آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی ارزیپتو

توکن باز با هدف ایجاد فضایی شفاف میان صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران، سرویس مقایسه قیمت رمزارزهای قابل معامله در صرافی‌های داخلی را راه‌اندازی کرده است. کاربران و تریدرهای ایرانی با مراجعه به این صفحه می‌توانند قیمت ارز دیجیتال مورد نظر خود را در میان صرافی‌های داخلی مقایسه کرده و بهترین قیمت خرید و فروش تتر، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را شناسایی کنند.

با افتخار همکاری توکن باز با صرافی ارزیپتو، به عنوان عضو جدید سرویس مقایسه قیمت رمزارزها را اعلام می‌کنیم؛ در ادامه آموزش خرید و فروش ارزهای دیجیتال در این صرافی، در قالب مقاله‌ای که توسط تیم محترم صرافی ارزیپتو تهیه شده را منتشر خواهیم کرد.

اگر هنوز در صرافی ارزیپتو ثبت نام نکرده‌اید، با استفاده از لینک زیر وارد سایت این صرافی شوید:

همچنین در مقاله زیر می‌توانید آموزش ثبت نام و احراز هویت در این صرافی را مطالعه کنید:

در ادامه نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال از صرافی ارزیپتو را بررسی می‌کنیم.

چطور از ارزیپتو ارز دیجیتال بخریم؟

در این قسمت ابتدا خرید و فروش داخلی در خود صرافی را آموزش می‌دهیم. سپس خواهیم دید که چگونه با استفاده از کیف پول خارجی به خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی ارزیپتو بپردازیم.

آموزش خرید داخلی

برای ثبت سفارش خرید در ارزیپتو ابتدا با شماره همراه و رمز عبور وارد حساب خود شوید. سپس از قسمت بالای صفحه بخش خرید و فروش، که با دایره قرمز رنگ در تصویر مشخص می باشد را انتخاب نمایید.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال از صرافی ارزیپتو -یک

سپس در قسمت راست تصویر در نوار جست‌وجویی که با فلش نمایش داده شده است می توانید ارز مورد نظر خود را جستجو نمایید و در صورت تمایل با انتخاب ستاره ی کنار آن، ارز را به لیست ارزهای منتخب خود اضافه کنید. در تصویر ما برای نمونه ارز بیت کوین را انتخاب کرده‌ایم. پس از انتخاب ارز نمودار آن در وسط صفحه برای مشاهده قیمت و نوسانات ارز به شما نمایش داده می‌شود.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال از صرافی ارزیپتو -دو

در بخش پایین صفحه گزینه خرید به طور پیش فرض انتخاب شده است. شما می‌توانید در این بخش موجودی این ارز و همچنین موجودی کیف پول خود را مشاهده نمایید.

در کادر واحد، مقدار ارزی که قصد خرید آن را دارید انتخاب نمایید و مبلغ آن در کادر روبرو به طور اتوماتیک به شما نمایش داده خواهد شد. در بالای کادر مبلغ گزینه ای با نام همه وجود دارد که در صورت تمایل با انتخاب آن می‌توانید با کل موجودی خود خرید کنید.

پس از این که مقدار ارز مورد نیاز خود را وارد کردید باید محل واریز ارز را نیز انتخاب کنید در قسمت محل واریز که با دایره قرمز رنگ در تصویر مشخص است دو گزینه وجود دارد.

با انتخاب گزینه «واریز به کیف پول داخلی ارزیپتو» می‌توانید ارز خود را در کیف پول ارزی که برایتان ساخته می‌شود داخل خود صرافی نگهداری نمایید.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال از صرافی ارزیپتو -سه

پس از انتخاب گزینه ثبت خرید، جزییات سفارش به شما نمایش داده می‌شود با انتخاب گزینه پرداخت سفارش شما ثبت می‌گردد.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال از صرافی ارزیپتو -چهار

شما می‌توانید مقدار ارز خریداری شده خود را در قسمت کیف پول که در تصویر زیر مشخص شده است مشاهده نمایید.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال از صرافی ارزیپتو -پنج

آموزش فروش داخلی

۱. برای ثبت سفارش خرید در ارزیپتو ابتدا با شماره همراه و رمز عبور وارد حساب خود شوید.

جهت ثبت سفارش فروش با استفاده از موجودی کیف پول داخلی ارزیپتو ابتدا می‌بایست روی خرید و فروش کلیک کنید:

آموزش فروش داخلی صرافی ارزیپتو-یک

۲. سپس از پنل جستجو صفحه ارزها، ارز مورد نظر خود را انتخاب نمائيد، عملیات را مانند تصویر از خرید به فروش تغییرداده و مقدار واحد قابل فروش خود را داخل کادر مانند تصویر زیر وارد نمايید.

