تحلیل بیت کوین؛ بررسی فعالیت نهنگ‌های بیت‌کوین! (۹ اردیبهشت)

تحلیل بیت کوین

بر اساس آخرین داده‌های آن‌چین، شبکه بیت‌کوین در چند هفته گذشته شاهد کاهش مداوم در تراکنش‌های با ارزش بالا بوده است. این فعالیت کم‌رمق در قیمت BTC نیز منعکس شده است که توانایی خروج از دوره ثبات را در طول ماه آوریل نداشته است.



در هفته‌ی گذشته، علی‌رغم رسیدن به قیمت ۶۷,۰۰۰ دلار چندین بار، بیت‌کوین نتوانست بالاتر از این سطح باقی بماند و قیمت آن بیش از ۲٪ در هفت روز گذشته کاهش یافته است.

جالب اینجاست که داده‌های آن‌چین اخیر نشان می‌دهند که این عملکرد قیمتی نامطلوب ممکن است ادامه یابد مگر اینکه تغییری، به‌ویژه در زمینه فعالیت شبکه، رخ دهد.

آیا فعالیت نهنگ‌ها می‌تواند قیمت BTC را فراتر از 73,000 دلار ببرد؟

تحلیل‌گر مشهور رمزارز، علی مارتینز، اخیراً در پلتفرم X نشان داده است که فعالیت نهنگ‌های بیت‌کوین در شش هفته گذشته به طور مداوم کاهش یافته است. او این اطلاعات را بر اساس داده‌های Santiment که تراکنش‌های بزرگ بیت‌کوین به ارزش بیش از ۱۰۰,۰۰۰ و ۱,۰۰۰,۰۰۰ دلار را ردیابی می‌کند، به دست آورده است.

نهنگ‌ها افراد یا سازمان‌هایی هستند که مقادیر زیادی از بیت‌کوین را در اختیار دارند و به همین دلیل می‌توانند تأثیر زیادی بر نوسانات بازار داشته باشند. این افراد با انجام تراکنش‌های بزرگ می‌توانند قیمت‌ها را تغییر دهند و موجب گمانه‌زنی‌های مختلف شوند.

مارتینز همچنین اشاره کرد که از ۱۴ مارس، روزی که بیت‌کوین به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی ۷۳,۷۳۷ دلار رسید، فعالیت نهنگ‌ها به طور چشمگیری کاهش یافته و این مسئله با کاهش قیمت‌های اخیر بیت‌کوین همزمان بوده است.

با این حال، وی اشاره کرد که افزایش در تراکنش‌های با ارزش بالا می‌تواند جان تازه‌ای به قیمت BTC ببخشد. این استدلال بر این مبنا است که افزایش فعالیت شبکه می‌تواند به معنای تقاضای بالا برای بیت‌کوین باشد که منجر به افزایش قیمت‌ها می‌شود.

همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، اوج شمارش تراکنش‌های نهنگ با قیمت رکورد جدید بالای BTC همبستگی دارد.

نمودار تراکنشات نهنگ‌ها
نمودار تراکنشات نهنگ‌ها

کیف‌های پول فعال بیت‌کوین در حال افزایش

یک داده آن‌چین جالب که ممکن است نشان‌دهنده افزایش تقاضا برای بیت‌کوین و آینده‌ای خوش‌بینانه برای قیمت آن باشد، به دست آمده است. بر اساس گزارش Santiment، تعداد کیف‌های پول فعال بیت‌کوین، با وجود وضعیت نامشخص بازار به سرعت در حال افزایش است.

نمودار کیف پول‌های فعال بیت کوین
نمودار کیف پول‌های فعال بیت کوین

کیف‌های پول فعال بیت‌کوین به تعداد کل آدرس‌های منحصر به فردی که BTC نگه می‌دارند، اشاره دارد. داده‌های Santiment نشان می‌دهند که تعداد این «کیف‌های پول BTC غیر ۰» در سه ماه گذشته بیش از ۲.۵ درصد افزایش یافته است.

منبع: NewsBTC

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.