7 اشتباه رایج تریدر های ارز دیجیتال

ترید ارز دیجیتال فرایندی است که طی آن ارزهای رمزنگاری‌شده مورد معامله قرار می‌گیرند. انجام این گونه معاملات نیازمند داشتن آگاهی‌های دقیق است تا بتوان به نحو مناسب به کسب سود رسید.

برای داشتن آگاهی‌های لازم باید در دوره‌های آموزشی شرکت کنید و در کنار آن هم می‌توانید از تجربه-های دیگران در این مورد بهره بگیرید. به این ترتیب از رفتن به مسیر ناصحیح دور می‌شوید. اشتباهاتی در این مسیر وجود دارند که باید از آنها دوری جست و در این مقاله به تفصیل به آنها پرداخته شده است.

7 اشتباه سرمایه‌گذاران در بازار ارز دیجیتال

در ادامه این مقاله در مورد هفت اشتباه پرتکرار تریدرهای بازار ارز دیجیتال صحبت خواهیم کرد که در صورت دوری جستن از آنها به سود رسیدن سرمایه‌گذار امری حتمی خواهد بود.

دوری از آموزش دیدن، مطالعه کردن و یادگیری

فردی که وارد بازار ارز دیجیتال می‌شود نخست باید اهداف خود را مشخص کند، سپس در راستای رسیدن به این اهداف می‌بایست به امر یادگیری و آموزش بپردازد. چرا که لازم است که از سرمایه خود با دانش و آگاهی لازم حمایت کند.

یکی از کارهایی که سرمایه‌گذار باید در مورد آن اطلاعات لازم را داشته باشد آن است که به صرافی معتبر مراجعه کند. مثلا اگر صرافی آنلاین تبدیل را انتخاب کرده باشد، می‌بایست در خصوص جزییات اعتبار آن تحقیق لازم را به عمل آورد. این کار به وسیله تحقیق از سایر سرمایه‌گذاران و کاربران بازار ارز دیجیتال هم امکان‌پذیر است.

برخی اوقات کاربران به اطلاعات دریافتی از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بسنده کرده و آنها را ملاک اقدامات خود در نظر می‌گیرند، برخی اوقات هم پرس و جو از افراد فعال در این حوزه ملاک کاربران می‌شود؛ این در حالی است که همه این روشها اشتباهات بزرگی محسوب شده که باعث ضرر و زیان‌های وحشتناک به کاربران می‌شوند.

تنها راه مطالعه کردن و یادگیری است. توصیه می‌شود در دوره‌های آموزشی ارز دیجیتال که توسط نهادها و سازمانهای مختلف برگزار می‌شوند، شرکت کنید. در این دوره‌ها موارد مهمی مثل تحلیل تکنیکال برای شما آموزش داده می‌شود. به دنبال این آموزش‌ها سرمایه‌گذار با توجه به شرایط بازار و شرایط شخصی خود بهترین انتخاب را خواهد داشت.

ورود به بازار ارز دیجیتال با سرمایه اصلی زندگی

این واقعیت را باید پذیرفت که در هیچ بازاری از جمله بازار ارز دیجیتال، کسب سود به صورت صد در صدی نیست. این وضعیت برای همه سرمایه‌گذاران چه مبتدی و چه حرفه‌ای وجود دارد. البته افراد سرمایه‌گذار از این اشتباهات درس عبرت گرفته و چراغ راه آنها در طول مسیر آینده خواهند بود.

گام اول در این زمینه آن است که خطاهای اولیه را تا حد امکان به حداقل ممکن رساند. از جمله این که همه سرمایه زندگی خود از جمله پس‌اندازها و یا وام‌های خود را به این بازار وارد نکنید. بهتر آن است که از سرمایه اضافی خود در این زمینه کمک بگیرید تا در صورت بروز ضرر و زیان، تحمل آن آسان‌تر بوده و بار دیگر با سرمایه‌ای دیگر کار را استارت بزنید.

اتخاذ تصمیمات هیجانی مبتنی بر احساسات بر گرفته از اخبار ناصحیح

وقتی اخباری در جامعه منتشر می‌شود، دوری از اقدامات هیجانی کاری بس دشوار است. در بازار ارز دیجیتال هم وضعیت به همین صورت است. کاربران باید نسبت به شنیدن اخبار و سپس اقدامات بر مبنای آن اخبار صبور باشند تا از عواقب نامطلوب جلوگیری کنند.

پیشنهاد آن است که بر تجربه شخصی خود تکیه کرده و همچنین داده‌های برگرفته از بازار را مورد تحلیل قرار داده و سپس پیش از اقدام از خود بپرسید که: چگونه از این طریق می‌خواهم به سود برسم؟، باید ارزها را به صورت بلندمدت یا کوتاه‌مدت نگهداری کنیم؟، آیا برای بالا رفتن قیمت یک رمز ارز در آینده نسبت به خرید آن اقدام می‌کنم؟

رسیدن به جواب سوالات فوق می‌توانند در رسیدن به بهترین نتیجه بسیار کمک‌کننده باشند و به این ترتیب از ضررهای احتمالی در امان خواهید ماند.

اشتباهات رایج تریدرها
اشتباهات رایج تریدرها

اقدام به فروش ارز دیجیتال در بالاترین حد نرخ بازار

شاید به این دلیل است که بر آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال تاکید می‌شود چرا که باید بر نکاتی ریز در این خصوص اشراف داشت. از جمله این که هیچ وقت نمی‌توان گفت قیمت کنونی یک رمز ارز بالاترین قیمت ممکن آن است. به این ترتیب اکثر سرمایه‌گذاران حرفه‌ای اعلام می‌کنند که قیمت کنونی را نباید بالاترین قیمت در نظر گرفت و نبایستی نسبت به فروش رمز ارز خود اقدام کرد.

