آیا صرافی ایرانی بدون احراز هویت داریم؟

احراز هویت صرافی بیت 24

طی کردن مراحل احراز هویت برای برخی از کاربران جدید حوزه ارز دیجیتال دشوار است و این دسته از افراد به‌دنبال صرافی‌هایی بدون احراز هویت هستند. اما آیا صرافی ایرانی بدون احراز هویت داریم؟ پاسخ کوتاه به این سوال بله است. برای دانستن اینکه در کدام صرافی ایرانی می‌توان بدون احراز هویت به خرید و معامله ارز دیجیتال پرداخت، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

چرا صرافی‌ها احراز هویت دارند؟

احراز هویت یا Know Your Customer که تحت عنوان KYC شناخته می‌شود، یک فرآیند است که به دستور مقامات قانون‌گذاری، صرافی‌های ایرانی برای شناسایی هویت کاربران خود و جلوگیری از رفتارهای مجرمانه نظیر پولشویی، حساب اجاره‌ای، فیشینگ و موارد دیگر، ملزم به انجام آن هستند. با این وجود، از آنجایی که عموما این فرآیند وقت‌گیر است و امکان تکرار مراحل به‌دلیل درج اشتباه اطلاعات و آپلود تصاویر نامناسب وجود دارد، تاثیر منفی روی تجربه کاربری خواهد داشت.

با این حال، شما باید احراز هویت را به چشم یک ویژگی امنیتی خوب در نظر بگیرید. این کار یعنی صرافی مربوطه از کلاهبرداری به‌دور است و پلتفرمی امن را در اختیار شما قرار داده است. این امر خصوصا برای صرافی‌هایی که دارای بازار معاملات همتابه‌همتا هستند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این حالت، بدون نگرانی می‌توانید با دیگر کاربران پلتفرم مورد نظر خود به معامله بپردازید و مطمئن باشید که آن‌ها افراد معتبری هستند.

خرید و ترید ارز دیجیتال بدون احراز هویت در صرافی بیت24

عموما در صرافی‌های رمز ارزی ایرانی، امکان واریز و برداشت بدون طی کردن مراحل احراز هویت وجود ندارد. اما بیت 24 یکی از صرافی‌های ایرانی است که به‌دلیل درخواست‌ها و برای رفاه حال کاربران، امکان خرید و ترید رمز ارزها بدون طی کردن این مراحل را مهیا کرده است.

در صرافی بیت 24، بازار معامله آنی (فروشگاهی) و بازار معاملات حرفه‌ای (P2P) وجود دارد. در هر دوی این بازارها شما می‌توانید بدون احراز هویت به انجام موارد زیر بپردازید:

  • خرید ارز دیجیتال در کیف پول اختصاصی بیت24
  • وارزی ریالی
  • خرید ارزی
  • فروش ارزی

مراحل احراز هویت در صرافی بیت 24 برای برداشت ارزی و ریالی

با این وجود، باید دقت داشته باشید که در هیچ صرافی ایرانی امکان برداشت ارزی و ریالی بدون احراز هویت وجود ندارد. در بیت24 نیز شما برای برداشت رمز ارزها یا واریز معادل ریالی آن‌ها به حساب بانکی، باید مراحل احراز هویت خود را تکمیل کنید.

در صرافی بیت24، احراز هویت به‌صورت دو مرحله‌ای انجام می‌شود. در مرحله اول، شما کافی است اطلاعات هویتی خود از جمله نام و نام خانوادگی، کد ملی، تاریخ تولد، اطلاعات محل سکونت و چند مورد دیگر را وارد کنید.

در مرحله دوم، باید تصویر سلفی خود را مطابق با نمونه درخواستی، به صورت خوانا و با کیفیت مناسب، بارگذاری کنید. تصویر ارسالی پس از بررسی کارشناسان بخش احراز هویت و برقراری تماس تلفنی (در صورت نیاز) با شما، تایید شده و حساب کاربری‌تان در بیت ۲۴ فعال می‌شود.

نمونه تصویر سلفی
نمونه تصویر سلفی

البته یکی از قابلیت‌های جدید بیت24، احراز هویت هوشمند آن است که طی کردن این مراحل را به‌صورت تقریبا خودکار و در کمترین زمان ممکن برای کاربران مهیا کرده است.

الزامات قانونی احراز هویت و استفاده از خدمات در بیت24

  • مطابق با قوانین بیت ۲۴، کاربران زیر سن قانونی ۱۸ سال مجوز فعالیت در این مجموعه را ندارند.
  • بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه پس از بارگذاری عکس احراز هویت، تماسی از سمت کارشناسان بخش احراز هویت دریافت خواهید کرد. پس از آن حساب کاربری شما فعال خواهد شد.
  • شما در مرحله اولیه احراز هویت، امکان برداشت ارزی و ریالی از کیف پول بیت ۲۴ را ندارید. جهت رفع این محدودیت لازم است تا با ارسال عکس احراز هویت، مراحل احراز هویت خود را تکمیل کنید.
  • فعالیت اتباع خارجی در بیت ۲۴ نیازمند رعایت موارد زیر است:
  1. ارائه مدرک شناسایی معتبر (کارت آمایش و گذرنامه): در صورتی که کمتر از یک ماه به تاریخ اعتبار مدارک باقی مانده باشد، امکان احراز هویت وجود ندارد.
  2. ارائه کارت بانکی به نام شخص کاربر.
  3. ارائه آدرس کامل محل سکونت، کد پستی و تلفن ثابت: پیش از فعالسازی حساب کاربری، جهت احراز هویت با تلفن ثابت شما تماس گرفته خواهد شد.
  • دقت داشته باشید که هیچ‌گونه محدودیتی از سمت بیت ۲۴ برای فعالیت اتباع خارجی اعمال نمی‌شود، اما ممکن است در مورد سقف خرید اینترنتی توسط این کاربران، محدودیت‌هایی از سمت بانک وجود داشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم در مورد این محدودیت‌ها از بانک مبدا پیگیری کرده و نسبت به آن‌ها آگاهی داشته باشید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.