*** توجه فرمایید در سمت چپ تصویر در قسمت پیش فاکتور مبلغ سفارش با احتساب کارمزد به شما نمایش داده می‌شود.

۳. پس از انتخاب کیف پول داخلی ارزیپتو روی ثبت فروش کلیک کنید.

آموزش فروش داخلی صرافی ارزیپتو-دو

۴. در مرحله آخر صوررت حساب سفارش فروش مانند تصویر زیر به شما نشان داده می شود که در صورتی که مورد تایید شما می باشد می توانید با کلیک روی ثبت،‌ سفارش خود را نهایی کنید.

آموزش فروش داخلی صرافی ارزیپتو-سه

آموزش خرید با کیف پول خارجی

۱. برای ثبت سفارش خرید در ارزیپتو ابتدا با شماره همراه و رمز عبور وارد حساب خود شوید. سپس از قسمت بالای صفحه بخش خرید و فروش، که با دایره قرمز رنگ در تصویر مشخص می باشد را انتخاب نمایید.

آموزش خرید با کیف پول خارجی ارزیپتو-یک

۲. سپس در قسمت راست تصویر در نوار جستجویی که با فلش نمایش داده شده است می توانید ارز مورد نظر خود را جستجو نمایید و در صورت تمایل با انتخاب ستاره ی کنار آن، ارز را به لیست ارزهای منتخب خود اضافه کنید. در تصویر ما برای نمونه ارز بیت کوین را انتخاب کرده ایم. پس از انتخاب ارز نمودار آن در وسط صفحه برای مشاهده قیمت و نوسانات ارز به شما نمایش داده می شود.

آموزش خرید با کیف پول خارجی ارزیپتو-دو

۳. در پنل  جدید دو گزینه «واریز به کیف پول داخلی ارزیپتو» و «واریز به کیف پول خارج از ارزیپتو» موجود است.

جهت خرید و واریز به کیف پول شخصی می بایست گزینه واریز به کیف پول خارج ارزیپتو را انتخاب نمایید تا ارز مستقیما به آدرس ثبت شده توسط شما انتقال یابد.

برای اینکار ابتدا باید برای خود یک کیف پول دیجیتال روی تلفن همراه و یا رایانه خود نصب نمایید.

راهنمایی در خصوص انواع کیف پول‌ها، نحوه ی نصب و واریز و برداشت آن ها را می‌توانید در وبلاگ ارزیپتو مطالعه نمایید .

۴. مجددا وارد صفحه ی خرید و فروش ارزیپتو شوید، آدرس را در آدرس مورد نظرالصاق نمایید و ثبت خرید را انتخاب نمایید.

آموزش خرید با کیف پول خارجی ارزیپتو-سه

*** لطفا هنگام انتقال ارز به شبکه های آن که توجه فرمایید. هر شبکه ای آدرس مخصوص خود را دارد، شما باید شبکه ای را انتخاب نمایید که با شبکه ی نمایش داده شده در کیف پول شما مطابقت داشته باشد. در غیر اینصورت ارز خریداری شده از بین می رود.

۵. سپس تصویر جزئیات سفارش به شما نشان داده می شود، جهت ثبت نهایی سفارش می بایست روی پرداخت کلیک نمائید.

آموزش خرید با کیف پول خارجی ارزیپتو-چهار

آموزش فروش با کیف پول خارجی

۱. برای ثبت فروش ابتدا با وارد کردن شماره همراه و رمز عبور وارد حساب کاربری خود شوید. قسمت خرید و فروش ،که در تصویر به شما نمایش داده شده است را انتخاب نمایید.

آموزش فروش با کیف پول خارجی در صرافی ارزیپتو-یک

۲. سپس از پنل جستجو صفحه ارز ها، ارز مورد نظر خود را انتخاب نمائيد، عملیات را مانند تصویر از خرید به فروش تغییرداده و مقدار واحد قابل فروش خود را داخل کادر مانند تصویر زیر وارد نمايید.

در کادر پایین مقدار ارزی که می خواهید انتقال دهید را وارد نمایید ، ملبغ ارز به تومان برای شما نمایش داده می شود .

شبکه ی ارز را باتوجه به شبکه ی نمایش داده شده داخل کیف پول ارزیتان مشخص کنید.

