نماد سایت توکن باز

خرید شت کوین از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

tokenbaz-shitcoin

از کجا شت کوین بخریم؟ قطعاً، کاربران حوزه کریپتوکارنسی، از این قبیل این سؤال‌ها را بارها پرسیده‌اند. نحوه خرید شت کوین واقعاً چیست؟ کدام صرافی برای خرید شت کوین مناسب است؟ آیا صرافی‌های ایرانی در زمره این تریدها قرار می‌گیرند یا خیر؟

در ابتدای امر باید بدانیم که شت کوین‌ها برای استهزاء بازار ارز دیجیتال، خودی نشان دادند. رفته‌رفته، با سودهایی نسبتاً خوب جای خود را در بازار و در میان سرمایه گذاران پیدا کردند. راس کار امروز تیم توکن باز برای مقاله، شناخت ماهیت شت کوین (shitcoin) و مسائل مربوط به آن می‌باشد. نوعی ارز که توانایی سود دهی بالا و یا از بین رفتن سرمایه را در یک چشم به هم زدن دارد. علاوه بر سؤالات معمول در فوق می‌خواهیم به این پاسخ برسیم که چه شت کوینی، واقعاً shitcoin است. پس با ما همراه باشید.

مفاهیم کلی:

شت کوین چیست؟

در تعریف شت کوین می‌توانیم بگوییم که، به رمز ارزی با ارزش کم نسبت به سایر کوین‌ها و یا توکن‌ها گفته می‌شود که در واقع این رمز ارزها، هیچ هدف صریح و قابل پیش‌بینی‌ای ندارند. اصولاً این واژه برای بیان آلت کوین‌های بی ارزشی به کار برده می‌شود که پس از رواج و محبوبیت برخی میم کوین‌ها، پا به عرصه وجود گذاشته‌اند.
همچنین باید عنوان داشت که پایین رفتن و سقوط ارزش یک شت کوین (shitcoin)، به طور معمول به جهت عدم موفقیت در جذب سرمایه گذار می‌باشد. بدلیل آنکه قیمت و ارزش آن صرفاً حدس و گمانی بیش نبوده یا اسکم (نوعی کلاهبرداری) از روی عدم حسن نیت توسعه دهندگان ایجاد شده‌اند.

تاریخچه

در بیان تاریخچهٔ شت کوین (shitcoin) باید بگوییم که در 9 سال پیش یعنی سال 2013 پس از آنکه بیت کوین به عرصه نمایش درآمد و شروع به رشد نمود، شت کوین با هدف مورد تمسخر و شوخی قرار دادن بیت کوین و رمز ارزها روانه بازار ارزهای دیجیتال شد که به‌مرور زمان این شت کوین‌ها ابزاری برای مبادله میان کاربران تلقی شدند و جایگاه نسبتاً خوبی را در میان کاربران و سرمایه گذار حوزه کریپتو برای خود دست و پا کردند.
اولین شت کوین (shitcoin) دنیای کریپتوکارنسی دوج‌کوین بود که بعدها یک میم موجب آن شد تا رشد و سود چشمگیری را برای توسعه دهندگان و سرمایه گذاران خود به ارمغان آورد تا به وسیله آن تبدیل به میم‌کوین گردید.

انواع شت کوین

رمز ارزهایی که به واسطهٔ ساختار نامشخص، عدم هدفمندی، داشتن برنامه منسجم و یا (road map) به وجود می آیند، شت کوین تلقی می‌شوند.

شت کوین‌ها در طرح‌های مختلفی ساخته می‌شوند. برخی از شت کوین‌ها ایجاد می‌شوند به جهت آنکه به‌مرور زمان به میم کوین تبدیل شوند و در ماهیت میم کوین قرار بگیرند. اما در این میان برخی دیگر از شت کوین‌ها صرفاً به جهت کلاهبرداری و یا اسکم راه خود را در بازارهای ارزهای دیجیتال باز می‌کنند. کما اینکه نمونه‌های بارزی را در این مورد شاهد بوده‌ایم که رقم‌های هنگفتی را از سرمایه گذاران خود ربوده و به چنگ آورده‌اند.

