تحلیل بیت کوین؛ علت ریزش بازار ارز دیجیتال امروز چه بود؟ (۱۹ اردیبهشت)

تحلیل بیت کوین

بازار رمزارزها پس از رالی اخیر در حال کاهش است، این حالی است که ارزش کل بازار (TOTAL) و قیمت بیت‌کوین (BTC) همچنان نشان‌دهنده روند صعودی در بلندمدت هستند.



در میان آلت‌کوین‌ها، دوج‌ویفهت(WIF) بیشترین کاهش را تجربه کرده است.

اخبار امروز

  • گری‌اسکیل در کمتر از یک ماه پیش از تصمیم‌گیری کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) درخواست ETF  آتی اتریوم خود را پس گرفت.
  • گروه بین‌المللی سوسکهانا در سه ماهه اول سال 2024، مبلغ 1 میلیارد دلار به سبد سرمایه‌گذاری خود در صندوق‌های ETF بیت‌کوین از جمله گری‌اسکیل بیت‌کوین تراست (GBTC)، فیدلیتی وایز اوریجین بیت‌کوین فاند (FBTC) و غیره اضافه کرده است.

ارزش کل بازار رمزارزها از الگوی صعودی خارج می‌شود

ارزش کل بازار رمزارزها در حال حاضر در فرآیند تثبیت خروج از الگوی مثلث نزولی است. این الگو با یک خط حمایت ثابت و سقف‌های پایین‌تر تشکیل می‌شود و زمانی‌که قیمت با افزایش حجم از خط روند بالایی خارج می‌شود، نشان‌دهنده یک برگشت صعودی بالقوه است.

نمودار روزانه ارزش کل بازار ارز دیجیتال
نمودار روزانه ارزش کل بازار ارز دیجیتال

در ارزش 2.24 تریلیون دلار، ارزش کل بازار رمزارزها ممکن است کاهش جزئی به 2.20 تریلیون دلار یا پایین‌تر را تجربه کند تا خط روند نزولی را به عنوان حمایت تست کند.

با این حال، اگر ارزش کل بازار رمزارزها نشانه‌هایی از برگشت را ثبت کند و با موفقیت مقاومت در 2.3 تریلیون دلار را بشکند، می‌تواند روند بهبود خود را ادامه دهد.

بیت‌کوین در یک بریک‌اوت بالقوه دیگر ناکام ‌ماند

قیمت بیت‌کوین (BTC) در حال حاضر در درون الگوی پرچم گیر کرده است. الگوی پرچم به عنوان یک تثبیت کوتاه مدت پس از یک حرکت قیمتی قوی ظاهر می‌شود، و زمانی که قیمت از جهت روند اولیه خارج می‌شود، نشانه‌ای از ادامه حرکت را ارائه می‌دهد.

نمودار روزانه قیمت BTC/USDT
نمودار روزانه قیمت BTC/USDT

در زمان نگارش این متن، BTC بالاتر از سطح حمایت 61,846 دلار قرار دارد، که احتمالاً آن را تست خواهد کرد. اما اگر این حمایت از دست رود، بیت‌کوین ممکن است به تست خط روند پایینی پرچم برود.

از طرف دیگر، اگر قیمت بیت‌کوین از 61,846 دلار بازگردد، شکست احتمالی از الگو مشاهده می‌شود. این امر BTC را در مسیر بازپس‌گیری 68,500 دلار قرار خواهد داد.

دوج‌ویفهت دوباره زیر 3 دلار سقوط کرد

قیمت دوج‌ویفهت (WIF)، طی 24 ساعت گذشته، زیر سطح حمایت 3.18 دلار سقوط کرده و 12 درصد کاهش یافته است. این به دلیل کاهش روند صعودی در بازار در روز گذشته است. این می‌تواند این میم کوین را به سمت حمایت 2.72 دلار بفرستد.

نمودار روزانه قیمت WIF/USDT
نمودار روزانه قیمت WIF/USDT

اگر WIF از این حمایت بازگردد، ممکن است شاهد رالی به 3 دلار و فراتر از آن باشد. این موضوع برای ابطال دیدگاه نزولی ضروری خواهد بود.

منبع: Be in Crypto

سوالات متداول

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.