نماد سایت توکن باز

چگونه سیگنال‌های خرید ارز دیجیتال را بیابیم؟ معرفی 3 اندیکاتور پرکاربرد در ترید

چگونه سیگنال‌های معاملاتی را کشف کنیم؟ معرفی 3 اندیکاتور پرکاربرد در ترید

چگونه سیگنال‌های معاملاتی را کشف کنیم؟ معرفی 3 اندیکاتور پرکاربرد در ترید

دنیای ترید برای کسانی که با روح آن و ابزارهای مالی آشنایی ندارند دنیایی ترسناک و وحشتناک است. چنین افرادی دائما در حال از دست دادن سرمایه‌ی خود هستند و پس از مدتی ترید کردن به کابوس آنها تبدیل می‌شود. اندیکاتورها روح تحلیل تکنیکال و ترید هستند و امروز قصد داریم به معرفی معرفی 3 اندیکاتور پرکاربرد در ترید بپردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی 3 اندیکاتور پرکاربرد در ترید

در ادامه‌ی مطلب شما را با 3 اندیکاتور پرکاربرد در دنیای ترید و تجارت یعنی اندیکاتورهای Linear regression channel، ترس و طمع و میانگین متحرک آشنا خواهیم کرد. توجه کنید که قدرت و اطمینان این اندیکاتورها در ترکیب با یک‌دیگر افزایش می‌یابد.

یک؛ اندیکاتور Linear regression channel

اندیکاتور Linear regression channel روند کانالی که قیمت در آن دچار نوسان می‌شود را به شما نشان می‌دهد. می‌توانید آنرا در پلتفرم‌هایی همچون تریدینگ ویو فعال کرده و از آن در استراتژی ترید خود استفاده کنید.

نمونه‌ای از اندیکاتور Linear regression channel؛ منبع: CoinDesk

اندیکاتور Linear regression channel از سه خط اصلی تشکیل شده که به شرح زیر هستند.

خط میانی یک خط مستقیم است که کم‌ترین فاصله را با نقاط قیمت و خط Regression واقعی دارد. خط پایینی نیز به‌عنوان سطح حمایت  کرده و در نهایت خط بالایی به‌عنوان نقطه‌ی مقاومت عمل می‌کند.

رسیدن قیمت به خط پایینی به‌معنای سیگنال خرید و افزایش قیمت است و رسیدن به نقطه‌ی مقاومت نیز بیان‌گر سیگنال فروش و اصلاح قیمت است. همچنین زمانی که قیمت بالاتر از خط میانی قرار داشته باشد این وضعیت به‌عنوان سگینال نزولی و زمانی که قیمت زیر خط میانی قرار داشته باشد این اتفاق به‌عنوان سیگنال صعودی شناخته می‌شود.

استفاده از سرویس توکن باز؛ شناسایی بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال

تحلیل‌گران مختلف باور دارند اندیکاتور Linear regression channel بهترین ابزار برای افرادی‌ست که به‌دنبال معاملات نوسانی، روزانه یا هفتگی هستند. بدین صورت اگر تریدری به‌دنبال معامله در کوتاه‌مدت است باید نمودار خود را روی تایم فریم ساعتی تنظیم کرده و برای ترید طولانی‌مدت نیز نمودار خود را روی تایم فریم روزانه یا هفتگی تنظیم کند. همچنین کسانی که به‌دنبال کسب سود از معاملات نوسانی هستند نیز بهتر است از این اندیکاتور در تایم فریم‌های یک الی چهار ساعته استفاده کنند.

دو؛ اندیکاتور ترس و طمع

اندیکاتور ترس و طمع (Fear & Greed Index) به‌عنوان دماسنج بازارهای مالی عمل کرده و احساسات موجود در بازار را اندازه‌گیری می‌کند. بازه‌ی تشخیص این اندیکاتور، بازه‌ی 1 تا 100 است. امتیاز پایین‌تر از 50 به‌معنای ترس در بازار و وضعیت فروش است و معمولا در این مواقع شاهد کاهش قیمت دارایی‌ها هستیم. از سوی دیگر عدد بالاتر از 50 نیز به‌معنای طمع در بازار و خرید بالقوه از سوی سرمایه‌گذاران است. در چنین مواقعی نیز احتمال افزایش قیمت دارایی موردنظر وجود دارد.