به طور مثال: پروژه اسکوید گیم این پروژه که الهام گرفته از سریالی به همین نام بوده است یک توکن جعلی و اگزیت اسکم (Exit scam) بود که مبلغ هنگفتی از سرمایه گذاران خود به یغما برد. این مبلغ چیزی بالغ بر 2.1 میلیون دلار بود که از 41 هزار کاربر دارندهٔ خود اخذ نموده بود.

برخی دیگر از این شت کوین‌ها نه برای تبدیل به میم کوین پدید آمده نه پروژهٔ اسکم تلقی می‌شوند. این دسته از شت کوین‌ها برای سرگرمی بیشتر پا به عرصهٔ وجودی می‌گذارند.

آنچه باید بدانیم این است که در کل شت کوین‌ها هدف خاصی را دنبال نمی‌کنند و سرمایه گذاران به دلیل حجم پایین این رمزها و نوسانات فوق هیجانی این رمز ارزها به آنان علاقه نشان می‌دهند. اما شما هیچگاه در بیت کوین امکان سود 70000% را در 24 ساعت، نخواهید داشت. کما اینکه این اتفاق‌ها در شت کوین به کرات رخ داده و شاهد آن خواهیم بود. به واسطهٔ این هیجان‌های بازار شت کوین‌ها مورد استقبال عموم قرار گرفته و رغبت نشان می‌دهند.

نحوه خرید شت کوین

ابتدا به جهت اینکه ما در کشور ایران به واسطهٔ تحریم‌های بین‌المللی امکان استفاده از صرافی‌های پر قدرت خارجی همچون بایننس، کوین بیس و … را دارا نمی‌باشیم، باید از صرافی‌های خوب و معتبر و با امکانات مطلوب داخلی بهره جویی کنیم.

شما برای آنکه قادر باشید از صرافی ایرانی استفاده کنید مانند هر صرافی ای نیازمند ثبت نام و احراز هویت خواهید بود. اما ابتدا قبل از اینکه در صرافی احراز هویت کنید، از داشتن شت کوین مورد نظر در صرافی اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که صرافی از شت کوین مدنظر شما پشتیبانی کرده و امکان خرید و فروش این شت کوین در صرافی مورد نظر وجود دارد.

برای این کار شما قادر خواهید بود از سایت توکن باز یاری جسته و با استفاده از صفحهٔ جستجوی پیشرفتهٔ این سایت شت کوین مورد نظر خود را سرچ کرده و مشاهده کنید که آیا در صرافی‌های ایرانی لیست شده در سایت توکن باز وجود دارد یا خیر؟

در صورتی که شت کوین مدنظر در صرافی ایرانی وجود داشت، شما قادر خواهید بود با احراز هویت در صرافی و سپس واریز ریالی اقدام به خرید و فروش آن شت کوین به صورت ریالی یا ارز رایج کشوری نمایید. اما در صورتی که شت کوین مدنظر شما در لیست صرافی‌های ایرانی موجود در توکن باز رویت نشد، می‌توانید در صرافی‌های غیر متمرکز خارجی همچون پنکیک سواپ و یونی سواپ کمک بگیرید.

برای این کار نیازمند آن هستیم که یک کیف پول ارز دیجیتال همانند تراست ولت (trust wallet) را به صرافی‌های یاد شده متصل کرده و از طریق واریز رمز ارز به کیف پول تراست ولتتان، و سپس تبدیل رمز ارز به شت کوین مورد نظر این کار را انجام دهید.

بهترین صرافی برای خرید شت کوین

بهترین صرافی برای خرید شت کوین در واقع در دسترس ترین صرافی می‌باشد. به گونه‌ای که شما بتوانید از صرافی‌های داخلی و یا به عبارتی بهتر است از صرافی‌های لیست شده در توکن باز برای خرید شت کوین استفاده نمایید.
در صورتی که شما نتوانید از صرافی‌های داخل کشور برای خرید شت کوین استفاده کنید، بهترین صرافی برای شما صرافی‌های غیرمتمرکز خواهد بود. همان‌طور که در سطور بالا بدان اشاره کردیم دو صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ و یونی سواپ می توانند گزینهٔ مناسبی برای تبدیل رمز ارزهای شما باشند. اما پیش از خرید در این صرافی‌ها از این امر اطمینان حاصل کنید که شت کوین مد نظر شما در صرافی‌های داخلی موجود می‌باشد. سپس در صرافی غیر متمرکز معامله نمایید. در خصوص شت کوین‌ها باید به لیکوییدیتی یا موجودی اشاره کرد به طوری که صرافی باید لیکوییدیتی داشته باشد که بتواند معاملات شما را چه برای خرید چه برای فروش انجام دهد.

