شوک جدید به بازار؛ احتمال ورشکستگی Three Arrows Capital

شوک جدید به بازار؛ احتمال ورشکستگی Three Arrows Capital

اخبار بد و تاثیرگذار از زمین‌وزمان روی بازار ریخته و حالا در خبری جدید، به‌نظر شرکت سرمایه‌گذاری Three Arrows Capital در معرض خطر ورشکستگی قرار دارد. این اتفاق در بحبوحه‌ی بازار خرسی رخ داده و تاثیر بدی روی بازار دارد. خوشبختانه مدیران این شرکت در تدارک انجام اقداماتی برای محافظت از شرکت خود هستند. در ادامه به بررسی جزییات این خبر می‌پردازیم. با ما در خبر «ورشکستگی Three Arrows Capital» همراه باشید.

ورشکستگی Three Arrows Capital

شایعات ورشکستگی این شرکت سنگاپوری از شنبه‌ی قبلی شروع شده است. سو ژو هم‌بنیان‌گذار این شرکت در پاسخ به این شایعه گفت: Three Arrows (3AC) در حال برقراری ارتباط با افراد و سازمان‌های مختلف بوده و به وظایف خود متعهد است.

در روز سه‌شنبه مشخص شد که 3AC در حال فروش دارایی‌های خود ازجمله 40 میلیون دلار اتریوم استیک شده است. این موضوع تایید نشده اما به‌نظر آنها در تلاش هستند تا از لیکویید شدن وام 264 میلیون دلاری Aave و وام 35 میلیون دلاری  Compound خود جلوگیری کنند.

همچون بسیاری از سرمایه‌گذاران، این شرکت ضرر زیادی را به‌خاطر فروپاشی لونا متحمل شد. در تاریخ 5 می بنیاد لونا 1.5 میلیارد دلار دیگر بیت کوین خرید تا از ذخایر استیبل کوین  UST پشتیبانی کند که همین مبلغ نیز با کمک 3AC تامین شده بود.

نشریه وال‌استریت ژورنال در روز جمعه گزارش داد که شرکت 3AC چند مشاور حقوقی و مالی برای برون‌رفت از این وضعیت استخدام کرده تا به روند مذاکره برای دریافت وام کمک کنند. کایل دیویس یکی دیگر از هم‌بنیانگذاران  3AC نیز گفت:

ما در حال بررسی احتمال فروش‌بیشتر دارایی‌ها یا فروش سهام به شرکت‌های دیگر هستیم.

همچنین وی گفت:
ما اولین کسی نبودیم که ضربه خوردیم. علاوه بر ما، بسیاری از شرکت‌های دیگر نیز تحت‌تاثیر این شرایط قرار گرفتند.

متاسفانه صرافی BitMEX در روز جمعه تایید کرد که این هفته پوزیشن‌های Three Arrows Capital را لیکویید کرده است. در ادامه به بررسی وضعیت دو شریک 3AC می‌پردازیم.

شایان ذکر است بدانید طی روزهای قبلی، بنجامین دلو هم‌بنیانگذار صرافی BitMEX نیز به توافقی 10 میلیون دلاری با کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) دست یافت تا از اتهامات خود تبرئه شود.

روزهای نامناسب پلتفرم Finblox

در همین حال پلتفرم Finblox که در زمینه استیک ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند نیز محدودیت برداشت مشتریان را کاهش داده است. شرکت Three Arrows یکی از اصلی‌ترین سرمایه‌گذاران این پلتفرم است.

فینبلاکس یک پلتفرم استیک و سپرده‌گذاری است که با وعده‌ی سود سالانه‌ی 90 درصدی، مشتریان زیادی را جذب کرده است. حالا این شرکت اهدای پاداش‌ها را متوقف کرده و محدودیت برداشت‌ها را به‌روزرسانی کرده است. همچنین آنها امکان ایجاد آدرس‌های جدید کریپتو را تا اطلاع‌ثانوی متوقف کردند.

در برنامه‌ی جدید کاربران می‌توانند روزانه تا 500 دلار و ماهانه 1500 دلار برداشت کنند. این شرکت در حال همکاری با دیگر شرکای خود ازجمله Three Arrows Capital است تا ریسک را به‌طور مساوی بین کاربران پخش کنند.

شرکت Three Arrows در ماه مارس در دور جذب سرمایه‌ی 3.9 میلیون دلاری این پلتفرم شرکت کرد. علاوه بر 3AC، 8 شرکت دیگر نیز در این پلتفرم سرمایه‌گذاری کردند. پس از این اتفاق، مسئولان Finblox بیانیه‌ای صادر کردند که در آن آمده است:
اولویت ما حفظ یکپارچگی پلتفرم است. ما قصد داریم تا با انجام اقداماتی اثر سرمایه‌گذاری 3AC را روی نقدینگی ارزیابی کرده و ریسک را به‌طور مساوی بین کاربران پخش کنیم.

شرایط بد صرافی Deribit

صرافی دیجیتال Deribit که 3AC یکی از سهامداران آن است نیز در وضعیت خوبی به سر نبرده و طی اطلاعیه‌ای در توییتر اعلام کرد:
مقداری کمی از بدهی‌های ما در وضعیت بدی قرار دارند. خوشبختانه این بدهی‌ها تاثیری بر پلتفرم ما نداشته و صرافی تحت‌تاثیر آن قرار نخواهد گرفت. تمام وجوه مشتریان امن بوده و هرگونه ضرر احتمالی از سوی Deribit پوشش داده خواهد شد.

Three Arrows در ماه آوریل 3 میلیارد دلار سرمایه تحت مدیریت داشت و در ده‌ها پروژه‌ی دیگر سرمایه‌گذاری کرده است. قطعا خبر فروپاشی این شرکت تاثیر بسیار بدی در وضعیت بازار گذاشته و باید دید که چه اتفاقی در روزهای آتی رخ خواهد داد. نظر شما همراهان عزیز توکن باز نسبت به این اتفاقات چیست؟ لطفا نظرات و ایده‌های خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. ممنون از اینکه تا پایان مطلب «ورشکستگی Three Arrows Capital» همراه ما بودید.

منبع: decrypt

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.