۵ ارز دیجیتال هوش مصنوعی که باید زیر نظر داشته باشید

۵ ارز دیجیتال هوش مصنوعی که باید زیر نظر داشته باشید.

هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) به اختصار AI یکی از داغ‌ترین موضوعات تکنولوژی سال ۲۰۲۳ است که وارد حوزه ارزهای دیجیتال نیز شده است و در مدت زمان اندکی به یکی از ترندهای این حوزه تبدیل شد. بازدهی بالای کوین‌های کتگوری AI توجه سرمایه‌گذاران را حسابی به خود جلب کرده است و پیدا کردن ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی پر پتانسیل یکی از دغدغه‌های این روزهای بسیاری از فعالان حوزه کریپتو است.

ما نیز پس از بررسی این دسته از رمزارزها، به ۵ ارز دیجیتال هوش مصنوعی پر پتانسیل برخوردیم که در این مطلب آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

هوش مصنوعی (AI) چیست؟

اول اینکه هوش مصنوعی پدیده جدیدی در دنیای فناوری نیست. به علاوه هیچ اتفاق نظری در مورد تعریف هوش مصنوعی وجود ندارد و نمی‌توان یک کاربرد خاص را به آن نسبت داد.

بسیاری هوش مصنوعی را یک بخش حیاتی از تکنولوژی با ویژگی های انقلابی و پتانسیل تغییر جامعه می‌دانند.

به تعبیر لایمن (Layman)، هوش مصنوعی شبیه‌سازی فرآیندهای هوش انسانی توسط سیستم‌های کامپیوتری یا انواع دیگر ماشین‌ها است. کاربردهای متعددی از جمله سیستم‌های کارشناس، ماشین‌های تصویربرداری و تشخیص تصویر هوشمند (machine vision)، یادگیری ماشین، تشخیص صدا، پردازش زبان طبیعی و غیره وجود دارد.

به طور معمول، طرز کار سیستم‌های هوش مصنوعی فعلی، ذخیره و سپس استفاده از حجم بسیار زیادی از اطلاعات برای پیش بینی و نتیجه‌گیری‌های خاص است. چت جی پی تی (ChatGPT) یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های هوش مصنوعی، چت ربات OpenAI که اخیرا دیدیم که چطور جهان را تحت تأثیر خود قرار داد، به همین ترتیب کار می‌کند.


ChatGPT چیست؟ به سادگی با شگفت‌انگیزترین ربات هوش مصنوعی آشنا شوید


۵ ارز دیجیتال هوش مصنوعی با پتانسیل رشد بالا در سال ۲۰۲۳

صنعت کریپتوکارنسی به واسطه افت و خیز و سودهای عجیب و غریب خود شناخته می‌شود. یکی از بیشترین رشدهای قیمت مربوط به ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی است. در تصویر زیر مقدار بازدهی بعضی از کوین‌های این دسته در هفت روز گذشته را ملاحظه می‌کنید:

بازدهی ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی منبع: coingecko
بازدهی ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی منبع: coingecko

همانطور که در تصویر بالا ملاحظه می‌کنید مقدار موفقیت بعضی از این کوین‌ها بیشتر بوده است. با این حال نمی‌توانیم صرفا به بازدهی کوتاه مدت یا اخیر یک کوین توجه کنیم و روی آن برای آینده سرمایه‌گذاری کنیم. بهتر است ابتدا آشنایی مختصری با این حوزه پیدا کنیم و ببینیم در مورد کوین‌های هوش مصنوعی باید دنبال چه چیزی باشیم.

گراف (GRT)

بازدهی ارز دیجیتال هوش مصنوعی گراف (GTR)
بازدهی ارز دیجیتال هوش مصنوعی گراف (GTR)

پروتکل گراف (Graph) برای پرس و جو در شبکه‌هایی مانند اتریوم و IPFS طراحی شده است.

به عبارت دیگر، پروژه‌هایی با قراردادهای هوشمند پیچیده (مانند Uniswap و حتی مجموعه Bored Ape Yacht Club NFT) اطلاعات را در شبکه اتریوم ذخیره می‌کنند. این کار داده‌خوانی و دریافت اطلاعات مستقیم از بلاکچین را بسیار سخت می‌کند.

در واقع گراف پیچیدگی‌ها را از طریق یک پروتکل غیرمتمرکز حل می‌کند و کمک می‌کند جستجوی کارآمدی در داده‌های شبکه داشته باشیم.

بسیاری از گزارش‌ها ادعا می‌کنند که The Graph از هوش مصنوعی برای انجام کارهایی که گوگل برای اینترنت انجام داد، استفاده می‌کند. ارز دیجیتال بومی گراف با نماد GRT شناخته می‌شود که عملکرد خیره کننده‌ای در سال ۲۰۲۳ داشته است.

