نماد سایت توکن باز

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی اکسیر

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی اکسیر

این روزها، با توجه به داغ بودن بازار ارز دیجیتال و همچنین با سرمایه گزاری های گسترده در این بازار و افزایش چشمگیر قیمت بیت کوین پس از حمایت های همه جانبه ایلان ماسک افراد زیادی به دنبال ورود به این بازار و پیدا کردن صرافی معتبر با پشتیبانی مناسب می باشد. یکی از این صرافی های موجود در ایران صرافی اکسیر می باشد که با یک تیم پشتیبانی حرفه ای و سرعت بالا توانسته رضایت مشتریان خود را جلب کند. در این مقاله قصد داریم نحوه ثبت نام و احراز هویت در صرافی اکسیر را به شما آموزش دهیم. 

جهت ثبت نام در سایت اکسیر کلیک کنید

آموزش احراز هویت در صرافی اکسیر

صرافی ها به دلیل جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری و پول شویی در شبکه بلاک چین و ارزهای دیجیتالی، به دستور پلیس فتا و سازمان مبارزه با جرایم سایبری، برای فعالیت در این شبکه دستور به قرار دادن مراحل احراز هویت در وبسایت خود دارند؛ البته فرآیند احراز هویت صرفا به ایران محدود نمی شود و حتی در صرافی های خارجی با توجه به دستورات و قوانین سازمان مبارزه با پولشویی FATF، شما نیاز است که در صورت داشتن معاملاتی با مقدار بالا، احراز هویت نمایید.

فرآیند احراز هویت در صرافی های مختلف گوناگون است؛ برای مثال: در برخی از صرافی ها شما برای احراز هویت نیاز به تایید مدارک، حساب بانکی و تلفن ثابت خود دارید تا بتوانید از تمامی امکانات این صرافی ها استفاده نمایید؛ قبل از اینکه وارد مراحل احراز هویت شوید، نیاز است که در این صرافی ثبت نام نمایید. 

ثبت نام در صرافی اکسیر

برای شروع، بعد از وارد شدن به صفحه اصلی این صرافی، وارد صفحه ثبت نام وبسایت اکسیر شوید. سپس به ترتیب ایمیل، رمز عبور، تکرار رمز عبور و در صورتی که معرفی دارید کد معرف خود را وارد کنید. در پایان قوانین و مقررات سایت را در صورت تمایل مطالعه نمایید و با تیک زدن فیلد مورد نظر این قوانین را تایید کرده و در نهایت گزینه ی ثبت نام را انتخاب کنید.

بعد از انجام مراحل ذکر شده به بخش inbox ایمیل وارد شده خود در بخش ثبت نام مراجعه نمایید و از طریق لینک تاییده ارسال شده، اکانت خود را تایید نمایید. با تایید کردن ایمیل شما به طور خودکار وارد صفحه ورود به سایت خواهید شد. اطلاعات خود را وارد کرده و وارد حساب کاربری خود شوید؛ توجه داشته باشید به هیچ عنوان اطلاعات ورود به حساب کاربری خود را در اختیار شخص دیگری قرار ندهید و تمامی مراحل ثبت نام و احراز هویت را خودتان با مدارک خودتان انجام دهید.

ثبت نام اکسیر

احراز هویت در صرافی اکسیر

پس از انجام مراحل ثبت نام شما باید به احراز هویت حساب کاربری خود بپردازید تا بتوانید از امکانات این صرافی استفاده کنید. به این منظور در قسمت منو به بخش احراز هویت مراجعه کرده و در صفحه باز شده، باید در ابتدا به ترتیب نام و نام خانوادگی، جنسیت، تاریخ تولد، ملیت، کشوری که در آن اقامت دارید، شهر، نشانی و کد پستی خود را به ترتیب در فیلد های مربوط به هر کدام وارد نمایید. توجه داشته باشید که تمامی اطلاعات را به درستی و با دقت وارد کنید. به دلیل اینکه تمامی اطلاعات شما با مدارک ارسالی توسط شما بررسی شده و اگر همخوانی نداشته باشد، احراز هویت شما صورت نخواهد گرفت.