صرافی های خرید شت کوین

باید بدانیم که صرافی‌های عدیده‌ای برای خرید شت‌کوین وجود دارد که می‌توان از آنان بهره جست. برای آنکه بخواهیم صرافی‌های ارائه دهنده ی شت کوین (shitcoin) را معرفی نماییم، ابتدا باید به تفکیک دو گروه ایرانی و خارجی فائق آییم. در ذیل به چند نمونه از صرافی های خرید شت کوین و فعال در این زمینه می‌پردازیم.

صرافی بایننس (Binance)

بی شک این صرافی اولین و یکی از بهترین صرافی‌ها در حوزه ارزهای دیجیتال و دنیای کریپتوکارنسی محسوب می‌شود. این صرافی را بیشتر افراد حرفه‌ای و مهارت بالا شناخته و در آن فعالیت می‌کنند. (به علت شناخته بودن بی حد این صرافی از توضیحات بیشتر صرف نظر خواهیم کرد.)

صرافی غیر متمرکز یونی سواپ (Uniswap)

آنچه باید بدانیم این است که صرافی یونی سواپ یک صرافی غیر متمرکز بوده و از این سو، کمی دشوارتر و پیچیده‌تر از صرافی‌های متمرکز تلقی می‌شود. (پس پیشنهاد ما برای شما کاربران آن است که پیش از کار با این صرافی، در مورد نحوه عملکرد آن مطالعه کنید.)

این صرافی بنا نهاده شده بر بستر بلاک‌چین اتریوم می‌باشد و لازم است بدانیم که از توکن‌های ERC-20 پشتیبانی می‌کند. حال که هم اکنون به طور تقریبی و عموماً تمامی شت کوین‌ها بر بستر اتریوم به وجود می‌آیند، انتخاب این صرافی برای کاربران می‌تواند امری مطلوب تلقی شود.

صرافی غیر متمرکز پنکیک سواپ (pancakeswap)

نوع کارکرد این صرافی همچون صرافی یونی سواپ می‌باشد. اما تنها تفاوت عمده و فاحشی که می‌توان بین این دو صرافی قائل شد، تفاوت شبکهٔ مورد استفاده آنها می‌باشد. صرافی یونی سواپ بر بستر بلاک چین اتریوم بوده و فعالیت دارد. اما این صرافی از توکن‌های BEP-20 یا بایننس اسمارت چین (Binance Smart Chain) پشتیبانی می‌کند.

پس لازمهٔ کار با این دو صرافی بدین گونه است که در صرافی یونی سواپ پیش از خرید رمز ارز، نیازمند اتریوم و در صرافی پنکیک سواپ نیازمند بایننس اسمارت چین خواهیم بود. (موجودی کیف پول قبل از خرید شت کوین مدنظر است.)

حال، برای صرافی‌های ایرانی و اطلاع از شت کوین‌های مدنظر، ساده‌ترین راه این است که می‌توانید به سایت توکن باز مراجعه کرده و از قسمت جستجوی پیشرفتهٔ این سایت اقدام به سرچ شت کوین مدنظر کرده تا صرافی ای که این شت کوین را موجود دارد، برای شما کاربر گرامی به نمایش درآید.

حال برای خرید شت کوین از صرافی‌های ایرانی که برخی از آنان، شت کوین‌ها را در لیست بازارهای خود افزوده و به کاربران اجازه می‌دهند که به خرید و فروش این رمز ارزها بپردازند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

صرافی نوبیتکس

بی شک نوبیتکس یکی از اولین صرافی‌های حوزهٔ کریپتوکارنسی در کشورمان ایران می‌باشد. اگر کاربران در پی خرید شت کوین از صرافی ایرانی می‌باشند، قادر خواهند بود بر روی این صرافی حساب باز کنند. (اما باید در نظر داشته باشید همهٔ صرافی‌ها همه ی شت کوین‌ها را ندارند و این صرافی نیز از این موضوع مستثنی نیست.)

