بهترین ابزار ترید ارز دیجیتال که هرکسی باید داشته باشد

بهترین ابزار ترید ارز دیجیتال که باید داشته باشید

تا به حال به این فکر کرده‌اید که چه چیزی تریدرها را از یکدیگر متمایز می‌کند؟ حقیقت اینکه دانش در سطح گسترده در دسترس همه قرار دارد و هرکسی می‌توانید تحلیل تکنیکال، فاندامنتال و ترید را یاد بگیرد و راز ماجرا، ابزارهایی است که تریدرهای برتر از آن استفاده می‌کنند. در مقاله امروز قصد داریم تا 10 مورد از بهترین ابزار ترید ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید تا بهتر از قبل ترید کنید.

1- تریدینگ ویو (TradingView)

تریدینگ ویو هیچ نیازی به تعریف ندارد و احتمالا همه شما با این مورد از بهترین ابزار ترید ارز دیجیتال آشنا هستید. تریدینگ ویو از نان شب برای تحلیل‌گرها واجب‌تر است چرا که هر ارز، دارایی و سهامی را می‌توانید در این پلتفرم تحلیل کنید. TradingView اگرچه کمتر از 20 سال قدمت دارد اما همین حالا هم بسیاری از تریدرها در سرتاسر جهان از آن استفاده می‌کنند. با استفاده از این پلتفرم می‌توانید هر نموداری را تحلیل کرده و از اندیکاتورهای مختلف استفاده کنید تا به دقیق‌ترین داده‌ها برسید. در این پلتفرم می‌توانید همه ابزارهای جدید و سنتیِ تحلیل الگوها را استفاده کرده اما نسخه پایه یا رایگان تریدینگ‌ویو محدودیت‌هایی دارد و فقط می‌توانید از 3 اندیکاتور در نمودار استفاده کنید. اگر قصد دارید تا بهتر از قبل تحلیل کنید و به ابزارهای بیشتری دسترسی داشته باشید، توصیه ما به شما خرید طرح‌های مختلف تریدینگ ویو است.

تریدینگ ویو
تریدینگ ویو ابزاری برای تحلیل نمودار ارزها و دارایی‌های مختلف است

2- 3commas

3commas رباتی برای ترید است که ویژگی‌های جذابی دارد که یکی از آنها ترمینالی برای ترید است. می‌توانید ربات را برای هر استراتژی تریدی که خواستید تنظیم کرده و در معاملات مختلف ازجمله اسپات، فیوچرز و … استفاده کنید. ربات‌های 3commas به صرافی‌های مختلفی ازجمله بایننس، پولونیکس و Bittrex متصل می‌شوند و می‌توانید تصمیمات ترید را در هرکدام از آنها به‌طور همزمان اعمال کنید. همچنین می‌توانید سطوح حد ضرر و حد سود  را برای این ربات‌ها تعریف کنید تا مدیریت ریسک را به بهترین نحو انجام دهید.

3commas
3commas ربات تریدر است که به صرافی‌های مختلف متصل می‌شود

همچنین در 3کاما امکان کپی تریدینگ فراهم شده تا با کپی کردن استراتژی و ربات‌های موفقِ دیگر تریدرها، شما هم به سود برسید.

3- کوینلی (Koinly)

کوینلی ابزاری برای مدیریت پورتفو یا سبد سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال برای کاربران حرفه‌‌ای و مبتدی است. با کوینلی می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را در صرافی‌های مختلف ردیابی کرده و از وضعیت کوین‌هایی که در اختیار دارید مطلع باشید. علاوه‌بر این کوینلی نمودارهای جذابی را برای سبد شما ایجاد کرده و حرکات بازار را تحلیل می‌کند تا با بررسی ارزها و آینده‌ی بازار بهترین تصمیم‌های مالی را بگیرید. متاسفانه کوینلی رایگان نیست و برای استفاده از آن باید اشتراک ماهانه را خریداری کنید.

Koinly
Koinly پلتفرمی برای مدیریت دارایی‌ها و سبد سرمایه‌گذاری است

4- بایننس (Binance)

پس از بررسی بهترین ابزارها برای تحلیل، مدیریت پورتفو و ربات‌های تریدر، نوبت به معرفی بزرگ‌ترین صرافی دیجیتال جهان رسیده و البته نیازی به معرفی هم ندارد و احتمالا آن را می‌شناسید. بایننس یکی از سه صرافی برتر جهان است و حتی ارز بومی خود را راه‌اندازی کرده که بایننس کوین یا BNB نام دارد.

