آینده قیمت آربیتروم به همراه تحلیل ARB؛ آیا آربیتروم ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

آینده قیمت آربیتروم به همراه تحلیل ARB؛ ارزی با رویای انقلاب در بلاکچین

آربیتروم از آن دسته ارزهای جذاب و آینده‌دار است که روزبه‌روز تریدرهای بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاری در آن مجاب می‌شوند. روند پیشرفت Arbitrum متوقف نمی‌شود و به‌‎عنوان یک پروژه‌ی آینده‌دار در حال تکامل است. اما چه آینده‌ای در انتظار ارز این پروژه یعنی ARB قرار دارد؟ آیا شاهد رشد قیمت بیشتر آن خواهیم بود؟ با ما همراه باشید تا در مقاله امروز به بررسی آینده قیمت آربیتروم و دلایل رشد آن بپردازیم.

افزایش قیمت ARB

آربیتروم راه‌حلی پیشرو در زمینه مقیاس‌پذیری لایه 2 اتریوم است که رمز ارز بومی آن یعنی ARB پس از مدت‌ها تحقیق و توسعه نهایتا در مارس 2023 به بازار عرضه شد.

آربیتروم
آربیتروم یکی از بهترین پروژه‌های راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه 2 اتریوم است

در هفته گذشته ارزش این ارز به‌طرز قابل‌توجهی از 0.94 به 1.16 دلار افزایش یافت و در زمان نگارش این مقاله در سطح 1.11 دلار خریدوفروش می‌شود.

خرید و فروش بیش از ۴۵۰ ارز دیجیتال با کارمزد بازار ریالی صفر و بازار تتری ۰.۱ درصد در صرافی اتراکس
ورود به صرافی اتراکس

یکی از عوامل موثر در رشد قیمت این ارز، معرفی Arbitrum Orbit است. اربیت ابزاری انقلابی است که قدرت بیشتری به شبکه‌های لایه 3 بخشیده و امکانات جدیدی برای اکوسیستم ارزهای دیجیتال به ارمغان می‌آورد. حالا به‌نظر ARB در یک روند صعودی پایدار قرار گرفته که حاکی از علاقه و اعتماد فزاینده به نقش آن به‌عنوان یک راه‌حل پیشرو در زمینه مقیاس‌پذیری لایه 2 اتریوم است. فناوری نوآورانه و ظرفیت این پلتفرم برای افزایش مقیاس‌پذیری اتریوم توجه تریدرها و سرمایه‌گذاران را به ارز آن جلب کرده است.

چرا قیمت آربیتروم افزایش یافت؟

آربیتروم افزایش قیمت خود را به دو عامل مهم یعنی معرفی Arbitrum Orbit و وضعیت مناسب بازار و بیت کوین مدیون است. در ادامه این عوامل را بررسی می‌کنیم.

Arbitrum Orbit؛ ابزاری انقلابی برای دگرگون کردن شبکه‌ها

آربیتروم اربیت یک راه‌حل جالب و نوآورانه است که قصد دارد تا چالش‌های مقیاس‌پذیری و مشکل کارایی شبکه اتریوم را برطرف کند. اگرچه پروتکل‌های لایه 2 پیش‌تر گام‌های مهمی در تسریع تراکنش‌ها و کاهش هزینه کارمزد شبکه اتریوم برداشته‌اند اما آربیتروم اربیت پا را از این موضوع فراتر گذاشته است. این برنامه با معرفی مفهومی پیشگامانه از شبکه‌های لایه 3، قصد دارد تا کارایی سیستم را افزایش دهد.

آربیتروم اربیت
آربیتروم اربیت پروژه لایه 3 است که قصد دارد میزان مقیاس‌پذیری اتریوم را به‌طرز قابل‌توجهی افزایش دهد

با پیاده‌سازی اربیت، ظرفیت اتریوم برای پردازش حجم چشمگیری از تراکنش‌ها با سرعت بالا و هزینه کمتر به‌طرز قابل‌توجهی افزایش می‌یابد. رونمایی از این فناوری، آربیتروم را در کانون توجهات قرار داده و منجر به افزایش قیمت آن شده است.

افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران به صندوق‌های ETF بیت کوین

بازار جهانی ارزهای دیجیتال در یک روند صعودی قرار گرفته و آن را مدیون معرفی چندین صندوق ETF بیت کوین از سوی شرکت بلک‌راک (BlackRock) است. این پیشرفت اخیر به‌خوبی اعتماد سرمایه‌گذاران را به دارایی‌های دیجیتال افزایش داده و همین موضوع عبور بیت کوین از مرز 30 هزار دلار را رقم زد. این اتفاق برای اولین بار از ماه آوریل رخ داد و درکنار BTC، اتریوم نیز از 1900 دلار عبور کرد.

همچنین دیگر ارزها و آلت‌ کوین‌های بزرگ ازجمله دوج کوین، آربیتروم، ریپل، لایت کوین و سولانا نیز رشد قیمت جذابی را تجربه کردند. در نتیجه‌ی روند مناسب بازار و معرفی اربیت، آربیتروم نیز در یک وضعیت فوق‌العاده قرار گرفت و رشد کرد.

آینده قیمت ARB

آربیتروم در حال حاضر در سطح 1.10 دلار معامله شده و حجم معاملات آن طی 24 ساعت گذشته در سطح 211 میلیون دلار قرار گرفته است. این ارز طی در 14 روز گذشته 10.15 درصد رشد کرده و از یک روند نزولی جان سالم به‌در برده است.

در بحث تحلیل تکنیکال، در تایم فریم روزانه یک روند صعودی نسبتا کوچک مشاهده می‌شود. قیمت از 0.91 دلار تا سطح 1.17 رشد کرد و با مقاومت محکمی در این سطح مواجه شد. مقاومت 1.17 دلار با یک خط روند نزولی قابل مشاهده در نمودار روزانه مطابقت دارد.

نمودار ARB در تایم فریم روزانه
نمودار ARB در تایم فریم روزانه

شاخص قدرت نسبی (RSI) و شاخص‌های واگرایی میانگین متحرک (MACD) نشان‌گر قدرت بیشتر خریداران هستند که همین موضوع احتمال صعود و افزایش قیمت را تقویت می‌کند. بدین ترتیب درصورت عبور ARB از سطح 1.17 دلار، راه صعود تا محدوده 1.279 دلار باز خواهد شد و با عبور از این مقاومت، هدف بعدی بالقوه در سطح 1.45 دلار قرار دارد. از سوی دیگر درصورت معکوس شدن روند، سطوح 1.05، 1 و 0.90 دلار مهم‌ترین حمایت‌های آربیتروم هستند که درصورت شکست حمایت 0.90 دلار، مسیر سقوط بیشتر هموار می‌شود.

به زبان ساده، شکست موفقیت‌آمیز در بالاتر از محدوده 1.051 تا 1.170 دلار امکان حرکت صعودی بیشتر با اهداف احتمالی 1.279 و 1.450 دلار را هموار می‌سازد. با این حال توجه کنید که احتمال صعود و افزایش قیمت ARB چندان قدرتمند نیست و احتمال تضعیف روند یا حتی سقوط وجود دارد.

سخن پایانی

اگرچه ARB قدمت چندانی ندارد اما خود را به‌عنوان یکی از ارزهای آینده‌دار بازار ثابت کرده و تیم توسعه‌دهنده‌ی آن دائما در حال ارائه فناوری‌های جدید و انقلابی است. شما همراهان توکن باز چه تحلیلی از آینده‌ی این ارز دارید؟ آیا روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنید؟ لطفا نظرات و ایده‌های خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان مقاله «آینده قیمت آربیتروم» همراه ما بودید سپاسگزاریم.

منبع: CryptoNews

سوالات متداول

  • مهم‌ترین دلایل رشد قیمت ARB چه مواردی هستند؟

رونمایی از فناوری آربیتروم اربیت و وضعیت مناسب بازار و بیت کوین از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت آربیتروم هستند.

  • آربیتروم اربیت چیست؟

اربیت یک شبکه لایه 3 است که قصد دارد کارایی شبکه اتریوم را افزایش دهد. با اجرا شدن این شبکه، مقیاس‌پذیری اتریوم به‌طرز چشمگیری افزایش می‌یابد و تراکنش‌ها سریع‌تر و ارزان‌تر انجام می‌شوند.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.