تحلیل بیت کوین؛ ریزش BTC تا کجا ادامه دارد؟ (1 بهمن 1402)

تحلیل بیت کوین

پس از رسیدن به اوج 49,000 دلار در 11 ژانویه (21 دی)، قیمت بیت کوین به 41,720 دلار کشیده شد، جایی که تلاش کرد تا پایداری خود را حفظ کند. در 19 ژانویه (29 دی)، به پایین‌تر رفت و به کمترین میزان 40,630 دلار رسید. این تفاوت قیمت، تنها 2.3 درصد است و مقدار آن چندان قابل توجه نیست، بلکه ساختار قیمتی آن مهم است.



این کف پایین‌تر می‌تواند نشان‌دهنده‌ی یک سقوط بسیار بزرگتر باشد که هنوز در راه است. تحلیل‌های قبلی ما احتمال رسیدن بیت کوین به 36,000 دلار و حتی پایین‌تر را بررسی کرده بود. با توسعه‌ی حرکت قیمت، به نظر می‌رسد که این نتیجه بسیار محتمل است.

خلاصه تحلیل

  • بیت کوین به زیر 41,000 دلار سُر خورد و یک کف پایین‌تر را بر اساس داده‌های نموداری به ثبت رساند.
  • ساختار حرکت قیمت به سمت نزولی شدن در حال تغییر است.
  • دو سناریو در پیش‌رو قرار دارد، اما هر دو به نشانه‌ی بیشتر شدن روند نزولی اشاره دارند.

تحلیل قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین یک جهش صعودی داشت و تلاش کرد که از مقاومت 47,000 دلاری عبور کند، و در ابتدا به نظر می‌رسید که قدرت لازم برای این کار را دارد. با این حال، افزایش به 49,000 دلار فقط موقتی بود و یک شدو را در نمودار روزانه به جای گذاشت.

این کاهش سریع نشان داد که فروشندگان در آن سطوح حضور داشتند و با سقوط بعدی به محدوده‌ی 41,000 دلار با یک حرکت قوی، ثابت شد که روند صعودی پایدار نیست.

نمودار ساعتی.
یک کف پایین‌تر مشاهده می‌شود.

همانطور که قیمت شروع به حرکت ساید درحدود 41,000 دلار کرد، احتمال قوی وجود داشت که بتواند حمایتی پیدا کرده و سفر صعودی خود را ادامه دهد، و مقاومت را در حرکت بعدی بشکند. اما با کف پایین‌تر، این احتمال باطل شد.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین

با بررسی بیشتر ساختار موج بیت کوین، می‌توان انتظار داشت که یک کف پایین‌تر دیگر، احتمالاً در منطقه‌ی 39,200 دلار رخ دهد، که نشان‌دهنده‌ی تکمیل اولین حرکت نزولی در یک روند نزولی بزرگ‌تر خواهد بود.

توسعه‌ی اصلاح ABC.
فقط اولین روند نزولی در یک اصلاح بزرگ‌تر.

ما می‌توانیم شاهد ریکاوری به 43,100 دلار باشیم، که یک اصلاح صعودی در روند نزولی بزرگ‌تر خواهد بود و به ایجاد اولین کف پایین‌تر کمک می‌کند. اگر این اتفاق بیفتد، سپس یک روند نزولی دیگر، حتی قوی‌تر آغاز می‌شود و قیمت بیت کوین را به منطقه‌ی افقی بعدی و مهم حدود 36,000 دلار خواهد رساند.

مرحله‌ی اصلاحی بیت کوین می‌تواند با این کف پایین‌تر به پایان برسد و با یک پرش محکم، به سمت روند صعودی دیگری برود. اما همچنین احتمال دارد که ما شاهد یک اصلاح پایدارتر باشیم و قیمت بیت کوین به 26,800 دلار افت کند.

آنچه در 36,000 دلار رخ خواهد داد، برای انتظارات آینده بسیار مهم خواهد بود. یک روند صعودی جدید احتمالاً بالاتر خواهد بود اگر قویاً جهش کند. اما اگر سطح را بشکند و به زیر آن ادامه دهد، نشان‌دهنده‌ی یک اصلاح بسیار بزرگ‌تر خواهد بود.

از اوج 11 ژانویه‌اش، ما یک حرکت پنج موجی به سمت پایین را دیدیم که نشان‌دهنده‌ی برخورداری از تکانه و احتمال ادامه‌ی روند نزولی است.

منبع: CCN

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.