آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی اکسیر

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی اکسیر

ما در مقاله پیشین با نحوه ی ثبت نام در صرافی اکسیر آشنا شدیم حال میخواهیم به بررسی نحوه خرید و فروش بپردازیم. در این مقاله قصد داریم تا به شکل کامل روش خرید و فروش رمز ارزها را، در این صرافی یکی از این صرافی ها، صرافی اکسیر می باشد که توانسته رضایت مشتریان خود را به خوبی جلب کند.

اگر شما هم یکی از دنبال کنندگان بازار رمز ارزها باشید، حتما می دانید که پس از سرمایه گذاری های گسترده در این حوزه، قیمت اکثر ارزهای دیجیتالی مخصوصا بیت کوین دچار تغییر و تحولات زیادی شد. این امر موجب داغ شدن بازار ارز های مجازی شده و سرمایه گذاران و حتی مردم عادی را به سمت خود کشانده و مردم را از هر زمان دیگری، بیشتر به خود علاقه مند کرده است. یکی از مهم ترین بخش ها و دغدغه های مردم در این نوع از سرمایه گذاری در ایران، پیدا کردن یک صرافی معتبر می باشد که بتواند نیاز های مشتری را در امر خرید و فروش رمز ارزها بر طرف نماید.

اگر شما هم به دنبال ورود به این بازار و صرافی معتبر هستید این مقاله را با دقت تا انتها دنبال نمایید.

جهت ثبت نام در سایت اکسیر کلیک کنید.

شارژ کیف پول در صرافی اکسیر

پس از آنکه حساب کاربری شما توسط پشتیبانی سایت تایید و احراز هویت شما تکمیل شد، شما قادر خواهید بود تا معاملات خود را در این صرافی شروع کنید. اولین نکته ای که باید با آن آشنا شوید کیف پول شما در صرافی اکسیر می باشد؛  شما می توانید در بخش منوی سمت راست وارد کیف پول ارز دیجیتال خود شوید، همانطور که مشاهده میکنید شما می توانید ارز های مختلفی را در سایت نگهداری کنید و با این ارز ها وارد معامله شوید.

وبسایت اکسیر برای هر ارز به شما کیف پول مخصوص خودتان را اختصاص می دهد تا شما بتوانید با خیال راحت و با امنیت بالا حساب خود را شارژ کنید و یا ارزهای خود را در سایت نگهداری کنید و به معاملات خود بپردازید.

به منظور ساخت کیف پول کافی است گزینه ساخت کیف پول را در مقابل ارز مورد نظر انتخاب کنید تا کیف پول مخصوص شما برای آن رمز ارز در اختیارتان قرار گیرد. پس ار انجام این کار مشاهده خواهید کرد که در مقابل ارز مورد نظر، دو گزینه واریز و برداشت ظاهر می شود؛ شما می توانید از گزینه واریز برای شارژ کردن حساب و از گزینه برداشت برای انتقال یا برداشت موجودی خود استفاده کنید.

انواع کوین ها در صرافی اکسیر

توجه داشتید باشید که واریز و یا برداشت ریالی فقط با حساب بانکی صورت می گیرد که شما در سایت ثبت کرده اید و به تایید رسیده است.

خرید و فروش در صرافی اکسیر

 پس از آنکه حساب کاربری خود را شارژ کردید شما قادر خواهید بود به دو صورت معاملات خود را انجام دهید. در روش اول شما می توانید ارز خود را به روش ساده و سریع با استفاده از گزینه خرید آسان در بالای صفحه خریداری کرده و یا به فروش برسانید. در این روش شما معاملات خود را با قیمت لحظه ای انجام می دهید.

در ابتدا شما نیاز دارید تا انتخاب کنید که قصد فروش ارز خود را دارید یا قصد دارید ارزی را بخرید، سپس باید رمز ارز مورد نظر را انتخاب کرده و بعد از انتخاب ارز، مقداری که قصد دارید بخرید یا به فروش بگذارید را وارد نموده و در پایان گزینه سفارش را فشار دهید تا معامله شما به سادگی و با قیمت لحظه ای بازار انجام شود.  توجه داشته باشید که اول از قیمت بازار آگاهی پیدا کنید، چون در این روش شما قادر به تعیین قیمت نیستید و قیمت به صورت پیش فرض قیمت لحظه ای بازار است.  

