آیا در کف قیمتی کاردانو قرار داریم؟ پیش بینی آینده ADA با تحلیل آنچین

آیا در کف قیمت کاردانو قرار داریم؟ On-Chain پاسخ می‌دهد

پس از سقوط صرافی FTX، کاردانو مقداری رشد قیمت را تجربه کرد اما حالا در یک سراشیبی سقوط قرار گرفته و در سطح 0.26 دلار معامله می‌شوند. افت قیمت رمزارز ADA و فرصت خرید آن به یکی از بحث‌های جوامع کریپتویی تبدیل شده اما آیا واقعا این ارز در کف قیمت خود  معامله می‌شود؟ با ما همراه باشید تا با بررسی داده‌های On-Chain به این سوال مهم پاسخ بدهیم.

3 شاخص از ADA در بالاترین سطح

بنا به داده‌های شرکت تحلیل داده سانتیمنت (Santiment) سه مورد از شاخص‌های ADA در زمان سقوط قیمت این ارز به 0.23 دلار به بالاترین سطح خود در سال 2023 رسیده‌اند. تحلیل این سه شاخص چشم‌انداز مناسبی از وضعیت کاردانو برای ما فراهم خواهد کرد.


اگر قصد خرید رمزارز کاردانو را دارید می‌توانید از صرافی بیت پین استفاده کنید که با پشتیبانی از کارمزدهای رقابتی و پایین، یکی از بهترین قیمت‌های خرید و فروش ADA را ارائه می‌کند.

ورود به صرافی بیت پین


شاخص اول؛ حجم معاملات

اولین مورد از این معیارها حجم معاملات است که مقدار کل کاردانوی جابه‌جا شده از سوی کاربران را اندازه‌گیری می‌کند. بالا رفتن این شاخص به‌معنای افزایش معاملات است و می‌توان آن را به‌عنوان نشانه‌ای از فعال بودن معامله‌گران این ارز در نظر گرفت. از سوی دیگر مقادیر پایین این متریک نشان از فعالیت پایین در معاملات ارز است و می‌توان آن را به‌عنوان نشانه‌ای از عدم علاقه‌ی سرمایه‌گذاران تلقی کرد. (نمودار حجم را پایین‌تر مشاهده می‌کنید)

شاخص دوم؛ آدرس‌های فعال

دومین شاخصی که پس از ریزش کاردانو افزایش یافته، تعداد آدرس‌های فعال روزانه است. این شاخص تعداد کل آدرس‌های ADA که در طی یک روز فعال بوده‌اند را بررسی می‌کند.

این معیار نیز نکاتی از میزان فعال بودن بازار به تحلیل‌گران ارائه می‌کند اما یک تفاوت بزرگ بین آدرس‌های فعال روزانه و حجم معاملات وجود داد. تفاوت این است که آدرس‌های فعال روزانه اطلاعاتی از کاربرانی که از شبکه بازدید می‌کنند را ارائه کرده و حجم معاملات اینطور نیست.

به‌عنوان مثال چند نهنگ با فعالیت‌های خود حجم معاملات را افزایش داده و بازار این ارز دیجیتال را فعال و پرجنب‌وجوش نشان می‌دهند. در آن سو شاخص آدرس‌های فعال با این تئوری مخالفت می‌کند چرا که تعداد آدرس‌ها زیاد نیست و کاربران چندانی درگیر معاملات این کوین نشده‌اند. طبیعتا استفاده از هر دو شاخص در کنار یکدیگر تصویر دقیقی از بازار ارائه می‌دهد.

حالا به تصویر زیر دقت کنید، این اندیکاتور روند این شاخص‌های کاردانو را در چند ماه گذشته نشان می‌دهد.

نموداری از حجم معاملات و تعداد آدرس‌های فعال کاردانو
نموداری از حجم معاملات و تعداد آدرس‌های فعال کاردانو

همانطور که در نمودار مشاهده می‌شود، فعالیت هر دو شاخص یعنی حجم معاملات و آدرس‌های فعال روزانه در زمان سقوط قیمت به اوج خود رسیده و افزایش یافته است.

افزایش هر دو شاخص بدان معناست که بازار کاردانو در طول این افت قیمت کاملا فعال بوده و معامله‌گران خرید و فروش بیشتری را به ثبت رسانده‌اند.

شاخص سوم؛ تسلط اجتماعی

شاخص تسلط اجتماعی یا social dominance به بررسی شبکه‌های اجتماعی پرداخته و تعداد بحث‌های مربوط به ۱۰۰ ارز برتر بازار یا یک ارز خاص مثل کاردانو در شبکه‌های اجتماعی را در قالب درصد ارائه می‌دهد.

سلطه اجتماعی ADA همزمان با دیگر شاخص‌ها افزایش یافته که حاکی از افزایش علاقه‌ها به این دارایی همزمان با کاهش قیمت آن است.

افزایش تمام این معیارها در کنار یکدیگر به‌معنای علاقه‌ی کاربران برای استفاده از فرصت خرید کاردانو در کف قیمت است. بدین ترتیب می‌توان گفت که کاردانو احتمالا حالا در کف قیمت خود قرار دارد. در زمان نگارش مقاله قیمت کاردانو 0.26 دلار خریدوفروش شده و طی 14 روز 30 درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است. نمودار قیمت ADA را در زیر ببینید.

نمودار قیمت کاردانو
نمودار قیمت کاردانو

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید، کاردانو اگرچه سقوط قیمت چشمگیری را تجربه کرده اما فرصت مناسبی برای خرید آن فراهم شده و کاربران خارجی احتمالا دست به خرید گسترده می‌زنند. تحلیل شما همراهان توکن باز نسبت به این ارز چیست؟ آیا نسبت به خرید آن اقدام می‌کنید؟ لطفا نظرات و ایده‌های خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان مقاله‌ی «کف قیمت کاردانو» همراه ما بودید سپاسگزاریم.

منبع: Bitcoinist

سوالات متداول

  • کدام شاخص‌های کاردانو در زمان ریزش قیمت این ارز به اوج خود رسیده‌اند؟

حجم معاملات، تعداد آدرس‌های فعال و سلطه اجتماعی سه شاخصی بودند که در زمان ریزش قیمت این ارز اوج گرفتند.

  • آیا ADA به کف قیمت خود رسیده است؟

بنا به داده‌های On-Chain، احتمالا در کف قیمت کاردانو قرار داریم و علاقه‌ی معامله‌گران به این ارز افزایش یافته است.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.