تحلیل کاردانو؛ آیا قیمت ADA به 1 دلار می‌رسد؟(30 آبان 1402)

تحلیل کاردانو

کاردانو (ADA)، نهمین ارز دیجیتال بزرگ فعلی با ارزش بازاری ۱۳٫۶ میلیارد دلار، در روز دوشنبه ۵٪ دیگر افزایش یافت. این اتفاق پس از این رخ داد که بنیان‌گذار پروتکل چارلز هاسکینسون ایده شراکت بالقوه‌ای را با سم آلتمن، بنیان‌گذار ChatGPT مطرح کرد. قیمت ADA در حال حاضر در ۰٫۳۹ دلار معامله می‌شود که با افزایش ۹٪ حجم معاملات ۲۴ ساعته به ۳۷۰ میلیون دلار همراه بوده است.



طی ۱۴ روز گذشته، قیمت کاردانو ۱۰٪ افزایش یافته و توکن قراردادهای هوشمند آن از ابتدای سال تاکنون ۶۲٪ صعود کرده است.

آیا قیمت کاردانو به سمت ۱ دلار در حرکت است؟

چند الگوی طلایی مثبت در نمودار روزانه، فرضیه خوش‌بینانه در قیمت ADA را تأیید می‌کنند. اولین الگوی طلایی زمانی شکل گرفت که میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (خط قرمز) از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (خط آبی) بالاتر رفت.

یک الگوی طلایی نشانه‌ای از این است که زمان آن رسیده که گاوهای بازار کنترل را در دست بگیرند. تأثیر این الگو بر توکن، ADA را بالاتر از خط روند نزولی نقطه‌چین و مقاومت ۰٫۳ دلار برد.

همزمان که سرمایه‌گذاران پوزیشن‌های خود را قبل از شروع رشد قیمت تنظیم می‌کردند، تریدرها از فرصت‌های کوتاه‌مدت در ADA از جمله فرصت‌های اسکالپینگ که به آنها اجازه ورود و خروج سریع از بازار را می‌دهد، سود بردند.

دومین الگوی طلایی و تاثیرگذارتر موقعی شکل گرفت که میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه (بنفش) عبور کرد. این الگو، کاردانو را از مقاومت ۰٫۳۳ دلار و بعد از آن از ازدحام فروشندگان در ۰٫۳۷ دلار گذراند.

نمودار روزانه قیمت ADA/USD
نمودار روزانه قیمت ADA/USD

اگرچه کاردانو پای رشد خود را تا 0.41 دلار بالا برد، اما نتوانست از حمایت 0.4 دلاری دفاع کند. به جای آن یک اصلاح رخ داد که در آن ADA نقدینگی را در 0.35 دلار جارو کرد.

قابل توجه است که مقاومت بین 0.4 تا 0.41 دلار بزرگترین مانع بر سر راه خریداران برای شروع فاز ریکاوری بعدی بالای 0.5 دلار است.

با این حال، موقعیت اندیکاتور RSI بالاتر از 70 (در منطقه اشباع خرید) می‌تواند تریدرها را به ADA علاقه‌مند نگه دارد – کسانی که انرژی مورد نیاز برای کسب سود بیش از 0.5 دلار را فراهم می‌کنند در حالی که سطح روانی 1 دلار را در دسترس قرار می‌دهند.

علی‌رغم چشم‌انداز خوش‌بینانه کاردانو، هنوز خیلی زود است که تثبیت احتمالی بین حمایت 0.37 دلار و مقاومت 0.41 دلار را کنار بگذاریم. حرکت بالاتر از این محدوده به معنای یک شکست قوی‌تر خواهد بود.

با این حال، معامله زیر همین محدوده می‌تواند به عنوان علامتی از ضعف دیده شود. در چنین حالتی ADA در برابر افت‌های بیشتر مصون نیست؛ با این حال سطوح 0.33 دلار و 0.3 دلار همچنان ارزش پایش دارند.

هاسکینسون و ارائه ایده مشارکت با بنیان‌گذار OpenAI، آلتمن

چارلز هاسکینسون، بنیان‌گذار کاردانو، لحظه را غنیمت شمرد و سم آلتمن، بنیان‌گذار شرکت هوش مصنوعی اپن‌ای‌آی را به همکاری بر روی یک LLM (مدل زبان طبیعی بزرگ) غیرمتمرکز دعوت کرد. 

آلتمن، مردی که به رشد OpenAI به یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های هوش مصنوعی در جهان با قرارداد چند میلیارد دلاری با مایکروسافت کمک کرد، جمعه توسط هیئت مدیره از مدیرعاملی شرکت برکنار شد.

توییت هاسکینسون
توییت هاسکینسون

با برکناری آلتمن از اپن‌ای‌آی، هاسکینسون معتقد است یک مشارکت روی “یک LLM غیرمتمرکز” می‌تواند آلتمن را جذب کند. با این حال، این همکاری با توجه به آخرین تحولات مربوط به استخدام آلتمن توسط مایکروسافت برای یک پروژه هوش مصنوعی بعید به نظر می‌رسد.

اندیشه چنین پروژه‌ای مدل زبان طبیعی بزرگ غیرمتمرکز می‌تواند اکوسیستم کاردانو را بالاتر از سایر شبکه‌های ارزهای دیجیتال ببرد و قیمت ADA را تقویت کند.

منبع: Coingape

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.