده باشند. کوین‌گلس به هدف ساده‌سازی تحلیل داده‌های مشتق برای کاربران روزمره فعالیت می‌کند.

این پلتفرم اطلاعات حیاتی مانند معاملات و حجم‌های اختیار معامله و آتی را ردیابی می‌کند. سپس، این داده‌ها را از طریق نمودارها و گراف‌ها به طور واضح ارائه می‌دهد. کوین‌گلس به کاربران کمک می‌کند تا روندهای بازار را دنبال کرده و با شفاف‌سازی معاملات مشتق پیچیده، تصمیم‌های آگاهانه‌ای بگیرند.

هدف آن‌ها بهبود شفافیت مشتقات کریپتو برای معامله‌گران در سراسر جهان است. داده‌های دقیق و آسان برای استفاده به ما کمک می‌کنند تا این بخش عمده اما گیج‌کننده از اقتصاد کریپتو را درک کنیم.

۷. الیپتیک (Elliptic)

الیپتیک با استفاده از تحلیل‌های بلاکچین برای تشخیص جرائم مالی فعالیت می‌کند.

نرم‌افزار آن‌ها تراکنش‌ها را در بریج‌ها و بلاکچین‌ها دنبال می‌کند تا پولشویی، دور زدن تحریم‌ها و سایر فعالیت‌های غیرقانونی را شناسایی کند.

با ردیابی کریپتو از اولین معامله، الیپتیک به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا مطابقت داشته باشند و از وقوع جرم جلوگیری کنند. هدف آن‌ها این است که اقتصاد کریپتو را شفاف‌تر و امن‌تر کنند.

۸. الکمی (Alchemy)

الکمی مجموعه‌ای از منابع فنی را برای کمک به پروژه‌ها در شروع کار فراهم می‌کند. در پس‌زمینه، برنامه‌های کاربردی بلاکچین زیادی به الکمی وابسته هستند. اگر از یک بازار NFT استفاده کرده‌اید یا در یک بازی کریپتو بازی کرده‌اید، ممکن است قبلاً با نرم‌افزار آن‌ها تعامل داشته باشید.

هدف آن‌ها این است که توسعه و راه‌اندازی برنامه‌های غیرمتمرکز را روان‌تر کنند. الکمی با فراهم‌آوری ابزارهای آماده، به خالقان اجازه می‌دهد تا بر روی ایده‌های خود تمرکز کنند تا موانع فنی. آن‌ها به دنبال پیشبرد نوآوری با پشتیبانی از سازندگان و شکل‌دهی به آینده کریپتو هستند.

۹. ترمینال توکن (Token Terminal)

ترمینال توکن داده‌های بلاکچین را با استفاده از معیارهای مالی سنتی (TradFi) تحلیل می‌کند. این امکان را به آن‌ها می‌دهد تا عملکرد پروژه‌های کریپتو را بر اساس درآمد، استفاده، و سودآوری ارزیابی کنند.

با بکارگیری مفاهیمی مانند توکنومیکس، بازارها، و جریان نقدی، ترمینال توکن داده‌های مطمئن‌ را برای تصمیم‌گیری‌های سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند. هدف آن‌ها این است که فراتر از هایپ بروند و استانداردهای استفاده‌شده در مالی سنتی را به کریپتو بیاورند.

با داده‌های جامع اما ساده، ترمینال توکن می‌خواهد به کاربران کمک کند تا زمانی که پول خود را در پروژه‌های کریپتو سرمایه‌گذاری می‌کنند، انتخاب‌های آگاهانه‌ای داشته باشند.

۱۰. دیفای‌لاما (DefiLlama)

دیفای‌لاما بزرگ‌ترین مجمع داده‌های دیفای در جهان است. این پلتفرم معیارهای کلیدی برای پروتکل‌های دیفای، شبکه‌ها و پروژه‌ها را ردیابی می‌کند. این شامل ارزش کل قفل‌شده، استفاده، هزینه‌ها، سوددهی و بیشتر می‌شود.

با جمع‌آوری داده‌ها از منابع مختلف، دیفای‌لاما هدف دارد تا یک بررسی کلی راحت از بازار دیفای ارائه دهد. کاربران می‌توانند به سرعت پروژه‌ها را در یک جا مقایسه و ارزیابی کنند.

با وجود بسیاری از پلتفرم‌ها و پروژه‌های جدید، دیفای‌لاما به شناسایی فرصت‌ها کمک می‌کند تا از شلوغی بازار عبور کند.

داده‌ها هرگز دروغ نمی‌گویند. با پلتفرم‌های مناسب، شما می‌توانید از هایپ عبور کنید و سیگنال‌های بلاکچین را از ابتدا رمزگشایی کنید.

این لیست ۱۰ ابزار ضروری را برای حرفه‌ای‌های کریپتو جمع‌آوری می‌کند تا از بازار پیشی بگیرند. چه شما در حال تجزیه و تحلیل روندهای آنچین باشید یا پروژه‌ها را ارزیابی کنید، یا فرصت‌های در حال ظهور را تشخیص دهید، این منابع اطلاعات مورد نیاز شما را فراهم می‌آورند.

منبع: CoinMarketCap

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.