علت کاهش قیمت تتر (دلار) امروز چیست؟

tether main 1

قیمت تتر (دلار) از ابتدای بهمن تا امروز ۷ اسفند سیر صعودی چشمگیری را تجربه کرد. به طوریکه از قیمت ۴۲ هزار تومان تا ۶۲ هزار تومان افزایش یافت. با این حال ساعتی پیش دیدیم قیمت تتر ظرف کمتر از ۳۰ دقیقه از ۶۲ هزار تومان تا ۵۲ هزار تومان پایین آمد. علت این کاهش قیمت چیست؟

کاهش قیمت تتر ۷ اسفند
کاهش قیمت تتر ۷ اسفند منبع: صرافی پینگی

همانطور که در مطلب «علت افزایش دلار (تتر) در روزهای اخیر چیست؟» اشاره کردیم دلیل افزایش و کاهش قیمت تتر را باید در علت افزایش و کاهش قیمت دلار پیدا کنیم.


موارد مهم مقاله:

کاهش فعلی قیمت تتر ممکن است موقت باشد و صرفا اصلاح قیمت در روندی صعودی باشد. دلایل زیر نیز می‌توانند در آن نقش داشته باشند:

  • از سر گیری عرضه دلار دولتی
  • عرضه بدون قرعه‌کشی خودرو
  • سفر وزیر امورخارجه به چین

ساعت ۱۲:۲۷ ظهر امروز ۷ اسفند در کانال تلگرامی توکن باز اعلام کردیم قیمت تتر در صرافی‌های تترلند، هلواکس، اکس اکس، کوین کده و ارزینجا از ۶۰ هزار تومان عبور کرد. کمتر از ۳ ساعت بعد قیمت تتر (دلار) سیر نزولی خود را آغاز کرد و در دقایقی تا ۵۲ هزار تومان نیز معامله شد.

مقایسه قیمت تتر در صرافی‌های داخلی
مقایسه قیمت تتر در صرافی‌های داخلی منبع: توکن باز

تصویر بالا از صفحه مقایسه قیمت usdt در صرافی‌های داخلی تهیه شده است که نشان می‌دهد قیمت تتر در صرافی‌های مختلف همچنان نوسان دارد. شایان ذکر است ریزش قیمت تتر آنقدر سریع اتفاق افتاد که قیمت در صرافی‌ها و فروشگاه‌های ارزدیجیتال تفاوت چشم گیری پیدا کرد.

در دقایقی تتر سود آربیتراژ ۱۱ درصدی را نشان می‌داد که در کانال تلگرام توکن باز سریعا اطلاع‌رسانی شد.

سود آربیتراژ ۱۱ درصدی تتر در تلگرام
اطلاع‌رسانی سود آربیتراژ ۱۱ درصدی تتر در تلگرام. منبع: کانال تلگرام توکن باز

در ادامه به دلایلی که احتمال موجب ریزش قیمت ناگهانی دلار (تتر) شده‌اند می‌پردازیم:

در مطلب علت‌های افزایش قیمت دلار گفتیم ایالات متحده در تلاش برای بستن مسیر نقل و انتقالات ارزی عراق و ایران است. با این حال به گزارش المانیتور اخیرا ایالات متحده سخت گیری‌های خود در مورد بانک مرکزی عراق را کمتر کرد و به عراق اجازه داد دادو ستد خود با چین را از سر بگیرد.

  • از سر گیری اختصاص ۵۰۰۰ واحد دلار دولتی به هر کد ملی از دیروز ۶ اسفند
  • انتشار اخبار برکناری مدیر ایران خودرو و عرضه بدون قرعه‌کشی خودرو که به کاهش انتظارات تورمی کمک می‌کند.
  • اخیرا نیز حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه به چین سفر کرد و به گزارش تسنیم عبدالهیان تاکید زیادی روی اجرای قرارداد 25ساله ایران و چین دارد.

دلیل کاهش قیمت تتر (دلار) چیست؟

کاهش فعلی قیمت تتر ممکن است موقت باشد و صرفا اصلاح قیمت در روندی صعودی باشد. دلیل دیگر سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه به چین است که امیدها در مورد اجرای قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین و افزایش درامدهای ارزی را زنده کرده است.

کاهش قیمت تتر (دلار) تا کجا ادامه دارد؟

قیمت تتر (دلار) مدت زمان زیادی را در کانال ۵۰ هزار دلاری نبوده است به همین دلیل قیمت USDT چندان تحلیل پذیر نیست. البته در تایم فریم ۱ ساعته در قیمت فعلی یعنی ۵۶ هزار دلار حمایت دیده می‌شود که ممکن است قیمت از این نقطه رشد خود را از سر بگیرد.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.