گراف با رشد ۳.۴ درصد در ۲۴ ساعت گذشته در قیمت ۰.۱۷۱۰۴۵ دلار معامله می‌شود. سایر اطلاعات آن را از جدول زیر ببینید:

مارکت کپ$1,520,316,148
حجم معاملات در ۲۴ ساعت گذشته$110,540,410
عرضه در گردش 8,907,559,965 
ارزش بازار کاملا رقیق شده (Fully Diluted Valuation)$1,706,770,602
عرضه کل10,000,000,000
حداکثر عرضهنامحدود
رتبه در سایت کوین مارکت کپ۴۳
مشخصات ارز دیجیتال هوش مصنوعی گراف (GRT) منبع: Coinmarketcap

ارز دیجیتال گراف (GRT) یکی از ۴۰۰ ارز دیجیتال قابل معامله ارز دیجیتال بیت ۲۴ است. برای خرید ارز دیجیتال گراف (GRT) از بیت ۲۴ کلیک کنید.


سینگولاریتی نت (AGIX)

بازدهی ارز دیجیتال هوش مصنوعی سینگولاریتی نت (AGIX)

سینگولاریتی نت (SingularityNet) بیشتر یک اکوسیستم است تا یک پروژه ارز دیجیتال با تمرکز محدود، اما در هسته خود هوش مصنوعی را نیز شامل می‌شود.

در اصل، سینگولاریتی نت یک پلتفرم باز و غیرمتمرکز از خدمات هوش مصنوعی است که از طریق تکنولوژی مبتنی بر بلاک چین در دسترس قرار گرفته است. در واقع این خدمات هوش مصنوعی توسط توسعه‌دهندگان در شبکه قرار داده می‌شوند و علاقمندان به استفاده از این خدمات می‌توانند با پرداخت AGIX، کوین بومی این پلتفرم از این خدمات استفاده کنند. سینگولاریتی نت مبتنی بر دو شبکه قرارداد هوشمند اتریوم و کاردانو است.

خرید ارز دیجیتال سینوگلاریتی نت از بیت ۲۴

اجیکس (AGIX) با کاهش ۱ درصد در ۲۴ ساعت گذشته در قیمت 0.427553 دلار معامله می‌شود. سایر اطلاعات آن را از جدول زیر ببینید:

مارکت کپ$521,237,037 
حجم معاملات در ۲۴ ساعت گذشته$61,747,941
عرضه در گردش 1,214,421,857
ارزش بازار کاملا رقیق شده (Fully Diluted Valuation)$858,411,818
عرضه کل1,282,848,449
حداکثر عرضه2,000,000,000
رتبه در سایت کوین مارکت کپ۹۵
مشخصات ارز دیجیتال هوش مصنوعی گراف (GRT) منبع: Coinmarketcap

قیمت سینگولاریتی نت (AGIX) در کدام صرافی ارز دیجیتال بهتر است؟


فت (FET)

بازدهی ارز دیجیتال هوش مصنوعی فت (FET)

FetchaiI یک پلتفرم بلاک چینی است که به مردم در انجام کارهای روزمره با استفاده از هوش مصنوعی کمک می‌کند.

هدف Fetch.ai تبدیل شدن به یک شبکه کاملا باز و بدون مجوز است که از هوش مصنوعی برای ایجاد یک سیستم غیرمتمرکز و ماشین لرنینگ برای اجرای کارها در بلاک چین استفاده می‌کند.

فت یک پروتکل بین زنجیره‌ای است و اساسا از قدرت هوش مصنوعی برای پیاده‌سازی برنامه‌های خودکار P2P بدون هیچ گونه دخالت انسانی استفاده می‌کند. این پروتکل در فوریه 2019 (بهمن ۹۷) از طریق یک عرضه اولیه صرافی (IEO) در لانچ پد بایننس راه اندازی شد.

ارز دیجیتال بومی اکوسیستم Fetch فت نام دارد و اگر بخواهید از هر یک از خدمات پولی ارائه شده توسط Fetch.ai استفاده کنید، باید از FET برای پرداخت استفاده کنید.

خرید ارز دیجیتال فت از بیت ۲۴

قیمت ارز دیجیتال هوش مصنوعی فت (FET) با افزایش ۴.۴ درصد در ۲۴ ساعت گذشته به 0.419918 دلار رسیده است. سایر اطلاعات آن را از جدول زیر ببینید:

مارکت کپ$427,122,329
حجم معاملات در ۲۴ ساعت گذشته$110,625,729
عرضه در گردش 1,043,462,805
ارزش بازار کاملا رقیق شده (Fully Diluted Valuation)$471,958,375
عرضه کل1,152,997,575
حداکثر عرضه1,152,997,575
رتبه در سایت کوین مارکت کپ111
مشخصات ارز دیجیتال هوش مصنوعی فت (FET) منبع: Coinmarketcap

قیمت فت در کدام صرافی ایرانی بهتر است؟


اوسیس نتورک (ROSE)

بازدهی ارز دیجیتال هوش مصنوعی اوسیس نتورک (ROSE)

شبکه اوسیس (Oasis) یک بلاک چین لایه 1 است و به گونه‌ای طراحی شده است که همه کاره، مقیاس‌پذیر به روشی منحصر به فرد و همچنین حافظ حریم خصوصی باشد.

