شت کوین چیست؟

shitcoin

در طی چند سال اخیر آحاد مردم به سوی بازار های ارز دیجیتال سوق پیدا کردند. این موضوع در کنار مزیت های بسیار زیادی که به همراه داشته است، بازار را با چالش های جدید رو به رو کرده است. یکی از پر چالش ترین راههای که برای تریدرها به وجود آمده است، کلاهبرداری‌های بسیار زیادی صورت گرفته در طول این سالها سرمایه‌گذاران زیادی سرمایه های خود را توسط این کلاهبرداران از دست داده اند. شت کوین‌ ها نیز قادر است یکی از روش های کلاهبرداری‌ در این بازار به شمار برود.

در همین ابتدای مبحث باید نکته مهمی رو عنوان کرد؛ فارغ از این که شت کوین چیز خوبی است یا بد، در مقام مصداق نمی‌توان با قاطعیت درباره شت کوین بودن یک رمز ارز اظهارنظر کرد. این مسئله کاملاً برداشت شخصی تریدرها است و با توجه به نشانه‌هایی که برای شت کوین‌ ها تعریف می‌شود، در این زمینه تصمیم‌گیری به عهده فرد معامله‌گر است.

مفاهیم کلی:

شت کوین چیست؟

شت کوین را می توان اینگونه تعریف کرد، رمزارزی است که در بازار دیجیتال چشم انداز روشنی را نمی‌توان برای آن تصور کرد، گفتنی است که اینگونه از رمز ارزها بدون هدف‌گذاری معتبر و برنامه معینی برای آینده می باشند؛ پس می توان گفت به احتمال قوی در آینده نچندان دور یا نزدیک صحنه بازار به طور کلی محو و منجر به خسارات گزافی بر روی دست سرمایه گذاران خود خواهند شد.

علائم بسیاری برای تعیین شت کوین بودن یک رمز ارز وجود دارد. اما شاید بتوان به صراحت اذعان کرد که اصلی‌ترین نکته‌ ی مطروحه در این زمینه، عدم صداقت و حسن نیت در رفتار توسعه‌ دهندگان یک رمز ارز می باشد.

شت کوین چیست

منظور از بی هدفی شت کوین چیست؟

باید بدانیم White Paper یک سند بازاریابی محسوب می شود که قبل از عرضه یک رمزارز و تزریق آن به بازار در اختیار عموم قرار می‌گیرد. در این وایت پیپر چندین نکته بنیادی لحاظ و مورد ارزیابی قرار گرفته شده است.
ابتدا آنکه ارز دیجیتال معرفی شده چه ایرادی را در نظام مالی و اقتصادی دنیا مشاهده و شناسایی کرده است که در راستای آن و به دنبال رفع و رجوع آن برآمده است.
در وهله ی بعدی هدف ها و برنامه‌هایی هستند که در آینده برای رمز ارز مد نظر متصور شده اند. نشر وایت پیپر ادله ای بر شت کوین بودن یا نبودن یک ارز دیجیتال نمی باشد؛ اما قاعدتاً عدم انتشار وایت پیپر برای یک رمز ارز نشانگر واضح و مبرهن از شت کوین بودن یک رمزارز خواهد بود.

شت‌ کوین و ویژگی هایش

باید بدانیم هر دسته از رمز ارزها خصیصه ها و ویژگی های مختص به خود را دارا هستند البته که شت کوین ها هم از این قضیه مستثنی نیستند و در ذیل به توضیح برخی از ویژگی های آن اشاره می کنیم.

  • ارزش‌گذاری شت کوین تقریبی است و عموما براساس حدس و گمان ارزش گذاری میشود.
  • نهاد های سازنده و بسط داده ی شت کوین‌ها ناشناس هستند.
  • پروژه‌های شت کوین وعده‌های بزرگی دارند اما هیچ بازده مشخصی ندارند.
  • جنبه‌های مختلف این پروژه‌ از پروژه های دیگه نشات گرفته شده و و غالبا سطحی تلقی میشوند.
  • بعضی از این پروژه‌ها کمتر از ۳۰ هزار دلاری نقدینگی دارند.
  • سرمایه داران این پروژه ها کمتر از ۳۰۰ نفر است.
شت کوین چیست

کیف پول شت کوین

همانطور که میدانیم برای ذخیره سازی هر رمز ارزی نیازمند کیف پول ارز دیجیتال هستیم، شت کوین ها هم از این مزیت بی بهره نیستند. حال به برترین کیف پول ‌ها برای نگهداری شت کوین ها، اشاره می کنیم که عبارت‌اند از:

Cold wallet

  • Ledger Nano S & X
  • Trezor (Model T & One)

Hot wallet

  • Trust Wallet
  • Jaxx Liberty
  • Jaxx
  • MetaMask
  • Exodus
  • Coinomi

برای ذخیره و خرید و فروش شت ‌کوین‌ها از برترین کیف پول‌های سرد و گرم رمزنگاری شده استفاده می شود.

