کاهش قیمت AVAX؛ آیا کاهش قیمت بیش‌تر در راه است؟

تحلیل قیمت avax

رمز ارز  AVAX طی هفت روز گذشته بیش از 19 درصد از ارزش خود را از دست داده و روزهای بدی را سپری می‌کند. این رمز ارز حتی سطح 30 دلار را از دست داده و هم‌اکنون در زمان نگارش این خبر در سطح قیمت 23.33 دلار معامله شده و در جایگاه پانزدهمین ارز برتر بازار قرار دارد. امروز قصد داریم تا ادامه‌ی روند قیمتی این رمز ارز را از نظر شاخص‌های  On-Chain بررسی کنیم. با ما در بررسی کاهش قیمت AVAX همراه باشید.

وضعیت شبکه‌ی  AVAX

علاوه بر کاهش قیمت، شبکه‌ی بومی این رمز ارز یعنی آوالانچ هم در وضعیت بدی قرار دارد. اکوسیستم آوالانچ در مقایسه با سایر شبکه‌ها مقداری متفاوت عمل می‌کند. بدین صورت توکن‌های AVAX در زنجیره‌ی X قرار داشته و در همان زنجیره معامله می‌شوند در حالی که از آنها در زنجیره‌ی  C برای استفاده در  قراردادهای هوشمند یا پرداخت هزینه گس (کارمزد) استفاده می‌شود.

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، حجم استفاده از زنجیره‌ی C شبکه آوالانچ طی چند روز اخیر با کاهش شدید مواجه شده و میانگین هزینه گس مصرفی از حدود 50 درصد به زیر 20 درصد کاهش یافته است.

کاهش قیمت AVAX
نمودار میانگین هزینه گس AVAX

بدین صورت ، تعداد آدرس‌های فعال روزانه‌ی این شبکه با کاهش شدید مواجه شده است. به‌طور میانگین در اواخر ماه فوریه، 100 هزار آدرس در هر روز روی این شبکه فعالیت می‌کرد. هم‌اکنون این شاخص دچار افت شدید شده و بین سطوح 60 الی 70 هزار آدرس فعال جا‌به‌جا می‌شود.

کاهش قیمت AVAX
نمودار تعداد آدرس‌های فعال شبکه آوالانچ

از سوی دیگر، تعداد تراکنش‌های ثبت شده روی این بلاکچین نیز با کاهش شدید مواجه شده است. در نیمه‌ی اول ماه می، این شاخص در سطح 800 هزار تراکنش قرار داشت و هم‌اکنون این شاخص به سطح200 هزار تراکنش رسیده است.

در واقع این شاخص، با شاخص کاهش میانگین تراکنش‌های انجام شده در هر ثانیه مرتبط است. بر اساس داده‌های stats.avax.network تا 11 می، در هر ثانیه 11 تراکنش انجام شده و این رقم هم‌اکنون در سطح 1 الی 4 تراکنش قرار دارد.

کاهش قیمت AVAX
نمودار تعداد تراکنش بر ثانیه‌ی شبکه آوالانچ

یکی از دلایل افزایش قیمت AVAX در ماه‌های قبلی، وضعیت خوب شبکه‌ی آوالانچ از نظر شاخص‌های On-Chain بود. هم‌اکنون این شبکه روزهای بدی را سپری می‌کند. این بلاکچین در وضعیت نامناسبی قرار داشته و همین موضوع کارشناسان را از افزایش قیمت AVAX ناامید می‌سازد. به‌نظر شما همراهان توکن باز، چه‌ آینده‌ای در انتظار AVAX است؟ لطفا نظرات ارزشمند خود را درباره‌ی کاهش قیمت AVAX را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Watcher.Guru

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.