تحلیل بیت کوین؛ آیا روند صعودی BTC شروع شده؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)

تحلیل بیت کوین

قیمت بیت‌کوین بهبود یافت و از محدوده مقاومتی ۶۴,۰۰۰ دلار عبور کرد. هم‌اکنون BTC با موانعی در نزدیکی سطوح ۶۵,۵۰۰ و ۶۶,۰۰۰ دلار روبرو است.

خلاصه تحلیل

  • بیت‌کوین اکنون برای عبور از محدوده مقاومتی ۶۵,۵۰۰ دلار با مشکلاتی روبرو است.
  • قیمت در حال معامله بالای ۶۴,۰۰۰ دلار و بالاتر از میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته است.
  • یک مثلث محدودکننده کلیدی با مقاومت در سطح ۶۵,۱۰۰ دلار در نمودار ساعتی جفت ارز BTC/USD در حال شکل‌گیری است.
  • این جفت ارز می‌تواند یک افزایش تازه را آغاز کند اگر بتواند از محدوده مقاومتی ۶۵,۵۰۰ دلار عبور کند.

افزایش قیمت بیت‌کوین آغاز شده است

قیمت بیت‌کوین حمایتی بالای ۶۰,۰۰۰ دلار پیدا کرد و افزایش تازه‌ای را آغاز کرد. BTC از سطوح مقاومتی ۶۲,۵۰۰ و ۶۳,۵۰۰ دلار عبور کرد. گاوها حتی قیمت را بالاتر از سطح ۶۵,۰۰۰ دلار نیز پیش بردند.



با این حال، به نظر می‌رسد که خرس‌ها در نزدیکی محدوده ۶۵,۵۰۰ دلار فعال هستند. اخیراً بالاترین قیمت در ۶۵,۵۹۸ دلار ثبت شده و اکنون قیمت در حال تثبیت سودهای اخیر است. قیمت زیر سطح ۶۵,۰۰۰ دلار کاهش یافت، اما همچنان بالاتر از سطح بازگشت فیبوناچی ۲۳.۶٪ حرکت صعودی از کف ۵۹,۶۶۶ دلار به کف ۶۵,۵۹۸ دلار است.

قیمت بیت‌کوین بالای ۶۴,۰۰۰ دلار و بالاتر از میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته معامله می‌شود. مقاومت فوری در نزدیکی سطح ۶۵,۱۰۰ دلار قرار دارد. همچنین یک مثلث محدودکننده کلیدی با مقاومت در سطح ۶۵,۱۰۰ دلار در نمودار ساعتی جفت ارز BTC/USD شکل گرفته است.

اولین مقاومت اصلی ممکن است ۶۵,۵۰۰ دلار باشد. مقاومت بعدی اکنون در سطح ۶۶,۰۰۰ دلار قرار دارد. اگر حرکت واضحی بالای محدوده مقاومتی ۶۶,۰۰۰ دلار صورت گیرد، قیمت می‌تواند به حرکت صعودی خود ادامه دهد. در این حالت مذکور، قیمت ممکن است به سمت ۶۷,۵۰۰ دلار افزایش یابد.

نمودار روزانه قیمت BTC/USD
نمودار روزانه قیمت BTC/USD

مقاومت بزرگ بعدی در نزدیکی محدوده ۶۸,۵۰۰ دلار است. هرگونه افزایش بیشتر ممکن است بیت‌کوین را به سمت محدوده مقاومتی ۷۰,۰۰۰ دلار در کوتاه‌مدت بفرستد.

اصلاح نزولی در BTC؟

اگر بیت‌کوین نتواند بالای محدوده مقاومتی ۶۵,۵۰۰ دلار برود، ممکن است اصلاح نزولی آغاز شود. حمایت فوری در سمت نزولی نزدیک سطح ۶۴,۵۰۰ دلار است.

اولین حمایت اصلی ۶۴,۰۰۰ دلار است. اگر قیمت زیر ۶۴,۰۰۰ دلار بسته شود، قیمت ممکن است شروع به کاهش به سمت سطح بازگشت فیبوناچی ۵۰٪ حرکت صعودی از کف ۵۹,۶۶۶ دلار به کف ۶۵,۵۹۸ دلار در ۶۲,۵۰۰ دلار کند. هرگونه ریزش بیشتر ممکن است قیمت را به سمت محدوده حمایت ۶۱,۲۰۰ دلار در کوتاه‌مدت بفرستد.

اندیکاتورهای تکنیکال

MACD ساعتی – MACD هم اکنون در محدوده خوش‌بینانه شتاب خود را از دست می‌دهد.

RSI ساعتی (شاخص قدرت نسبی) – RSI برای جفت ارز BTC/USD هم اکنون نزدیک به سطح ۵۰ است.

سطوح حمایت اصلی – ۶۴,۵۰۰ دلار، دنبال شده توسط ۶۴,۰۰۰ دلار.

سطوح مقاومت اصلی – ۶۵,۱۰۰ دلار، ۶۵,۵۰۰ دلار، و ۶۶,۰۰۰ دلار.

منبع: NewsBTC

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.