تحلیل بیت کوین؛ آیا ریزش BTC ادامه دارد؟ (۲۴ دی ۱۴۰۲)

تحلیل بیت کوین

بیت کوین در هفته گذشته، با وجود تأیید معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری (ETF) مبتنی بر بیت کوین از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، عملکرد قیمتی غیرمنتظره‌ای داشت.



قیمت این ارز دیجیتال تقریباً در اوج این خبر مثبت به 49,000 دلار رسید، اما از آن زمان کاهش یافته و به زیر 43,000 دلار برگشته است.

قیمت بیت کوین 20 درصد کاهش خواهد یافت

علی مارتینز، تحلیل‌گر محبوب رمزارز در پلتفرم X، نگاهی به شرایط فعلی بازار بیت کوین انداخته و تأکید کرده است که قیمت این رمزارز ممکن است در هفته‌های آینده با فشار نزولی بیشتری مواجه شود. او در پست اخیر در پلتفرم X، تحلیل خود از نمودار قیمت بیت کوین را در تایم‌فریم سه‌روزه به اشتراک گذاشته است. مارتینز در تاریخ 4 ژانویه (۱۴ دی) اولین بار یک کانال موازی صعودی را شناسایی کرده بود که به نظر می‌رسد از سپتامبر 2023 تاکنون بر عملکرد قیمت بیت کوین حاکم بوده است.

در تحلیل قیمت، یک کانال موازی صعودی الگویی در تحلیل تکنیکال است که شامل دو خط روند موازی صعودی می‌شود. اگرچه این الگو بیشتر به عنوان یک الگوی نمودار صعودی شناخته می‌شود، کانال موازی صعودی می‌تواند نشان‌دهنده یک حرکت کوتاه‌مدت نزولی یا حتی تغییر روند باشد.

قیمت بیت کوین در کانال موازی صعودی در بازه زمانی سه‌روزه | منبع: Ali_charts/X
قیمت بیت کوین در کانال موازی صعودی در تایم‌فریم سه‌روزه | منبع: Ali_charts/X

اصلاح قیمتی کاملا طبیعی است

مارتینز در پست خود اشاره کرده است که ستاپ فعلی به نظر می‌رسد پس از ریجکت شدن قیمت بیت کوین از مرز بالایی کانال موازی در 48,000 دلار، همچنان درست است. پس از این اصلاح قیمت، او پیش‌بینی کرده است که 34,000 دلار در مرز پایینی کانال، مقصد طبیعی بعدی برای BTC خواهد بود.

حرکت نزولی به سمت 34,000 دلار نشان‌دهنده کاهش قابل توجه 20 درصدی از نقطه قیمت فعلی بیت کوین خواهد بود. با این حال، طبق تحلیل مارتینز، این وضعیت برای بزرگ‌ترین رمزارز جهان کاملاً ناامیدکننده به نظر نمی‌رسد.

از جنبه مثبت، او انتظار دارد که قیمت بیت کوین پس از سقوط به 34,000 دلار به سرعت بهبود یابد. مارتینز گفته است که BTC می‌تواند دوباره به مرز بالایی در 57,000 دلار بازگردد.

بررسی قیمت بیت کوین

در زمان نگارش، قیمت بیت کوین 42,909 دلار است، که نشان‌دهنده کاهش ناچیز 0.6 درصدی در 24 ساعت گذشته است. پس از تجربه کاهش شدید به زیر 42,000 دلار در روز جمعه، ‌‌BTC تلاش کرده است تا بالاتر از 43,000 دلار تثبیت شود.

منبع: NewsBTC

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.