تحلیل بیت کوین؛ آیا ریزش اخیر مفید بود؟

تحلیل بیت کوین

امروز، بیت کوین (BTC) به طور ناگهانی به پایین‌ترین سطح 40,400 دلار سقوط کرد و سپس به سطوح قبلی بازگشت. این کاهش ناگهانی، به گفته مایک آلفرد، سرمایه‌گذار در حوزه رمزارزها، “یک شست‌وشوی استاندارد” را به منظور حذف سفته‌بازان به وجود آورد.

با خروج تازه‌کاران از بازار روند ادامه می‌یابد

آلفرد توضیح داد که این کاهش و بازگشت، باعث “خارج شدن open interest” شده و دقیقاً همان چیزی است که برای بازیابی قیمت‌ها لازم است، که ممکن است به 48,000 دلار در  روزهای‌ آتی برسد.

این شست‌وشو، اگر به گذشته نگاه شود، ممکن است بر روحیه بازار تأثیر منفی بگذارد و باعث شود تا دارندگان و معامله‌گران تازه‌کار سود خود را برداشت کنند، و این امر به کنترل بیشتر HODLers منجر شود. اگر این‌گونه باشد، با توجه به اینکه روند صعودی هنگام تحلیل پرایس اکشن بیت کوین از نمای کلی همچنان باقی است، می‌تواند پایه‌ای برای سودهای بیشتر در روزهای آینده باشد.

120 میلیون دلار دیگر لیکوئید شد

به دنبال نوسانات شدید و احتمال برداشت سود ناشی از نوسان، اصلاح به وجود آمده همچنین منجر به برخی حذف‌ها (لیکوئیدیشن) شده است. بر اساس داده‌های Coinglass در تاریخ 11 دسامبر (21 آذر) ، سقوط ناگهانی بیش از 105 میلیون دلار از پوزیشن‌های لانگ با اهرم مالی بالا را لیکوئید کرد.

میزان لیکوئیدها در 24 ساعت گذشته. منبع: Coinglass
میزان لیکوئیدها در 24 ساعت گذشته. منبع: Coinglass

به عبارت دیگر، بیش از 15 میلیون دلار در پوزیشن شورت به زور بسته شد زیرا قیمت‌ها به سرعت بهبود یافتند، که این امر با پوزیشن برخی معامله‌گران مغایرت داشت.

برخی ناظران توجه داشتند که حذف پوزیشن‌های لانگ با اهرم بالا به طور مؤثر عناصر خرسی را از بازار حذف کرده است. در نتیجه، این امر راه را برای کسب سودهای بیشتر در روزهای آینده به طور مثبت هموار کرده است.

آیا بیت کوین به سطوح بالاترین قیمت تاریخ خود خواهد رسید؟

با نگاه به نمودار قیمت روزانه بیت کوین، حتی با تثبیت ارز در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر، روند صعودی همچنان باقی است. اینکه آیا فروش امروز در 24 ساعت آینده تأیید خواهد شد یا نه، هنوز مشخص نیست.

با این حال، از ترتیب کندل‌ها در نمودار روزانه، سایه بلند پایین نشان می‌دهد که کاهش‌های بیشتر رد می‌شوند. قابل توجه است که BTC در میانگین متحرک 20 روزه حمایت دارد که اهمیت این خط پویا را نشان می‌دهد.

نمودار قیمت نشان می‌دهد که سطح 45,000 دلار یک مقاومت حیاتی است. اگر رشد قوی و با حجم بالا بالای این سطح اتفاق بیفتد، بیت کوین نه تنها ممکن است بالای 48,000 و 50,000 دلار گسترش یابد، بلکه ممکن است پایه‌ای برای پرش به سوی 69,000 دلار در هفته‌های آتی باشد.

نمودار روزانه قیمت BTC/USDT
نمودار روزانه قیمت BTC/USDT

احتمال تصویب ETF در کمتر از 1 ماه

بازیگران بازار، احتمال تصویب اولین صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین در اوایل ژانویه 2024 توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) را به عنوان یک عامل محرک صعودی برای طرفداران بیت کوین می‌بینند.

در میان تحولات مقررات رمزارز در ایالات متحده، اروپا و فراتر از آن، یک ETF تحت نظارت می‌تواند به سرمایه‌گذاران نهادی راه دسترسی آسان‌تری برای کسب قرار گرفتن در معرض بیت کوین فراهم آورد، که احتمالاً تقاضا را افزایش داده و قیمت‌ها را به سطح بالاتری می‌برد.

منبع: NewsBTC

سوالات پرتکرار

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.