خرید و فروش صرافی اکسیر

همانطور که مشاهده می کنید، روش دوم خرید فروش حرفه ای می باشد. در این روش شما می توانید انتخاب کنید که ارز شما در چه قیمتی به فروش برسد یا در چه قیمتی خریداری شود. (در این روش تا قیمت ارز به قیمت انتخابی شما نرسد معامله ای صورت نمی گیرد). برای شروع  به قسمت خرید و فروش حرفه ای در بالای صفحه وارد شوید. همانطور که مشاهده می کنید نمودار قیمت جهانی ارز انتخابی شما برایتان نمایش داده می شود که این نمودار از نظر تکنیکال می تواند یک کمک بسیار بزرگی برای شما باشد.

در مرحله اول

شما باید انتخاب نمایید که قصد دارید چه ارزی را معامله کنید؛ برای اینکار گزینه ( + ) که در بالای صفحه مشخص شده را بزنید و ارز مورد نظر خود را انتخاب نمایید. سپس نیاز دارید تا بین دو گزینه ی بازار و محدود یکی را انتخاب کنید، گزینه بازار همان خرید و فروش آسان است که معامله شما با قیمت بازار صورت می گیرد. اما گزینه دوم یا همان گزینه محدود، به شما این امکان را می دهد تا قیمت معامله را خودتان مشخص کنید.

در مرحله بعدی

شما باید انتخاب نمایید که شما در این مرحله چه هدفی دارید؟ آیا قصد دارید رمز ارزی را خریداری نمایید یا قصد فروش یک ارز که در کیف پول شما قرار دارد را دارید؛ پس باید مقدار ارزی  که قصد دارید خریداری یا به فروش برسانید را وارد کنید. برای سهولت در کار، اگر قصد دارید که تمام موجودی خود را معامله کنید گزینه قرمز رنگ  کل موجودی را انتخاب کنید.

در فیلد بعدی شما باید قیمت مورد نظر برای صورت گرفتن معامله را وارد نموده و در آخر گزینه خرید یا فروش که بسته به نوع معامله شما برای شما نمایش داده میشود را انتخاب کنید تا سفارش شما ثبت شود. در این روش تا زمانی که قیمت ارز مورد نظر به قیمت انتخابی شما نرسد معامله ای صورت نخواهد گرفت. این روش برای زمانی مناسب است که شما می دانید قیمت ارز قرار است تا یک محدوده مشخصی افزایش پیدا کند و شما در آن قیمت قصد فروش دارید و بلعکس؛ می دانید که ارز تا قیمت مشخصی کاهش پیدا کند و قصد دارید در آن قیمت خرید کنید.

نمودار خرید و فروش اکسیر

بازار خریداران و فروشندگان در صرافی اکسیر

اگر بخواهیم یک تعریف جامع ارائه دهیم می توان گفت که به طور کلی صرافی ها به دو روش فعالیت می کنند؛ در روش اول شما فقط و فقط با صرافی سرو کار دارید، یعنی این صرافی است که از شما ارز را می خرد یا به شما می فروشد. اما در روش دوم صرافی به صورت واسطه عمل می کند و خریداران و فروشندگان افراد مختلفی هستند که در این روش معاملات با توجه به عرضه و تقاضا صورت می گیرد.

در قسمت بازار شما می تواند عرضه و تقاضا را مشاهده کنید. به این صورت که چه مقدار ارز در چه قیمتی برای فروخته شدن قرار داده شده است یا چه مقدار ارز در چه قیمتی خریدار دارد و شما می توانید با زیر نظر گرفتن این بخش و آگاهی از عرضه و تقاضا در اکسیر سفارشات خود را ثبت کنید.

روش لغو سفارشات 

اگر قصد دارید سفارش خرید یا فروش در صرافی اکسیر خود را به هر دلیلی لغو کنید کافی هست در همان صفحه ی خرید و فروش حرفه ای به پایین صفحه مراجعه کرده و در بخش سفارشات فعال، سفارش خود را لغو کنید. همچنین می توانید تاریخچه سفارشات خود را در فیلد پایین تر مشاهده کنید و در سمت راست صفحه نیز می توانید معاملات انجام شده در صرافی را ملاحظه کنید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.