۹ صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین رکورد جدید زدند!

etf بیت کوین

زمانی که بیت کوین (BTC) در روز دوشنبه تا سطح ۵۴,۹۳۸ دلار افزایش یافت، حجم معاملات نه صندوق قابل معامله بیت کوین (ETF) جدید، رکورد جدیدی را در معاملات روزانه به ثبت رسانده است.

ETFها رکورد می‌زنند

بر اساس داده‌های به اشتراک گذاشته شده توسط تحلیلگر ETF بلومبرگ، اریک بالچوناس، حجم معاملات برای این نه صندوق در تاریخ ۲۶ فوریه (۷ بهمن) به بیش از ۲.۴ میلیارد دلار رسید، این رقم رکورد قبلی ۲.۲ میلیارد دلار را که در اولین روز معاملاتی — یازدهم ژانویه (۲۱ دی)— ثبت شده بود، شکسته است.



اعداد ذکر شده در هر دو روز، حجم معاملاتی مربوط به محصول تبدیل شده ETF بیت کوین گری اسکیل (GBTC) را شامل نمی‌شوند.

IBIT بلک راک در تاریخ ۲۶ فوریه با ۱.۲۹ میلیارد دلار بیشترین حجم را به خود اختصاص داد — با حدود ۳۰ درصد افزایش، رکورد روزانه خود را شکست — در حالی که FBTC فیدلیتی با ۵۷۶ میلیون دلار در رتبه دوم قرار گرفت.

جریان‌های ورودی از ETFهای ARK 21Shares (ARKB) و Bitwise (BITB) به ترتیب ۲۷۶ میلیون دلار و ۸۱ میلیون دلار را تشکیل دادند.

آیا موسسات بزرگ در حال ورود به بیت کوین هستند؟

بالچوناس گفت که او “کاملاً مطمئن نیست” که علاقه جدید از کجا آمده است، اما خاطر نشان کرد که حجم‌ها معمولاً در اولین روز هفته کاری افزایش می‌یابد.

تحلیلگر ETF بلومبرگ، جیمز سیفارت، توجه داشت که ۲۶ فوریه با احتساب جریان‌های ورودی از ETF بیت کوین گری‌اسکیل دومین روز بزرگ معاملاتی ثبت شده با ۳.۲ میلیارد دلار بود.

زمانی که IBIT از مرز ۱ میلیارد دلار عبور کرد، بالچوناس اشاره کرد که IBIT یازدهمین بزرگترین حجم را در میان همه ETF‌ها به خود اختصاص داده است.

“عدد دیوانه‌واری برای ETF تازه‌وارد (به ویژه یکی با ده رقیب). حجم ۱ میلیارد دلار در روز سطح آدم بزرگ‌ها است، به اندازه‌ای بزرگ که باید آن‌ها را نهادهای بزرگ در نظر گرفت.”

در همین حال، قیمت بیت کوین در ۲۶ فوریه به بالاترین حد خود – که نشان‌دهنده بالاترین رکورد دو ساله است – یعنی ۵۴,۹۳۸ دلار رسید، هرچند هنوز از بالاترین رکورد  بیت کوین که ۶۹,۰۴۴ دلار در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ بوده، کمتر است.

جریان ورودی به بیت کوین بسیار بزرگتر از جریانات خروجی است

بر اساس تحقیقات BitMEX در حالی که داده‌های جریان برای ۲۶ فوریه هنوز وارد نشده‌اند، بیش از ۵۸۳ میلیون دلار در هفته معاملاتی چهار روزه هفته گذشته به ETF‌های اسپات بیت کوین جاری شده‌اند.

خروج خالص ۳۵.۷ میلیون دلار در ۲۱ فوریه (۲ اسفند) ثبت شد – که نخستین روز بدون ورودی‌ از ۲۵ ژانویه (۶ بهمن) بود.

ورودی‌های تا به امروز در سال جاری اکنون از ۵.۵ میلیارد دلار فراتر رفته‌اند.

IBIT، FBTC، ARKB و BITB بزرگترین جریان‌های ورودی به ترتیب با ۵.۹ میلیارد دلار، ۴ میلیارد دلار، ۱.۴ میلیارد دلار و ۱ میلیارد دلار را ثبت کرده‌اند، در حالی که GBTC شاهد خروج‌های ۷.۴ میلیارد دلاری بوده است.

منبع: Cointelegraph

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.