صرافی رمزینکس

این صرافی نیز همچون صرافی پیشین یک بازار معاملاتی در حوزه کریپتوکارنسی محسوب می‌شود. تفاوت این صرافی با نوبیتکس در میزان کارمزد آن‌هاست که این صرافی کمی نسبت به صرافی پیشین کارمزد کمتری از کاربران دریافت می‌کند. در صورت داشتن شت کوین (shitcoin) مدنظر در این صرافی، قادر خواهید بود که معاملات خود را انجام دهید.

همان گونه که در بالا گفته شد، نباید از این موضوع غافل شویم که صرافی‌های بسیاری در کشورمان در این حوزه مشغول به فعالیت می‌باشند. تیم توکن باز این امکان را به شما مخاطب عزیز داده است تا با یک سرچ از قسمت جستجوی سایت بتوانید شت کوین (shitcoin) مد نظر و صرافی آن را بیابید.

نحوه‌ی خرید شت کوین‌ها با وجه به بسترهای آن

در مباحث بالا به معرفی صرافی خرید شت کوین پرداختیم. حال برای خرید شت کوین باید به یک مسئله مهم دقت فرمایید که خرید شت کوین تماماً وابسته به آن خواهد بود و آن هم چیزی نیست جز اینکه رمز ارز یا shitcoin مدنظر بر روی چه شبکه‌ای می‌باشد؟ شبکهٔ اتریوم (Ethereum) یا شبکهٔ بایننس اسمارت چین (Binance Smart Chain) که با توجه به اینکه شت کوین بر چه بستری سوار خواهد بود اگر shitcoin مدنظر بر بستر اتریوم باشد قادر خواهید از طریق صرافی یونی سواپ اقدام به خرید شت کوین کنید به گونه‌ای که لازم است:

اما اگر شت کوین مدنظر شما بر بستر شبکه اسمارت چین بایننس (BNB) می‌باشد که از شبکه آن با نام (BSC) هم یاد می‌شود، شما قادر خواهید بود، همین روند را در صرافی پنکیک سواپ (Pancake Swap) به سرانجام برسانید. در حقیقت نحوه ی خرید شت کوین‌ها در تمامی صرافی‌های غیرمتمرکز یکسان خواهد بود.

به طور مثال:

برای خرید شیبا اینو کافی است به سایت توکن باز مراجعه نموده و از قسمت جستجوی پیشرفتهٔ این سایت، نماد یا نام این رمز ارز را جستجو نموده تا صرافی‌های دارندهٔ این رمز ارز برای شما نمایش داده شود.

سپس با توجه به بررسی امکانات هر صرافی و تأیید آنها از دید شمای کاربر، می‌توانید اقدام به ثبت نام و احراز هویت نموده و پس از رد شدن از این مرحله می‌توانید در صرافی مد نظر خود اقدام به خرید و فروش نمایید.

نحوهٔ فروش شت کوین

آنچه لازم است اطلاع داشته باشیم این است که قطعاً خرید یک رمز ارز یا شت کوین به جهت سود بردن از آن می باشد و زمانی که سود مطلوب حاصل شود و یا کاربر نیازمند سرمایه ی خود باشد، اقدام به فروش آن خواهد کرد. پس لازم است کاربر بداند که چگونه می‌تواند شت کوین خریداری شده را به فروش برساند. به طور مثال: سیف مون را از هر صرافی (چه ایرانی چه خارجی) خریداری کرده باشید قادر خواهید بود تا در صورت داشتن لیکوییدیتی در همان صرافی یا صرافی های دارنده ی این رمز ارز، این شت کوین (درصورت انجام احراز هویت) را به فروش برسانید.

سایت‌های معرفی شت کوین

از جمله سایت‌هایی که به معرفی رمز ارزها یا ارزهای اولیه می‌پردازد می‌توان به:

سایت coinmarketcap.com اشاره نمود. این سایت لیست رمزارزها و توکن‌ها را برای شما نمایش می‌گذارد.