شت کوین یا میم کوین

باید بدانیم که دوج کوین اولین میم کوینی بود که در سال 2013 روانه بازار ارزهای دیجیتال شد که هدفش به سخره گرفتن این بازار بود. اما این امر رفته رفته از شوخی فاصه گرفت و تبدیل به یک رمز ارز برای داد و ستد بدل شد. اما همانطور که می دانیم کوین‌هایی همانند دوج کوین، جزو آن دسته رمز ارزهایی هستند که هیچ ارزشی ندارند اما یک میم باعث رشد نجومی آن شد. این رمز ارز را میم کوین می‌ گویند اما در دسته ی شت کوین‌ها جای می گیرد. با این حال درصورتی که بخواهید بر روی این رمز ارزها سرمایه گذاری کنید، باید اطلاعات دقیقی را از آن‌ها در دست داشته باشیم.


باید دانست هر شت کوینی که وارد بازار رمز ارزها می‌شود، در پی جذب سرمایه گذار می باشد.بنابراین با بازی‌هایی که راه می‌اندازد، حواس دنیای دیجیتال را به سمت خود معطوف می کند. یکی از این بازی‌ها، بازی با ساختن میم بود که دوج کوین را به ارزش بسیار بالایی رساند. در این شرایط باید احساسات خود را کنترل کنید، تا به خوبی بتوانید به ارزش واقعی هر رمزارز دست پیدا کنید. به این ترتیب کاربر قادر است از میم کوین و شت کوین نیز بهره جویی مطلوبی را داشته باشد.

کاربردهای شت کوین

کاربرد خاصی را نمی‌توان برای بیشتر پروژه‌‌های شت کوین‌ها متصور شد زیرا همانطور که درسطور بالاتر اشاره کردیم اصطلاح شت کوین به طیف وسیعی از رمزارزها در دنیای کریپتوکارنسی اشاره دارد. غالبا شت کوین ها یک هدف مشخص و پروژه ارزشمند نیستند و یا تنها نسخه کپی شده یک پروژه دیگر هستند.

شت کوین چیست

عوامل تاثیرگذار بر قیمت شت کوین

شت کوین‌ها در ابتدای فعالیت خودشون در پایین ترین یا به اصطلاح عامیانه کف قیمت قرار دارند.  برای همین کاربران حجم زیادی از ارز رو خریداری میکنند و با هر پامپ(Pump) از معاملات خود سود زیادی کسب می‌کنند. پس میتوان عنوان داشت که مهمترین عامل افزایش قیمت شت کوین بودن استراتژی پامپ و دامپ است.

انواع شت کوین

شت کوین انواع گوناگونی دارد. از آنجایی که روز به روز یک شت کوین به بازار اضافه می‌شود با همین روند، این ارزها با سرعت چشمگیری در حال افزایش هستند. شت کوین ها انواع بسیار گوناگونی در بازار دارند. برخی از این شت کوین ها سودهای بسیار کلانی را در چندین ماه گذشته داشته‌اند.

شت کوین ها با همین استراتژی توانستند به جذب سرمایه های بسیار بپردازند. شیبا اینو یکی از شت کوین هایی است که در مدت زمان نسبتاً کوتاهی سود کلانی را برای سرمایه گذاران خود در پی داشت.
کیشو نیز دیگر شت کوینی می باشد که کمتر کسی آن را می شناسد. فگ و اکیتا نیز از این دسته شت کوین‌ها هستند که هنوز کمتر کسی آن ها را شناخته است. محتمل است این شت کوین‌‎ها در بازار آتی با سودآوری هنگفتی روبه‌رو باشند که این امر مستلزم شناخت نسبی از شت کوین ها هست.

مزایا و معایب شت کوین

مزایای شت‌ کوین

با وجود پر خطربودن سرمایه‌گذاری در شت کوین ها اما می‌توان مزایا و معایبی را برای آنها در نظر گرفت که عبارند از:

  • امکان صعودی شدن قیمت ها به شدت افزایش یابد.
  • چون شت کوین ها قیمت پایینی دارند؛ می توان مقادیر بالایی از آنها رو نگهداری و ذخیره کرد.
  • امکان خریداری طیف گسترده‌ای از شت کوین‌ها فراهم است.

معایب شت‌ کوین

  • نزول قیمت و بی‌ارزش شدن شت کوین احتمال بسیار بالایی دارد.
  • امکان شیادی وجود دارد.
  • ممکن است پشتیبانی صرافی از شت کوین لغو شود.

1 دیدگاه روشن شت کوین چیست؟

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.