بایننس
بایننس یکی از سه صرافی برتر جهان است که ارز بومی آن BNB نام دارد

تیم توسعه‌دهنده‌ی بایننس شگفت‌انگیز است و روی ارائه خدمات بهتر به کاربران تمرکز دارد. به همین دلیل لانچ‌ پدها و ایردراپ‌های مختلف، مسابقات و جوایز جذاب به‌طور مرتب در بایننس معرفی می‌شوند تا کاربران درآمدی علاوه‌بر ترید داشته باشند. همچنین کارمزد این صرافی تنها 0.1 درصد است که درصورت پرداخت با BNB می‌توانید 50 درصد تخفیف بگیرید.

متاسفانه احراز هویت در بایننس اجباری شده و این صرافی به دلیل تحریم‌ها به کاربران ایرانی خدمات نمی‌دهد و به همین دلیل نمی‌توانید در بایننس احراز هویت کنید. اصلا نگران نباشید، هنوز هم صرافی‌های خارجیِ مناسبی هستند که به ایرانیان خدمات می‌دهند و در مقاله‌ی بهترین صرافی‌ های ارز دیجیتال خارجی با آنها آشنا می‌شوید.

5- آلت‌فینز (Altfins)

Altfins یکی از بهترین ابزار ترید ارز دیجیتال است که به شما کمک می‌کند تا معاملات سودآور را پیش از رشد شناسایی کنید. با استفاده از این برنامه دیگر نیازی به تحلیل تکنیکال ندارید و برنامه به‌طور خودکار الگوها را برای شما شناسایی کرده تا در زمان خود صرفه‌جویی کنید. به‌عنوان مثال حتی در صفحه اصلی این پلتفرم هم چندین فرصت معاملاتی وجود دارد.

آلت‌فینز
آلت‌فینز ارزهای مختلف را تحلیل کرده و فرصت‌های معاملاتی سودآور را به شما معرفی می‌کند

می‌توانید با کلیک روی ارزها تحلیل تکنیکال آنها را بررسی کرده و واچ لیست مخصوص خود را در این برنامه ایجاد کنید تا آلت‌فینز فرصت‌های معاملاتی آنها را شناسایی کند. با این برنامه می‌توانید روند یک ارز را شناسایی کرده، بازار تحلیل کنید و از اخبار مهم بازار و داده‌های On-Chain جا نمانید.

6- Altrady

احتمالا شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید که ارزی را برای رشد انفجاری پیدا کرده‌اید اما آن ارز را در صرافی پیدا نکنید. Altrady پلتفرمی است که این مشکل را حل کرده و اشتباه نکنید، این پلتفرم صرافی نیست. Altray این فرصت را فراهم کرده تا با تنها یک حساب در چند صرافی معامله کرده و آنها را در برنامه موبایلی Altrady ترید کنید. با این برنامه به به‌روزرسانی‌ها، هشدارها و اطلاعیه‌های صرافی‌ها دسترسی خواهید داشت. علاوه‌بر امکان پیدا کردن ارزهای مختلف، با Altrady در معرض چند صرافی قرار می‌گیرید و ریسک کلاه‌برداری یا هک را به حداقل می‌رسانید. متاسفانه Altrady رایگان نیست و می‌توانید اشتراک پایه‌ی آن را به‌صورت ماهانه و سالانه خریداری کنید. با این حال نسخه آزمایشی با یک ماه استفاده رایگان در دسترس شماست.

Altrady
Altrady به صرافی‌های مختلف متصل می‌شود و با استفاده از آن می‌توانید در این صرافی‌ها معامله کنید

7- TradeSanta

TradeSanta یک ربات ترید است که معاملات ارز دیجیتال را به‌صورت خودکار انجام می‌دهد و با این ویژگی حتی در خواب هم به درآمد می‌رسید. این ربات برای تازه‌کارها مناسب است چرا که تنها کاری که باید انجام دهید ایجاد پوزیشن لانگ یا شورت است. برای استفاده از TradeSanta باید API صرافی را به این ربات متصل کنید و می‌توانید کار خود را با حداقل سرمایه آغاز کنید و حتی یک میلیون تومان هم برای شروع کافی است. در حال حاضر این ربات از صرافی‌های بایننس، بیت‌فینکس، Bittrex و HitBTC پشتیبانی کرده و در آینده صرافی‌های بیشتری به آن اضافه می‎شود. تیم توسعه‌دهنده چند ویدیو برای راهنمای استفاده از این ربات ضبط کرده تا در کمتر از 30 دقیقه ترید خودکار خود را شروع کنید.

