شاخص ترس و طمع چیست؟ آموزش ابزار کاربردی تشخیص روند بازار ارزهای دیجیتال

شاخص ترس و طمع چیست

فرقی نمی‌کند که تریدر حرفه‌ای باشید یا تریدر تازه‌کار، تا الان حتما عبارت «شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال» را شنیده‌اید. این شاخص که شباهت زیادی نسبت به شاخص ترس و طمع بیت کوین دارد، احساسات کاربران نسبت به ارزهای دیجیتال را طی یک روز اندازه‌گیری می‌کند.

با استفاده از این شاخص از احساسات کلی سرمایه‌گذاران نسبت به بازار مطلع خواهید شد؛ می‌توانید جهت اصلی بازار را تعیین کرده و از آن در ترید خود استفاده کنید. ما امروز در این مقاله قصد داریم به آموزش استفاده از این شاخص در ترید بپردازیم. با ما در مقاله «شاخص ترس و طمع چیست» همراه باشید.

شاخص ترس و طمع چیست؟

همانطور که می‌دانید، جریان زندگی ناپایدار است. ما انسان‌ها از احساسات مختلف تشکیل شده‌ایم و بازار ارزهای دیجیتال هم شباهت زیادی به یک انسان دارد. بازار رمز ارزها از احساسات مختلفی ازجمله احساس شادی، ترس، آسیب‌پذیری یا هیجان تشکیل شده است. بازار ارزهای دیجیتال چیزی جز این احساسات نیست و تمامی آنها در قالب یک شاخص به نام «شاخص ترس و طمع» شکل می‌گیرند.

استفاده از سرویس توکن باز؛ فرصت خرید و فروش ارزهای دیجیتال با بهترین قیمت در ایران

بنابراین شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال چیزی نیست جز احساسات میلیون‌ها سرمایه‌گذار که ترکیب شده است.

شاخص ترس و طمع چیست
شاخص ترس و طمع احساسات کلی سرمایه‎‌گذاران را نشان می‌دهد

استفاده از شاخص ترس و طمع در ترید

همانطور که گفتیم، شاخص ترس و طمع ترکیبی از احساسات میلیون‌ها تریدر مختلف است. با شروع بازار گاوی، این شاخص نیز همچون قیمت رمز ارزها صعود کرده و با شروع بازار خرسی نیز سقوط می‌کند.

شاخص ترس و طمع ارزهای دیجیتال به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا به‌طور منطقی و بر مبنای جهت بازار تصمیم بگیرند. این شاخص از نمره 0 تا 100 تشکیل شده و هر عددی زیر 50 به معنای احساسِ ترس در بازار و هر نمره‌ای بالاتر از آن بیان‌گر طمع در بازار است.

بهره‌گیری از سرویس توکن باز؛ فرصت آربیتراژ ارزهای دیجیتال و کسب سود مطمئن

نحوه محاسبه شاخص ترس و طمع کریپتو

شاخص ترس و طمع بر مبنای حجم معاملات رمز ارزها، نوسانات قیمت، توییت‌های مردم و کاربران در جوامع رمز ارز و … محاسبه می‌شود. در واقع ایده‌ی اصلی چنین شاخصی، مطلع شدن مردم از احساسات کلی بازار است.

شاخص ترس و طمع چیست
شاخص ترس و طمع منبع: alternative.me

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید، ما در این مطلب به بررسی شاخص ترس و طمع کریپتو و کاربرد آن در ترید پرداختیم. توجه داشته باشید که این شاخص حکم مطلق نبوده و حتی در زمان ترس شدید نیز احتمال رشد برخی از رمز ارزها وجود دارد. نظر شما همراهان توکن باز نسبت به این شاخص چیست؟ لطفا دیدگاه و تجربه‌ی خود از استفاده از شاخص ترس و طمع را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

از اینکه تا پایان مقاله‌ی «شاخص ترس و طمع چیست» همراه ما بودید صمیمانه سپاس‌گزاریم.

منبع: Watcher.Guru

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.