تایید مدارک شناسایی اکسیر

لازم است بدانید در قسمت بعد شما نیاز دارید تا کد ملی خود را وارد کرده، و از کارت ملی خود عکس گرفته و به ترتیب در فیلد مورد نظر آپلود کنید. در صورتی که به کارت ملی دسترسی ندارید می توانید از شناسنامه جدید و عکس دار استفاده کنید؛ دقت داشته باشید شناسنامه های قدیمی مورد قبول نمی باشند.

در فیلد بعدی از قبض محل سکونت خود که بهتر است، قبض تلفن ثابت شما باشد عکس گرفته و آپلود کنید. شما می توانید از قبض های دیگر هم استفاده کنید. به شرطی که دارای آدرس باشد و یا از گواهی تایید کد پستی منزل خود استفاده کنید.

در پایان این قسمت، شما نیاز دارید یک سلفی از خود با در دست داشتن یک کاغذ که روی آن متن زیر نوشته شده است به همراه نام  نام خانوادگی و تاریخ و امضا و کارت ملی یا شناسنامه شما در پایین آن قرار دارد. به صورتی که به طور کامل و واضح معلوم باشد گرفته و در فیلد مورد نظر آپلود کنید.  

به طور مثال:

اینجانب….. فرزند….. به شماره ملی ….. متقاضی ثبت نام در پلتفرم مبادلات رمز ارز اکسیر می باشم. همچنین اذعان و اقرار می نمایم با علم و آگاهی کامل به فضای تبادل رمز ارزها و فقط با استفاده از سرمایه و پول خود و فقط برای خرید و سرمایه گذاری برای خود وارد آن شده و تمامی هشدار ها، شرایط و قوانین مندرج در بخش (شرایط و قوانین وبسایت اکسیر) را مطالعه، فهمیده و پذیرفته ام و مسئولیت تمام عواقب قانونی واریزها، برداشت ها و مبادلات منتسب به حساب کاربری خود را می پذیرم. 

 در پایان گزینه تایید را انتخاب کنید تا مدارک و اطلاعات شما ثبت شود و توسط کارشناسان اکسیر تایید شود.

تصویر سلفی اکسیر

پس از تایید مدارک شما قادر خواهید بود تا حساب بانکی خود را اضافه نمایید. البته توجه داشته باشید که حساب بانکی شما باید به نام خودتان باشد در غیر این صورت مورد تایید نمی باشد و نخواهید توانست که در معاملات سایت شرکت داشته باشید و یا وجهی را دریافت کنید.

در ادامه شما نیاز دارید تا تلفن همراه خود را تایید کنید، برای تکمیل این فرآیند به قسمت تایید تلفن همراه مراجعه کرده و در فیلد مورد نظر شماره تلفن همراه خود را وارد کنید و منتظر بمانید تا کد تایید به شماره شما ارسال شود؛ سپس کد تایید را وارد کرده و شماره تلفن همراه خود را تایید کنید.

آخرین مرحله برای احراز هویت کامل

باید بدانیم که آخرین مرحله برای احراز هویت کامل تایید شماره تلفن ثابت شما می باشد؛ بدین ترتیب به بخش تایید تلفن ثابت مراجعه کرده و شماره تلفن ثابت خود را به همراه کد شهر خود وارد کنید و منتظر تماس از سوی وبسایت باشید تا به شما کدی را اعلام کنند؛ پس از دریافت کد تاییدیه، آن را در فیلد مورد نظر وارد کرده و به این صورت تلفن ثابت شما تایید شده و احراز هویت شما کامل خواهد شد. 

مهم ترین مورد در استفاده از صرافی های آنلاین این است که شما نباید به هیچ عنوان تحت هیچ شرایطی اطلاعات ورود حساب کاربری خود را در اختیار شخص دیگری قرار دهید. حتی در قبال پیشنهادات مالی توسط افراد دیگر! به این دلیل که افراد سود جو سعی می کنند تا با استفاده از حساب کاربری شما پول های دزدی را تبدیل به رمز ارزهای غیر قابل رهگیری کرده و در این بین شما هستید که مجرم شناخته خواهید شد.

درمقاله ی بعدی با نحوه ی خرید و فروش در صرافی اکسیر آشنا می شویم.

جهت ثبت نام در سایت اکسیر کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل