نماد سایت توکن باز

علت افزایش دلار (تتر) در روزهای اخیر چیست؟

ارز دیجیتال تتر Tether چیست؟ چرا باید تتر خرید؟

ارز دیجیتال تتر Tether چیست؟ چرا باید تتر خرید؟

روز گذشته در آخرین روز بهمن ۱۴۰۱ قیمت تتر از مرز ۵۰ هزار تومان گذشت. همانطور که در خبر دیروز اعلام کردیم قیمت تتر ابتدا در صرافی تترلند و سپس در صرافی‌های پینگی، هلو اکس و اکس اکس وارد کانال ۵۰ هزار تومانی شد. اما علت این افزایش چه بود؟

آپدیت ۷ اسفند: قیمت تتر در لحظه نوشتن این مطلب نوسان زیادی را تجربه می‌کند. قیمت USDT برای ساعاتی وارد کانال ۶۰ هزار دلار شد و سپس در کمتر از ۱۵ دقیقه ۱۳ درصد کاهش یافت و تا ۵۲ هزار تومان پایین آمد. جدیدترین پست توکن باز تحت عنوان «علت کاهش قیمت تتر (دلار) امروز» را به بررسی این موضوع اختصاص داده‌ایم.


موارد مهم مقاله:

به نظر می‌رسد چند دلیل دست به دست هم دادند و قیمت دلار (تتر) را وارد کانال ۵۰ هزار دلاری کردند:


همانطور که می‌دانید هر تتر معادل یک دلار آمریکا ارزش دارد. قیمت تتر زمانی که به تومان تبدیل می‌شود بر اساس عرضه و تقاضا در صرافی‌های ارزدیجیتال داخلی مقداری از دلار بالاتر یا پایین‌تر می‌شود. به هر حال فاکتور اصلی تعیین کننده قیمت تتر قیمت دلار در بازار ارز ایران است. بنابراین ریشه افزایش قیمت تتر را باید در دلایل افزایش قیمت دلار پیدا کرد.

قیمت تتر از ۵۰٬۰۰۰ تومان عبور کرد

به گزارش سایت شبکه اطلاع‌ رسانی طلا و ارز، دقیقا یک ماه قبل یعنی ۳۰ دی ۱۴۰۱ قیمت دلار ۴۲٬۰۸۳ تومان بود. این یعنی قیمت دلار (تتر) ظرف یک ماه بیش از ۱۹ درصد افزایش داشته است.

از زمانی که در ۸ دی علی صالح آبادی، رییس پیشین بانک مرکزی جای خود را به محمدرضا فرزین سپرد کمتر از ۲ ماه می‌گذرد اما فرزین فقط ۵۰ روز موفق شد قیمت دلار را در کانال ۴۰ هزار تومانی نگه دارد و به نظر می‌رسد تلاش‌های او ناکام مانده است.

علت افزایش قیمت دلار (تتر) چیست؟

نمودار قیمت دلار به تومان منبع: سایت tgju.com

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید از روز ۲۵ بهمن روند قیمت تتر روند افزایشی به خود گرفت. حتی صحبت‌های فرزین و وعده خبرهای خوب از سفر رئیسی به چین نیز نتوانست ترمز دلار را بکشد.

قیمت تتر در کدام صرافی داخلی بهتر است؟

در زیر به مجموعه‌ای از دلایل که دست به دست هم دادند و نرخ تتر را وارد کانال ۵۰ هزار دلار کردند اشاره می‌کنیم:

آیا افزایش قیمت دلار (تتر) ادامه دارد؟

افزایش قیمت دلار (تتر) تا کی ادامه دارد؟

خروج از نسخه موبایل