تکنولوژی این شبکه نکات برجسته‌ای دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • لایه اجماع و لایه اجرا از هم جدا می‌شوند. این ویژگی به چندین ParaTime (منظور از پاراتایم در این شبکه همان لایه اجرا است) اجازه می‌دهد تا تراکنش‌ها را همزمان پردازش کند.
  • لایه ParaTime کاملا غیر متمرکز است. این به هر کسی اجازه می‌دهد تا ParaTime خود را بسازد.
  • شبکه Oasis به گونه‌ای ساخته شده است که کارآمدتر از پاراچین و شاردینگ باشد.

ارز دیجیتال بومی شبکه اوسیس، رُز (ROSE) است که یکی از بهترین عملکردها در سال ۲۰۲۳ بین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی را داشت.

خرید اوسیس نتورک از بیت ۲۴

قیمت ارز دیجیتال هوش مصنوعی رز (ROSE) با افزایش ۰.۰۷ درصد در ۲۴ ساعت گذشته به 0.073829 دلار رسیده است. سایر اطلاعات آن را از جدول زیر ببینید:

مارکت کپ$371,766,338
حجم معاملات در ۲۴ ساعت گذشته$86,269,365
عرضه در گردش 5,029,357,184
ارزش بازار کاملا رقیق شده (Fully Diluted Valuation)$739,192,554
عرضه کل10,000,000,000
حداکثر عرضه10,000,000,000
رتبه در سایت کوین مارکت کپ125
مشخصات ارز دیجیتال هوش مصنوعی گراف (GRT) منبع: Coinmarketcap

مقایسه قیمت اوسیس نتورک در صرافی‌های ارزدیجیتال داخلی


اوشن پروتکل (OCEAN)

بازدهی ارز دیجیتال هوش مصنوعی اوشن پروتکل (OCEAN)

آخرین نام لیست ما که البته کم اهمیت‌ترین نیست اوشن پروتکل است. اوشن پلتفرمی است که برای ارتباط دادن ارائه‌دهندگان اطلاعات و مصرف‌کنندگان اطلاعات در یک بازار مبتنی بر بلاک چین ایجاد شده است.

مدل اوشن پروتکل متکی بر نوآوری‌های متعدد، از جمله هوش مصنوعی و توکن کردن مجموعه داده‌ها و سرویس‌های داده خاص است تا ارائه‌دهندگان بتوانند به سرعت، به آسانی و به طور موثر از اطلاعات خود کسب درآمد کنند. از سوی دیگر، مصرف‌کنندگان به اکوسیستمی از اطلاعات مفید دسترسی راحت دارند.

ارز دیجیتال بومی اکوسیستم اوشن، OCEAN است.

خرید اوشن پروتکل از بیت ۲۴

قیمت ارز دیجیتال هوش مصنوعی اوشن پروتکل (OCEAN) با کاهش ۲.۶ درصد در ۲۴ ساعت گذشته به 0.405631 دلار رسیده است. سایر اطلاعات آن را از جدول زیر ببینید:

مارکت کپ$176,810,765
حجم معاملات در ۲۴ ساعت گذشته$28,864,518
عرضه در گردش 434,026,836
ارزش بازار کاملا رقیق شده (Fully Diluted Valuation)$574,395,767
عرضه کل613,099,141
حداکثر عرضه1,410,000,000
رتبه در سایت کوین مارکت کپ217
مشخصات ارز دیجیتال هوش مصنوعی اوشن پروتکل (OCEAN) منبع: Coinmarketcap

مقایسه قیمت اوشن پروتکل در صرافی‌های ایرانی


جمع‌بندی

ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی از ابتدای سال ۲۰۲۳ با عملکرد خیره‌کننده خود به یکی از ترندهای مهم بازار کریپتو تبدیل شدند. با این حال این شرایط باعث ظهور کوین‌های هوش مصنوعی جدیدی به بازار شد که به دنبال ترندسواری هستند. به همین دلیل ما در این مطلب ۵ کوین از کتگوری هوش مصنوعی به شما معرفی کردیم که فکر می‌کنیم نسبت به بقیه قابل اعتمادتر هستند. با این حال منتظر نظرات شما برای اضافه کردن کوین‌های دیگر به این لیست هستیم.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.