*** توجه فرمایید در سمت چپ تصویر در قسمت پیش فاکتور مبلغ سفارش با احتساب کارمزد به شما نمایش داده می شود.

پس از انتخاب شبکه در قسمت کیف پول خارجی ارزیپتو روی ثبت فروش کلیک کنید.

آموزش فروش با کیف پول خارجی در صرافی ارزیپتو-دو

۳. در مرحله آخر صوررت حساب سفارش فروش مانند تصویر زیر به شما نشان داده می شود که در صورتی که مورد تایید شما می باشد می توانید با کلیک روی ثبت،‌ سفارش خود را نهایی کنید.

آموزش فروش با کیف پول خارجی در صرافی ارزیپتو-سه

۴. پس از ثبت فروش در صفحه ی بعدی آدرس کیف پول ارزیپتو برای انتقال ارز به شما نمایش داده می‌شود .آدرس را از محل نمایش داده شده کپی کنید.

بعد از کپی کردن آدرس ما وارد پنل کیف پول خود شوید و ارز مورد نظر را به این انتقال دهید.

*** برخی ارزها برای ارسال علاوه بر آدرس نیاز به تگ (tag) یا ممو (memo) نیز دارند. برای دریافت تگ دوباره وارد قسمت فروش در ارزیپتو شده و تگ را که زیر آدرس به شما نمایش داده شده است را کپی کنید. اگر در قسمت فروش ارز به شما تگ نمایش داده شده است حتما آن را نیز در کیف پول خود وارد کنید در غیر اینصورت انتقال به درستی انجام نخواهد شد. در کنار آدرس تگ با رنگ قرمز به اجباری بودن آن اشاره شده است.

۵. پس از انتقال ارز به آدرس مورد نظر، شناسه تراکنش مربوط به همان انتقال را کپی کرده، دوباره وارد صفحه فروش ارزیپتو شده و شناسه را در قسمتی که در تصویر نیز مشخص شده است الصاق کنید. و دکمه ثبت را بزنید.

آموزش فروش با کیف پول خارجی در صرافی ارزیپتو-چهار

۶. پس از وارد کردن شناسه تراکنش صحیح و تایید آن، وضعیت سفارش شما در انتظار تایید انتقال قرار می‌گیرد. تایید شدن سفارش شما به صورت سیستمی صورت می‌گیرد و مبلغ آن نیز به کیف پول شما واریز می‌گردد.

آموزش استفاده از کد تخفیف ارزیپتو

۱.برای استفاده از کد تخفیف ابتدا وارد حساب کاربری خود در ارزیپتو شوید و قسمت خرید و فروش را انتخاب نمایید.

آموزش استفاده از کد تخفیف ارزیپتو-یک

۲. در قسمت خرید، ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید و مقدار واحد و آدرس خود را ثبت کرده و ثبت خرید را انتخاب کنید.

آموزش استفاده از کد تخفیف ارزیپتو-دو

۳. در صفحه بعد جزییات سفارش، برای تایید نهایی به شما نمایش داده می‌شود. در قسمت کد تخفیف که در صفحه به شما نمایش داده شده است، کد تخفیف را وارد کرده و اعمال کد تخفیف را انتخاب کنید تا تخفیف روی سفارش شما اعمال شود. در نهایت پرداخت را بزنید.

آموزش استفاده از کد تخفیف ارزیپتو-سه
آموزش استفاده از کد تخفیف ارزیپتو-چهار

توجه داشته باشید کد تخفیف تنها روی سفارشات خرید رمز ارزها اعمال می‌شود.

پیشنهاد توکن باز: بررسی صرافی ارزیپتو در توکن باز دیدن کنید.

سخن پایانی

کاربران توکن باز می‌توانند در صفحه اختصاصی صرافی ارزیپتو در توکن باز نظرات و تجربیات خود در زمان کار با این صرافی را به اشتراک بگذارند. این نظرات توسط تیم توکن باز مطالعه و نکات مهم به صرافی انتقال خواهد یافت. بیان نظرات شما در بهبود سرویس‌های ما کمک بسیاری خواهد کرد که پیشاپیش بابت این همکاری از شما تشکر می‌کنیم.

پرسش و پاسخ

برای خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی ارزیپتو چه مدارکی لازم است؟

برای خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی ارزیپتو ابتدا باید در این صرافی ثبت نام و سپس احراز هویت کنید. پس از واریز پول به حسابتان می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظر خود را بخرید.

آیا صرافی ارزیپتو معتبر است؟

در توکن باز می‌توانید نظر سایر تریدرها در مورد صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی را مشاهده کرده و در مورد انتخاب این صرافی تصمیم‌گیری کنید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.