حواستان به این ارزهای دیجیتال باشد؛ احتمال افزایش قیمت ۳ رمزارز پس از مرج اتریوم

واچ لیست؛ سه رمز ارز با پتانسیل رشد پس از اجرای به‌روزرسانی اتریوم

بالاخره سال‌ها انتظار و هیجان به پایان رسید و حالا تنها چند ماه تا مهاجرت اتریوم (به‌روزرسانی مرج) به الگوریتم گواه اثبات سهام  (PoS) باقی مانده است. بنا بر تحلیل کارشناسان نه‌تنها اتریوم بلکه چند رمز ارز دیگر نیز به‌ دنبال به‌روزرسانی مرج دچار افزایش قیمت خواهند شد. امروز قصد داریم تا به بررسی این رمز ارزها بپردازیم. با ما در معرفیی «سه رمز ارز با پتانسیل رشد پس از اجرای به‌روزرسانی اتریوم» همراه باشید.

به‌روزرسانی مرج اتریوم چیست؟

قبل از هرچیزی، ابتدا به بررسی به‌روزرسانی مرج می‌پردازیم. به‌روزرسانی مرج، مهاجرت اتریوم از الگوریتم گواه اثبات کار (PoW) به گواه اثبات سهام (PoS) است. در حال حاضر ماینرها بلاک‌های جدید را کشف کرده و به شبکه اضافه می‌کنند. با اجرای مرج، دیگر این وظیفه برعهده‌ی اعتبارسنج‌ها خواهد بود.

سه رمز ارز با پتانسیل رشد پس از اجرای به‌روزرسانی اتریوم
اتریوم در 19 سپتامبر با الگوریتم PoW خداحافظی خواهد کرد

برای اجرای کامل مرج در شبکه‌ی اصلی اتریوم، سه مرحله اجرای تستی در شبکه‌های آزمایشی اجرا شد. آخرین مرحله در شبکه‌ی Goerli و در تاریخ 11 آگوست انجام گردید و حالا همه چیز آماده است تا اتریوم در تاریخ 19 سپتامبر یک‌بار برای همیشه با ماینرها و الگوریتم PoW خداحافظی کند.

پس از اجرای به‌روزرسانی Goerli، اتریوم با افزایش قیمت مناسبی مواجه شد و پس از دو ماه به سطح قیمت 1950 دلار رسید.

علاوه بر اتریوم، احتمال افزایش قیمت چند رمز ارز دیگر پس از به‌روزرسانی مرج وجود داشته و ما با معرفی این سه رمز ارز، به شما کمک می‌کنیم تا یک قدم جلوتر از دیگر تریدرها باشید.

استفاده از سرویس توکن باز؛ بهترین قیمت خرید و فروش اتریوم

یک؛ Lido DAO (LDO)

همانطور که اشاره کردیم، با اجرای مرج اعتبارسنج‌ها جایگزین ارتش ماینرهای اتریوم خواهند شد. اعتبارسنج‌ها برای چنین کاری نیاز به استیک کردن 32 واحد اتریوم دارند. چنین شرطی فرصت‌هایی برای واسطه‌ها ایجاد کرده تا اتر را برای اعتبارسنج‌هایی که بودجه‌ی کافی ندارند را تامین کرده و درآمد حاصل را جمع‌آوری ‌کند. پلتفرم Lido DAO یکی از این پلتفرم‌های واسطه است.

سه رمز ارز با پتانسیل رشد پس از اجرای به‌روزرسانی اتریوم
نمودار رمز ارز LDO در تایم فریم روزانه

پلتفرم Lido DAO یکی از پیشروترین سرویس‌های استیک اتریوم از نظر میزان قراردادهای هوشمند است. تا این لحظه این پلتفرم 4.15 میلیون واحد اتریوم در قرارداد اتریوم 2 استیک کرده که 1.55 میلیون واحد از این حجم متعلق به مشتریان این پلتفرم است.

بهره‌گیری از سرویس توکن باز؛ بهترین قیمت خرید و فروش لیدو (LDO)

بنابراین اجرای موفق مرج منجر به افزایش تقاضا برای خدمات Lido DAO خواهد شد. چنین موضوعی منجر به افزایش قیمت رمز ارز بومی این پروژه یعنی  LDO خواهد شد. هم‌اکنون رمز ارز LDO در سطح قیمت 1.96 دلار معامله می‌شود.

دو؛ Ethereum Classic (ETC)

اتریوم کلاسیک یکی از رمز ارزهایی بود که طی هفته‌های اخیر توجه گاوها را به خود جلب کرد. با اجرای مرج، ماینرهای اتر به اتریوم کلاسیک مهاجرت خواهند کرد. در واقع اتریوم کلاسیک به یک پناهگاه و منبع درآمد جدید برای ماینرها تبدیل خواهد شد.

سه رمز ارز با پتانسیل رشد پس از اجرای به‌روزرسانی اتریوم
نمودار ETC در تایم فریم روزانه

اتریوم کلاسیک زنجیره‌ای متفاوت از اتریوم است و با الگوریتم گواه اثبات کار اداره می‌شود. در حال حاضر توسعه‌دهندگان این پروژه برنامه‌ای برای تغییر و توسعه‌ی الگوریتم خود ندارند.

بهره‌گیری از سرویس توکن باز؛ بهترین قیمت خرید و فروش اتریوم کلاسیک

همچون  LDO، رمز ارز اتریوم کلاسیک نیز پس از اعلام خبر به‌روزرسانی مرج اتریوم دچار افزایش قیمت شد. بنابراین احتمال ادامه روند صعودی آن در آینده و پس از اجرای مرج نیز بالاست.

سه؛ Optimism (OP)

پلتفرم Optimism سرویس جمع‌آوری داده‌ی اتریوم است. در واقع اپتیمیسم داده‌های انبوه تراکنش‌های خارج از زنجیره را جمع‌آوری کرده و پس از رسیدن به اجماع نتایج را به شبکه‌ اصلی اتریوم باز می‌گرداند.

سه رمز ارز با پتانسیل رشد پس از اجرای به‌روزرسانی اتریوم
نموداز رمز ارز OP در تایم فریم روزانه

این پلتفرم لایه 2 نیز می‌تواند از نقشه راه Rollup-Centric به‌روزرسانی مرج اتریوم بهره‌مند شود. در واقع پلتفرم اپتیمیسیم پس از اجرای مرج در شبکه‌ی اتریوم مستقر خواهد شد.

توکن بومی این پلتفرم یعنی OP از زمان اعلام تاریخ انتشار مرج با رشد 250 درصدی مواجه شده است. بنابراین اجرای مرج یک کاتالیزگر صعودی برای رمز ارز OP خواهد بود.

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید، ما در این مطلب به بررسی 3 رمز ارز مختلف که پتانسیل افزایش قیمت پس از اجرای به‌روزرسانی مرج اتریوم را دارند پرداختیم. توجه داشته باشید رشد قیمت این رمز ارزها به شرایط مختلفی ازجمله روند بازار بستگی داشته و باید دید چه اتفاقی طی روزهای آتی رخ می‌دهد. نظر شما همراهان توکن باز نسبت به این 3 رمز ارز چیست؟ آیا روی آنها سرمایه‌گذاری خواهید کرد؟ لطفا نظرات و ایده‌های خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

از اینکه تا پایان مقاله‌ی «سه رمز ارز با پتانسیل رشد پس از اجرای به‌روزرسانی اتریوم» همراه ما بودید صمیمانه سپاسگزاریم.

منبع: CoinTelegraph

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.