توقف برداشت‌ها در بایننس برای سومین بار متوالی در 12 ساعت

بایننس بیت کوین چانگ پنگ ژائو

صرافی بایننس تراکنش‌های بیت کوین را به دلیل ازدحام در شبکه به حالت تعلیق در آورد. آمارها نشان می‌دهد 500 هزار تراکنش تایید نشده وجود دارد.

اگر قصد خرید بیت کوین را دارید پیشنهاد ما به شما استفاده از صرافی اتر اکس است که به دلیل کارمزد صفر در بازار تومانی یکی از پایین‌ترین قیمت‌ها برای خرید بیت کوین را ارائه می‌دهد.

خرید بیت کوین از اتر اکس

بایننس بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، برداشت بیت کوین را برای دومین بار در 24 ساعت گذشته به دلیل افزایش ناگهانی کارمزد شبکه بیت کوین متوقف کرده است.

بایننس در آخرین توییت خود گفت که ‘حجم بزرگ تراکنش‌های معلق’ را متوقف کرده است و تیم بایننس در تلاش است تا برداشت‌های بیت کوین را در اسرع وقت بازگرداند. در حال حاضر داده‌های آنچین نشان می‌دهد، به دلیل هزینه‌های بالای گس، نزدیک به نیم میلیون تراکنش معلق در شبکه بیت کوین وجود دارد.

لارک دیویس تحلیلگر بازار کریپتو در توییتر خود نوشت:

479000 تراکنش تایید نشده در شبکه بیت کوین. توکن‌های BRC20 در حال انفجار هستند و به همراه آن هزینه‌های گس و زمان انتظار را رو به انفجار برده‌اند.

اتفاقات اخیر باعث ایجاد فشار فروش بر بیت کوین شد که قیمت آن در 24 ساعت گذشته بیش از 2 درصد کاهش یافته است و در حال حاضر با قیمت 28228 دلار با ارزش بازار 546 میلیارد دلار معامله می‌شود.

روز یکشنبه، 7 می، بایننس برداشت بیت کوین را برای نزدیک به 90 دقیقه متوقف کرد و تقصیر را گردن بلاک چین بیت کوین انداخت. در نتیجه، حجم معاملات در صرافی بایننس در 24 ساعت گذشته از 6 میلیارد دلار فراتر رفته است که پنج برابر رقیب آن OKX است.

بایننس به سرمایه گذاران اطمینان داد که وجوه امن هستند و اضافه کرد تراکنش‌های معلق برداشت بیت کوین را با کارمزدهای بالاتر جایگزین می‌کنند تا توسط استخر ماینینگ دریافت شوند.

بایننس گفت که آنها همچنین به فکر فعال کردن شبکه لایتنینگ بیت کوین برای کمک در چنین شرایطی هستند:

برای جلوگیری از تکرار اتفاق مشابه در آینده به نظارت بر فعالیت‌های زنجیره‌ای ادامه می‌دهیم و در صورت نیاز آن را تنظیم می‌کنیم. تیم ما همچنین روی فعال کردن برداشت های شبکه لایتنینگ BTC کار کرده است که در چنین شرایطی به شما کمک می‌کند.

دلیل ازدحام در شبکه بیت کوین چیست؟

کیسی رودارمور (Casey Rodarmor)، توسعه‌دهنده بیت‌کوین، در سال 2023، پروتکلی به نام Ordinals منتشر کرد که به مینت توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) برای اولین بار کمک می‌کرد. این موارد باعث افزایش تراکنش در بلاک چین بیت کوین شده است.

طبق گفته هایدن هیوز، یکی از بنیانگذاران پلتفرم تجارت اجتماعی آلفا ایمپکت، Ordinals منجر به افزایش گسترده هزینه‌های شبکه و ازدحام آن شده است. جالب اینجاست که استفاده از بیت کوین Taproot که تراکنش‌ها را ناشناس می‌کند، در روز یکشنبه افزایش یافت. کالین وو، روزنامه‌نگار Crypto توضیح می‌دهد که «افزایش پذیرش Taproot به این معنی است که اندازه بلاک‌ها در حال افزایش است و در نتیجه هزینه‌های تراکنش افزایش می‌یابد».

وو بلاکچین

بر اساس گزارش گلس‌نود، در مجموع ۷۵.۷۷ درصد از تراکنش‌های بیت‌کوین در ۷ می از Taproot استفاده کردند که در مقایسه با تنها ۱.۵۳۶ درصد در ابتدای سال، رکورد بالایی محسوب می‌شود. افزایش پذیرش Taproot به این معنی است که اندازه بلاک‌ها در حال افزایش است و در نتیجه هزینه‌های تراکنش افزایش می‌یابد.

بهترین قیمت خرید و فروش بیت کوین در صرافی‌های ایرانی

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.