پس نداشتن استراتژی فروش یکی از هفت اشتباه رایج در بازار ارز دیجیتال است. اما اگر یک استراتژی ارز دیجیتال مناسب را انتخاب کرده و بر مبنای آن هدف را مشخص کنید چه بسا از اشتباهات در این مورد در امان بمانید. این نکته را به یاد داشته باشید که در هیچ شرایطی فروش یکباره همه دارایی کاری درست نیست.

اقدام به خرید ارزهای دیجیتال کم ارزش و ارزان

از جمله اشتباهات پرتکراری که معامله‌گران به آن دچار می‌شوند، خرید ارزهای کم‌ارزش و ارزان است. پیش از سرمایه‌گذاری در یک ارز دیجیتال باید نتایج حاصل از اقدام به آن را مورد بررسی قرار دهید. این حساسیت در مورد خرید ارزهای تازه تاسیس بیشتر صدق می‌کند.

در واقع اگر خرید یک رمز ارز تنها به این علت انجام می‌گیرد که دارای قیمت پایینی است، کاری بس اشتباه است. شما باید پیش از اقدام به خرید این دست ارزهای دیجیتال از خود بپرسید که آیا کسب سود از طریق این رمز ارزها امکان‌پذیر است؟ چه کسانی بانی ایجاد این رمز ارز به بازار بوده‌اند؟ چه پروژه و هدفی پشت تولید این رمز ارز خوابیده است؟

در صورت رسیدن به پاسخ‌های منطقی برای سوالات مطرح‌شده می‌توان برای خرید ارز دیجیتال ارزان قیمت اقدام کرد.

جدی نگرفتن امنیت حساب کاربری

از بین هفت اشتباهی که برای سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال خطرناک هستند، اشتباهاتی که مربوط به دقت در مورد امنیت حساب کاربری هستند، نقش پررنگ‌تری دارند. این حقیقت را باید بدانید که تا به الان ارقام بالایی در حد هزاران دلار از کیف پول‌های ناامن به سرقت رفته‌اند.

کلاهبرداران و هکرها همیشه در کمین نشسته‌اند و از بی‌احتیاطی کاربران بازار ارز دیجیتال در نگهداری دارایی خود، بهره برده و آنها را در وقت مناسب به سرقت می‌برند. پس حتی اگر قصد دارید به صورت کوتاه‌مدت در بازار ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، حتما به امنیت حساب کاربری خود دقت داشته باشید.

در این زمینه به داشتن رمز عبور پیچیده، به فعال کردن مرز عبور دو مرحله‌ای، به استفاده از کیف‌های پول سرد که به صورت غیرآنلاین فعالیت دارند باید نظر داشت. تا حد امکان باید در زمان استفاده از کیف پول‌های ارز دیجیتال از موبایل یا رایانه شخصی خود استفاده کنید. گفتنی است که در نگهداری رمز عبور خود هم کوشا بوده تا در اختیار هکرها و کلاهبرداران نیفتد.

فومو یا ترس از دست دادن فرصت

یکی از دیگر از 7 اشتباهی که تریدرها در دام آنها می‌افتند، بحث از دست دادن فرصت برای کسب سود است. اغلب شرایطی که در این زمان رخ می‌دهد، فروش دارایی است چرا که ترس از دست دادن سود در کاربر شکل می‌گیرد. این نکته را همیشه باید به خاطر داشت که ترس از دست دادن فرصت برابر با از دست دادن سود می‌شود.

شاید رها شدن از جو فومو کاری سخت باشد اما شدنی است. به خاطر داشته باشید که در بازار ارز دیجیتال هر روز موقعیت‌های جدید شکل می‌گیرد و می‌توان به کسب سود رسید. پس نباید در جو فومو قرار گرفت و اقدام به فروش دارایی خود کرد تا از کسب سود جا نماند.

سخن آخر

ورود به بازار ارز دیجیتال نیازمند داشتن پیش‌زمینه‌هایی است که تا بتوان به نحو مناسب به کسب سود رسید. اگر در دوره‌های مختلف برای آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال شرکت کنید از اشتباهات هفتگانه‌ای که در این مقاله به آنها اشاره شده است دور شده و در نهایت کاربر هم متضرر نخواهد شد.

سوالات رایج

در ادامه به بررسی پاسخ سوالاتی پرداخته‌ایم که در دسته سوالات پرتکرار قرار می‌گیرند.

بزرگترین اشتباه در بین 7 اشتباه ذکر شده در این مقاله کدام است؟

  • باید دانست که همه اشتباهاتی که در این مقاله ذکر آنها آمده است، دارای اهمیت خاص خود هستند. اما تکیه بر تجربیات دیگران و اقدام بر مبنای آن تجربیات در شرایط کنونی بزرگترین اشتباه است که ممکن است سرمایه‌گذاران به آن گرفتار شوند.

برای داشتن امنیت می توان از حساب صرافی ها استفاده کرد؟

  • توصیه می‌شود که برای حفظ امنیت دارایی‌های خود از حساب‌های صرافی‌ها استفاده نکنید. چرا که این احتمال همیشه وجود دارد که صرافی‌ها هم مورد حمله هکرها قرار گیرند. پس بهترین کار استفاده از کیف‌های پول دیجیتال است.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.