سایت worldcoinindex.com نیز سایتی مشابه با کوین مارکت کپ است که قابلیت‌هایی همچون زیر نظر گرفتن ارزها و تشکیل سبد دارایی را دارا می‌باشد. گویا در این سایت ارزهایی موجود می‌باشند که هنوز در آن لیست نشده و تازه وارد می‌باشند.

سایت coinschedule.com: این سایت به مقوله ICO یا اولین عرضه یک ارز رمزنگاری شده می‌پردازد. برای اطلاع دقیق از این مقوله می‌توان به سایت‌های زیر نیز مراجعه کرد:

شت کوین‌های آینده دار

آنچه توجه عموم کاربران را به خود معطوف می‌کند، این است که بدانند کدام شت کوین (shitcoin) آینده دار خواهد بود یا به اصطلاح، بازار آن انفجاری می‌باشد. این لفظ بدین معنی است که بعد از خرید شت کوین (shitcoin) هر لحظه امکان دارد یک پامپ ناگهانی در روند قیمت و ارزش آنها رخ دهد. و همچنین است که حیاتی بودن این موضوع در صورت عکس آن معلوم می‌شود. موضوعی که تیم توکن باز قصد به بیان آن دارد این است که اگر شت کوینی انفجاری نباشد و خریداری شود، اتفاقی نمی‌افتد به جز سوخت شدن کامل سرمایه و این امر برای هیچ سرمایه گذاری مطلوب نمی‌باشد.

در ذیل بعضی از شت کوین‌های آینده‌دار بازار را نام می‌بریم که عبارت‌اند از:

اما باید بدانیم که از بین همین موارد یاد شده، چشم امید سرمایه گذاران به برخی از این شت کوین‌ها بیشتر خواهد بود که با پامپ ناگهانی بتواند سودهای مطلوبی به چنگ آورند.

بهترین شت کوین

باید بدانیم که تمامی شت کوین‌های موجود را نمی‌توانیم تک به تک مورد بررسی قرار دهیم تا بهترین شت کوین را پیدا کنیم. هرچند این کار غیرممکن نیست، اما به علت وقت گیر بودن باید از آن صرف نظر نمود. چون اگر به این رویه تن بدهیم باید تمام عمر به دنبال بهترین شت کوین بمانیم. زیرا هر روز تعداد زیادی از این رمز ارز به بازار کریپتو روانه و ارائه می‌شود پس حتی ادعای ارزیابی همه شت کوین‌ها هم دور از باور و امری تقریباً محال خواهد بود.

اما می‌توانم از بین تمامی شت کوین‌های موجود در بازار به چندین مورد که در گروه شت کوین‌های انفجاری محسوب می‌شوند اشاره کنیم. باید بگویم به طور قطع این مطالب پیشنهادی برای سرمایه گذاری محسوب نمی‌شوند و صرفاً مقصود از این رمز ارزها، فاز صفر مطالعاتی کاربران برای این شت کوین‌ها می‌باشد.

لیست شت کوین‌های ارز دیجیتال

برای آگاه شدن از لیست صرافی‌های دارنده شت کوین مدنظر کافی است وارد سایت poocoin.app شوید و در قسمت سرچ نام شت کوین (shitcoin) یا نماد و یا حتی آدرس مدنظر خود را وارد کنید.

پس از سرچ رمز ارز مدنظر و لود، صفحهٔ دیگر برای شما نمایش خواهد داده شد که در گوشه بالا سمت راست صرافی دارندهٔ این شت کوین و شبکهٔ موجود این رمز ارز را به شما نشان خواهد داد. بدین صورت از لیست صرافی‌های دارنده shitcoin مدنظر باخبر خواهید شد.

نحوه تشخیص ویژگی‌های شت کوین

کاربرد

قریب به بیش از 98 درصد رمز ارزهای موجود در بازار ادعای تحول و حل مسائل بزرگ را به همراه دارند که به‌احتمال‌قوی بدین گونه نیست، بلکه تاکتیکی برای جذب سرمایه و یا حتی کلاهبرداری می‌باشد.