وضعیت شاخص ترس و طمع در 24 شهریور 1401؛ منبع: Altenative.me

اریکا راسور موسس شرکت آموزش مالی Crypto Goddess در خصوص این اندیکاتور گفت:

اندیکاتور ترس و طمع بدون هرگونه تفسیر اضافی، شما را از احساسات کلی بازار مطلع خواهد کرد. این اندیکاتور به تشخیص موقعیت مناسب برای خرید یا فروش دارایی کمک کرده و می‌توان از آن درکنار دیگر اندیکاتورها استفاده کرد. در واقع ترکیب این اندیکاتور با دیگر اندیکاتورها چشم‌انداز مناسبی برای تریدر ایجاد می‌کند.

ما در مقاله‌ی اندیکاتور «ترس و طمع چیست» به بررسی این اندیکاتور پرداختیم. می‌توانید با مطالعه‌ی این مقاله به‌طور تخصصی با اندیکاتور ترس و طمع آشنا شده و از آن در ترید خود استفاده کنید.

سه؛ اندیکاتور میانگین متحرک

میانگین‌های متحرک (Moving Averages) بر اساس تاریخچه‌ی قیمت یک دارایی محاسبه می‌شوند. این اندیکاتورها در بازه‌های زمانی مختلف استفاده شده که پر استفاده‌ترینِ آنها به شرح زیر هستند.

هدف از استفاده از میانگین‌های متحرک ایجاد شفافیت در نمودارهای معاملاتی و تشخیص راحت‌تر روند بازار در کنار نوسان‌های کوتاه‌مدت است. می‌توان از این اندیکاتور در راستای کشف سیگنال‌های معاملاتی استفاده کرد. بدین صورت اگر قیمت دارایی بالاتر از میانگین متحرک آن باشد، دارایی در یک روند صعودی قرار خواهد گرفت و میانگین متحرک در نقش یک حمایت ظاهر خواهد شد.

نمونه‌ای از اندیکاتور میانگین متحرک؛ منبع: CoinDesk

اگر قیمت پایین‌تر از میانگین متحرک باشد، روند نزولی شده و میانگین متحرک همچون یک مقاومت عمل خواهد کرد.

استفاده از سرویس توکن باز؛ شناسایی فرصت‌های آربیتراژ ارز دیجیتال و کسب سود مطمئن

برت سیفلینگ مشاور سرمایه‌گذاری شرکت Gerber Kawasaki در خصوص این اندیکاتور گفت:

من برای کشف سیگنال‌‌های خرید از میانگین متحرک 200 روزه در کنار میانگین متحرک 50 روزه استفاده می‌کنم. در طول روند صعودی بازار سطوح حمایتی میانگین‌های متحرک بلندمدت را پیدا می‌کنم و در این سطح، خرید خود را انجام می‌دهم.

همچنین وی اعلام کرد با استفاده از میانگین‌های متحرک 50 و 200 روزه روند بازار را تشخیص داده و از میانگین متحرک 50 روزه در ترید کوتاه‌مدت استفاده می‌کند.

همچنین شایان ذکر است بدانید که در واقع دو نوع میانگین متحرک به شرح زیر وجود دارد.

در اندیکاتور میانگین متحرک ساده، تمامی داده‌ها هم‌وزن بوده و تقاوتی میان آنها وجود ندارد. از سوی دیگر در میانگین متحرک نمایی، داده‌های جدید وزن بیش‌تری نسبت به داده‌های قدیمی داشته و تاثیر بیش‌تری در محاسبه‌ی میانگین دارند.

برای آشنایی کامل با اندیکاتور میانگین متحرک و استفاده از آن در ترید به شما توصیه می‌کنیم مقاله‌ی «میانگین متحرک چیست» را به‌طور کامل مطالعه کنید.

سخن پایانی

اندیکاتورها مهم‌ترین ابزارهای ترید هستند و می‌توانید از آنها در راستی تعیین روند بازار استفاده کنید. با این حال هیچ قطعیتی در زندگی و دنیای ترید وجود نداشته و اندیکاتورها نیز بخشی از این قاعده هستند. اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی در تمامی بخش‌های زندگی وجود داشته و باید آنها را در نظر بگیرید. شما همراهان توکن باز چه تجربه‌ای از استفاده از این 3 اندیکاتور دارید؟ لطفا نظرات و ایده‌های خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. ممنون از اینکه تا پایان مقاله‌ی 3 اندیکاتور پرکاربرد ارز دیجیتال همراه ما بودید.

منبع: CoinDesk

خروج از نسخه موبایل