تحلیل بیت کوین؛ داده‌های شبکه از “ریسک بالا” در قیمت BTC می‌گویند! (23 بهمن 1402)

تحلیل بیت کوین

بر اساس گفته‌های پلتفرم تحلیلی رمزارز گلس‌نود، شاخص‌های موجود در شبکه برای ارزیابی ارزش بیت‌کوین وارد ناحیه‌ی «ریسک بالا» شده‌اند و ممکن است به این معنی باشد که این رمزارز در مراحل ابتدایی یک بازار گاوی قرار دارد.

مرحله آغازین یک بازار صعودی

در یک پست در تاریخ ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن) در X، گلس‌نود اشتراک‌گذاری کرد که یک شاخص برای شناسایی ارزش بلندمدت بیت‌کوین نسبت به ارزش بازارش از ناحیه‌ی «ریسک متوسط» فراتر رفته و به شکل محکمی در نوار «ریسک بالا» قرار گرفته است.

شاخص MVRV بیت کوین
شاخص MVRV بیت کوین

سطح ریسک بالا معمولاً در مراحل ابتدایی یک بازار گاوی برای بیت‌کوین مشاهده می‌شود و نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بلندمدت به سطح قابل توجهی از سودآوری بازگشته‌اند.

شاخص ارزش بازار نسبت به ارزش تحقق‌یافته (MVRV) هولدرهای بلندمدت با هدف شناسایی زمان‌هایی طراحی شده است که در آن بیت‌کوین نسبت به «ارزش منصفانه» خود بیش از حد یا کمتر از حد ارزیابی می‌شود.

این شاخص، «ارزش بازار» بیت‌کوین را با «ارزش تحقق‌یافته» آن — قیمتی که بیت‌کوین بین کیف پول‌های دارندگان بلندمدت منتقل شده است — مقایسه می‌کند و «احساسات بازار کوتاه‌مدت» را حذف می‌کند و معیاری را ارائه می‌دهد که نشان می‌دهد بازار داغ شده است یا خیر.

گلس‌نود به هفت شاخص از ده شاخص، از جمله MVRV، وضعیت سودآوری عرضه و سود/زیان تحقق‌نیافته خالص، رتبه ریسک بالا یا خیلی بالا اختصاص داد، که نشان‌دهنده سطوح بسیار پایین سود تحقق‌یافته قفل‌شده توسط سرمایه‌گذاران علی‌رغم افزایش‌های قابل توجه در قیمت دارایی‌های رمزنگاری شده بود.

۷ شاخص از ۱۰ شاخص ریسک بالا را نشان می‌دهند
۷ شاخص از ۱۰ شاخص ریسک بالا را نشان می‌دهند

گلس‌نود خاطرنشان کرد که تقاضا برای فضای بلوک بیت‌کوین و گرفتن سود کوتاه‌مدت توسط سرمایه‌گذاران جدید به شکل محکمی در دسته‌بندی‌های «ریسک پایین» قرار گرفته‌اند، افزوده است که فروش پس از تایید صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) در ایالات متحده، ریسک را در سراسر بازار گسترده کاهش داده است.

قیمت بیت‌کوین در طول هفته گذشته به طور پیوسته افزایش یافته است، از ۴۲,۳۱۷ دلار در ۴ فوریه به ۴۸,۵۸۲ دلار در زمان انتشار افزایش یافته است.

افزایش ورودی و کاهش خروجی

قدرت بیت‌کوین در هفته گذشته به کاهش خروجی‌ها از صندوق بیت‌کوین گری‌اسکیل (GBTC) — ETF تازه تبدیل‌شده مدیر دارایی — همراه با ۹.۱ میلیارد دلار ورودی به نه صندوق ETF بیت‌کوین از زمان راه‌اندازی آن‌ها در ۱۱ ژانویه نسبت داده شده است.

بر اساس داده‌ها از پلتفرم تحلیلی کریپتو SoSoValue جدیدترین ETF‌های بیت‌کوین در ایالات متحده در ۹ فوریه ورودی‌های خالص به ارزش ۵۴۱ میلیون دلار تولید کردند، که بزرگترین روز ورودی‌ها برای این محصولات، به جز روز اول معاملات بود.

در همین حال، GBTC گری‌اسکیل کمترین روز خروجی‌های خود را با فقط ۵۱.۸ میلیون دلار خروج از صندوق در ۹ فوریه ثبت کرد، که ۹۱٪ کاهش از بیشترین خروجی روزانه‌ی خود به میزان ۶۲۰ میلیون دلار در ۲۳ ژانویه را نشان می‌دهد.

منبع: Cointelegraph

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.