تحلیل بیت کوین؛ احتمال افزایش قیمت BTC تا ۱۰۰,۰۰۰ دلار! (۷ فروردین)

تحلیل بیت کوین

در حالی که گاوها یک منطقه مقاومتی کلیدی را بازپس گرفتند؛ بیت‌کوین در تاریخ ۲۵ مارس (۶ فروردین) با قیمت بالاتر از ۶۹,۰۰۰ دلار بسته شد.

قیمت BTC با قدرت ETF به بالاترین سطح در ۱۰ روز رسید

داده‌ها از Cointelegraph Markets Pro و TradingView تأیید می‌کنند که BTC/USD بالاترین کلوز روزانه خود را در ده روز گذشته ثبت کرده است.

یک افزایش در اولین ساعت معاملاتی وال استریت، تغییر لحنی را برای قدرت قیمت BTC ارائه داد، که تا ۴,۶۰۰ دلار در یک روز افزایش یافت.

این قدرت پس از بسته شدن نیز ادامه یافت، تا اینکه بیت‌کوین در زمان نوشتن این متن از مرز ۷۱,۰۰۰ دلار عبور کرده است.

در توضیح آخرین رویدادهای بازار، نظریه‌پرداز مالی Tedtalksmacro توجه داشت که صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین  ایالات متحده به جریان‌های ورودی خالص بازگشته‌اند.

اینها در طول هفته پیش از آن روزهای جریان «قرمز» را تجربه کرده بودند، جذب ضعیف ترکیب شده با خروج‌های رکوردی از صندوق بیت‌کوین گری‌اسکیل (GBTC).

او در X (توییتر) نوشت: «پس از ۵ روز خروج متوالی، صندوق‌های ETF شاهد ورود جریان +۱۵.۴ میلیون دلاری در روز دوشنبه بودند. +۲۶۲م از فیدلیتی».

«تقاضا بازگشته است.»

جریان نقدینگی ETF بیت کوین
جریان نقدینگی ETF بیت کوین

در حالی که خروج‌های GBTC همچنان قابل توجه بود و به ۳۵۰ میلیون دلار رسید، طبق داده‌های شرکت سرمایه‌گذاری مستقر در بریتانیا، Farside، BTC/USD توانست هرگونه مانعی برای رشد را کنار بزند.

احتمال افزایش به سمت ۱۰۰,۰۰۰ دلار

در یک چشم‌انداز به طور مشخص خوش‌بینانه نسبت به آنچه ممکن است در آینده رخ دهد، معامله‌گر و تحلیل‌گر محبوب، متیو هایلند، بنابراین مسیری را به سوی قلمرو قیمتی شش رقمی BTC دوباره باز می‌بیند.

او به دنبال‌کنندگان خود در X گفت: «اگر این تبدیل به پاک‌سازی این منطقه نهایی برای بیت‌کوین شود، احتمال افزایش به سمت ۱۰۰,۰۰۰ دلار در حال نزدیک شدن است.»

قبلاً، هایلند یک ریست را بر روی یک معیار قیمتی کلاسیک BTC نشان داد که آخرین بار هنگامی رخ داده بود که بیت‌کوین در اواخر ژانویه با قیمت ۴۰,۰۰۰ دلار معامله می‌شد.

داده‌های شاخص قدرت نسبی روزانه (RSI) که در ۲۰ مارس (۱ فروردین) زیر سطح کلیدی ۵۰ شسته شدند، او نتیجه‌گیری کرد، یک «سیگنال خوب» برای بازگشت بوده است.

شاخص RSI روزانه در زمان نوشتن این متن کمی بالاتر از ۶۰ بود – زیر قلمرو بازار گاوی کلاسیک بالای ۷۰.

نمودار روزانه قیمت BTC/USD
نمودار روزانه قیمت BTC/USD

وجود «گپ‌» در بازارهای آتی بیت‌کوین

با در نظر گرفتن احتمالات نزولی، همزمان، تحلیل‌گر دیگر، مارک کولن، وجود «گپ‌ها» در بازارهای آتی بیت‌کوین گروه CME را تایید کرد.

همانطور که Cointelegraph گزارش داده است، این‌ها اغلب به عنوان هدف‌های قیمتی کوتاه‌مدت بیت‌کوین عمل می‌کنند، و یکی که در آخر هفته زیر ۶۴,۰۰۰ دلار باقی مانده، هنوز پر نشده است.

کولن گفت:

«یک گزینه دیگر برای $BTC، پس از پر کردن گپ بالایی CME، اکنون پر کردن پایینی و تثبیت در یک مثلث قبل از حرکت به سمت بالاتر.»

نمودار BTC/USD با گپ‌های آتی CME مشخص شده. منبع: مارک کولن/X
نمودار BTC/USD با گپ‌های آتی CME مشخص شده. منبع: مارک کولن/X

با این حال، برای معامله‌گر Daan Crypto Trades، نیاز کمی برای نگرانی در مورد یک افت قیمت تازه BTC وجود داشت.

«اولین بار بعد مدتی که واقعاً یک گپ قابل توجه ایجاد کردیم و فوراً آن را بستیم نیست.»

«تا زمانی که قیمت اینقدر دور است، خیلی به این گپ نگاه نکردم. اغلب در طول بریم‌اوت‌های بزرگ ما گپ‌هایی مانند این را پشت سر می‌گذاریم.»

منبع: Cointelegraph

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.