TradeSanta
TradeSanta ربات تریدر است که معاملات را به‌صورت خودکار انجام می‌دهد

8- سیف پل (Safe Pal)

سیف پل یک کیف پول سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که در سال 2018 راه‌اندازی شد و یک سال بعد صرافی بایننس آن را خریداری کرد. این ولت از آخرین متد امنیتی استفاده کرده و پلتفرمی امن برای نگهداری ارزهای مختلف است. می‌توانید بیش از 10 هزار توکن را در این صرافی نگهداری کرده و با استفاده از صرافی داخلی آن بسیاری از ارزها را معامله کنید. حتی می‌توانید توکن‌های NFT را در این کیف پول نگهداری کرده و برخی از ارزها را در سیف پل استیک کنید. همچنین اگر به دنبال هولد کردن بلندمدت دارایی‌ها هستید، توصیه ما به شما استفاده از کیف پول سخت‌افزاری این پلتفرم است که امنیت بالاتری دارد.

SafePal
SafePal کیف پول رمز ارزی است که به‌صورت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری منتشر شده است

9- کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)

کوین‌ مارکت کپ نیازی به معرفی ندارد مگر اینکه در همین لحظه با بازار ارزهای دیجیتال آشنا شده باشید. این مورد از بهترین ابزار ترید ارز دیجیتال مرجع بسیاری از اطلاعات است و هر ارز دیجیتالی در آن یافت می‌شود. در کوین مارکت کپ می‌توانید قیمت ارزها، ارزش بازار، حجم، لیست شدن کوین‌ها در صرافی‌ها و دیگر اطلاعات را بررسی کنید.

کوین مارکت کپ
کوین مارکت کپ مرجعی برای دنبال کردن قیمت ارزها، حجم اطلاعات و داده‌های مختلف است

قیمت‌ها، حجم معاملات و دیگر داده‌ها به 13 زبان و 28 واحد پولی نشان داده می‌شوند که متاسفانه زبان فارسی و ریال ایران یکی از آنها نیستند. علاوه‌بر این می‌توانید در این پلتفرم نمودارهای قیمت را ذخیره کرده و با یکدیگر مقایسه کنید. در نهایت اگر به مرجعی برای ارزهای دیجیتال نیاز دارید، CoinMarketCap در اختیار شماست.

10- CoinMarketCal

اگر تریدر فیوچرز هستید و به این سبک از معاملات علاقه دارید، CoinMarketCal بهترین منبع برای شماست. در واقع این پلتفرم ساخته شده تا با استفاده از آن رویدادهای آتی و ایونت‌های آینده را دنبال کنید. از ارزهای بزرگی مثل بیت کوین و اتریوم گرفته تا ارزهای ناشناخته، اتفاقات آتی هر ارزی را می‌توانید در CoinMarketCal دنبال کنید. این رویدادها شامل اطلاعیه‌های همکاری، کنفرانس‌ها و راه‌اندازی محصول هستند و حتی می‌توانید رویدادها را فیلتر کنید. به عنوان مثال می‌توانید فقط رویدادهای مربوط به هاردفورک را دنبال کرده و برای آنها یادآور بگذارید تا هیچ رخدادی را از دست ندهید. این پلتفرم با موبایل سازگار است و می‌توانید به هر شکلی از آن استفاده کنید.

CoinMarketCal
CoinMarketCal ابزاری برای دنبال کردن اتفاقات آتی بازار است

اگر تریدر دکس هستید و به ابزارهایی فراتر از لیست امروز ما نیاز دارید، در مقاله ۱۰ ابزار برای دکس تریدرها با بهترین ابزارها برای ترید در دکس آشنا می‌شوید.

سخن پایانی

لیست ابزارهای ضروری برای ترید در بازار ارزهای دیجیتال به همین 10 مورد محدود نمی‌شود اما ما در این مقاله تلاش کردیم تا بهترین موارد را معرفی کنیم تا برای هر کاری یک ابزار داشته باشید. شما همراهان توکن باز چه تجربه‌ای از این ابزارها دارید؟ یازدهمین مورد را شما به ما و دیگر خوانندگان در بخش کامنت‌ها معرفی کنید تا ما و دیگران با آن آشنا شویم. از اینکه تا پایان مقاله‌ی «بهترین ابزار ترید ارز دیجیتال» همراه ما بودید سپاسگزاریم.

منبع: CoinSutra

سوالات پر تکرار

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.