قیمت

افزایش قیمت یک رمز ارز را نمی‌توان قاعدتاً به معنای ارزش بالای آن تلقی کرد. بلکه می‌تواند حباب قیمتی و یا اسکم باشد.

تیم ناشناس

در پشت یک پروژه به‌طورکلی، بودن یک تیم طراحی ناشناس بسیار شک برانگیز و نگران کننده خواهد بود. اگر یک تیم عادی در پس پرده طراحی و انجام پروژه مدنظر باشد هیچ نگرانی ای از پنهان کردن مسائل نخواهند داشت. پس سرمایه گذاری در پروژه‌هایی که تیم طراحان آن ناشناس است، امری اشتباه خواهد بود.

طرح پانزی

طرح پانزی یک بازی از چرخه طمع می‌باشد و عوام به طور دائم در تلاش‌اند تا افراد بیشتری را برای اخذ پاداش ترغیب نمایند.

تبلیغات فریبنده

این روزها شاهد تبلیغاتی به‌‌دور از واقعیت در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی هستیم که باعث جذب سرمایه ی کاربران می‌شود که با این امر عجیب تبلیغاتچی‌ها، طراحان را به خوبی پر می‌کند.

فاقد وایت پیپر

نباید از این موضوع غافل شویم که حتی یک ایده فوق‌العاده و ناب بدون داشتن وایت پیپر از هرگونه ارزش و اعتباری ساقط خواهد بود. رمز ارز شیبا اینو یکی از کوین‌های دنیای دیجیتال است که فاقد وایت پیپر می‌باشد.

اخبار شت کوین

لازم است بدانیم که شت کوین‌ها اخبار معتبری ندارند و هرچه هست بیشتر در حد شایعه بوده و بس. در واقع یک شت کوین هدف مشخصی ندارد و صرف سرگرمی یا اسکم بودن وارد بازار رمز ارزها می‌شود.

در این بین برخی از شت کوین‌ها وجود دارند که به علت داشتن تیم قوی و road map و پلن بسیار قوی و مطلوب در پس پرده، تبدیل به میم کوین خواهند شد. همچون دوج‌کوین و شیبا اینو. اما نباید از این موضوع نیز غافل شد که حتی میم کوین‌ها هم ارزش مطلوبی ندارند. این‌گونه رمز ارزها به علت نداشتن وایت پیپر مناسب و همچنین سایت جهت اطلاع رسانی دقیق، نمی‌توان اخبار دقیق و موثقی در خصوص آنان یافت. اما برای اطلاع از اخبار شت کوین مدنظر می‌توانید به سایت‌های معرفی شده مثل کوین مارکت و یا سایت پوکوین مراجعه کنید و برای اطلاعات بیشتر از روند این شت کوین‌ها جستجو نمایید.

تمام تلاش تیم توکن باز و خدماتی که ارائه می‌دهد در راستای کمک به شما کاربران عزیز جهت انتخاب درست برای کسب سود و حفظ سرمایه شما می‌باشد. لذا از قسمت اخبار صرافی‌ها و معرفی آن‌ها و همچنین پیدا کردن اطلاعات برای شت کوین غافل نشوید.

* سایت خرید شت کوین برای و هر رمز ارز دیگری می توانید به توکن باز مراجعه کرده و تنها با سرچ نام یا نماد رمز ارز مدنظر خود صرافی دارنده ی رمز پیدا کنید.


از کجا می توانم شت کوین بخرم ؟

شما از طریق وب سایت توکن باز می توانید شت کوین مورد نظرتان را سرچ کنید و صرافی مورد نظرتان را انتخاب کنید.

کجا می توانم شت کوین خود را نگهداری کنم؟

شما می توانید شت کوین یا میم کوین خود را داخل کیف پول شخصی یا کیف پول صرافی نگهداری کنید.

کدام صرافی شت کوین خریداری می کنند؟

در سایت توکن باز صرافی هایی که شت کوین میخرند هم مشخص شده اند.

آیا خرید شت کوین را توصیه می کنید؟

خرید و نگهداری شت کوین ریسک بالایی دارد. قبل از خرید حتما تحقیق و مطالعه ادشته باشید.

خروج از نسخه موبایل