تحلیل بیت کوین؛ آیا وضعیت بازار ارز دیجیتال بهتر می‌شود؟ (۲۷ فروردین ۱۴۰۳)

تحلیل بیت کوین

بازار رمزارزها نشانه‌هایی از بهبود را نشان می‌دهد، زیرا ارزش کل بازار از پایین‌ترین سطح ۲.۲۱ تریلیون دلار در زمان سقوط رمزارزها به ۲.۴۳ تریلیون دلار امروز افزایش یافته است.



معامله‌گران و سرمایه‌گذاران از فرصت “خرید در کف قیمت” استفاده کرده‌اند اما همچنان به دلیل افزایش نوسانات و عدم قطعیت‌ها در پاسخ به هاوینگ بیت‌کوین و تنش‌های ایران و اسرائیل، محتاط باقی مانده‌اند.

تحلیل BTC

قیمت بیت‌کوین نیز از ۶۶,۵۰۰ دلار فراتر رفته و رشد بیش از ۴ درصدی را در روز دوشنبه شاهد بوده است. بیت‌کوین همچنانبه دلیل حجم معاملات پایین و خرید ناچیز توسط نهنگ‌ها تحت فشار است. داده‌های CoinGlass نیز نشان می‌دهد که نرخ بهره مارجین USDT در بایننس از اکتبر سال گذشته به پایین‌ترین سطح جدیدی رسیده است.

نرخ بهره مارجین USDT

قیمت اتریوم نیز افزایش یافته و شاهد جهشی نزدیک به ۷ درصد در قیمت‌ها بوده است. قیمت در حال حاضر ۳,۲۵۷ دلار است، با بالاترین قیمت ۲۴ ساعته ۳,۲۶۷ دلار. با این حال، حجم معاملات ۳۵ درصد کاهش یافته است.

علت افزایش قیمت بیت کوین چیست؟

افزایش اخیر در قیمت‌های بیت‌کوین و اتریوم به تأییدیه‌های کمیسیون اوراق بهادار و آینده هنگ‌کنگ (SFC) برای درخواست‌های صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین و اتریوم اسپات نسبت داده شده است. قیمت اتریوم به خصوص به دلیل اولین صندوق قابل معامله در بورس اتریوم اسپات در حال افزایش است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده هنوز صندوق اتریوم را در میان نگرانی‌هایی درباره تحقیقات مربوط به بنیاد اتریوم و حفاظت از سرمایه‌گذاران تأیید نکرده است.

آلت‌کوین‌ها نظیر سولانا (SOL)، ریپل (XRP)، کاردانو (ADA)، دوج‌کوین (DOGE)، شیبا اینو (SHIB) و دیگران نیز شاهد افزایش قیمت‌ها بوده‌اند که در ۲۴ ساعت گذشته به ۵ تا ۱۰ درصد دست یافته‌اند. اهرم‌گذاری آلت‌کوین‌ها به طور کامل از بین رفته و نرخ‌های فاندینگ ریت منفی شده‌اند.

نهنگ‌ها بیت‌کوین خریداری نمی‌کنند

با وجود اینکه برخی آلت‌کوین‌ها شاهد انباشت توسط نهنگ‌ها بوده‌اند، بیت‌کوین هنوز شاهد خریداری توسط نهنگ‌ها نیست. طبق داده‌های آن‌چین از IntoTheBlock، غلظت هولدرهای بزرگ اکنون فقط ۱۱ درصد است. این شامل آدرس‌هایی است که ۰.۱% تا ۱% از عرضه گردشی بیت‌کوین را در اختیار دارند. بنابراین، بهبود بازار رمزارزها هنوز تأیید نشده است.

علاوه بر این، یک تحلیلگر در CryptoQuant ذکر کرده است که قیمت بیت‌کوین بالاتر از قیمت تحقق‌یافته نهنگ‌های هولدر کوتاه‌مدت (STH) است. این نشان‌دهنده تقاضای قوی برای بیت‌کوین است، در حالی که بازده بیشتر سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت را نیز برجسته می‌کند.

خرید‌ها در واقع از سوی معامله‌گران مشتقات انجام می‌شود، طبق داده‌های CoinGlass. مجموع Open Interest در قراردادهای آتی بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳ درصد افزایش یافته و مجموع Open Interest در قراردادهای آتی اتریوم بیش از ۴ درصد رشد کرده است. Open Interest در قراردادهای آتی بیت‌کوین CME چهار درصد جهش کرده است.

منبع: Coingape

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.