تحلیل بیت کوین؛ رشد اخیر قیمت BTC توسط بزرگان بازار!

تحلیل بیت کوین

قیمت بیت‌کوین در این هفته به افزایش ادامه داد و این ارز دیجیتال برتر، جایگاه خود را بالای ۵۰,۰۰۰ دلار تثبیت کرده است.



جالب اینکه، داده‌های آن‌چین نشان می‌دهد که یک کلاس خاص از سرمایه‌گذاران کمتر در رالی اخیر نقش داشته‌اند، که نظرات مختلف را در مورد مشارکت‌شان در چرخه صعودی فعلی برانگیخته است.

افزایش قیمت اخیر بیت‌کوین عمدتاً توسط بزرگان بازار پیش‌ رفته است

در یک پست اخیر در ایکس، تحلیلگر علی مارتینز به این نکته اشاره کرده است که کاهش محسوسی در دخالت سرمایه‌گذاران خرد در بازار بیت‌کوین وجود داشته است. این تغییر علی‌رغم افزایش اخیر در قیمت BTC رخ داده است.

نمودار آدرس‌های جدید بیت کوین
نمودار آدرس‌های جدید بیت کوین

این تحلیل بر اساس کاهش قابل توجه در ایجاد روزانه آدرس‌های جدید بیت‌کوین است. طبق پلتفرم داده‌های کریپتو گلسنود، این معیار تعداد آدرس‌های منحصربه‌فردی را که برای اولین بار در یک تراکنش از بیت کوین در شبکه ظاهر شده‌اند، ردیابی می‌کند.

معمولاً، با افزایش ارزش بیت‌کوین، افراد بیشتری تمایل دارند وارد بازار شوند، که اغلب منجر به افزایش در ایجاد آدرس‌های جدید برای ذخیره‌سازی و انجام معاملات ارز می‌شود. با این حال، در حال حاضر یک انحراف بین قیمت بیت‌کوین و ایجاد آدرس‌های جدید وجود دارد.

طبق گفته مارتینز، این روند عجیب نشان‌دهنده کمبود مشارکت سرمایه‌گذاران خرد در دوره صعودی جاری بیت‌کوین است. با این حال، این تحلیلگر کریپتو، عملکرد مثبت اخیر BTC را به فعالیت‌های بازیگران نهادی مرتبط کرده است.

این تحلیل به نظر می‌رسد اهمیتی دارد، با توجه به اینکه کمی بیش از یک ماه است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ترید صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین اسپات را تایید کرده است. این محصولات سرمایه‌گذاری توسط برخی از بزرگترین شرکت‌های مالی جهان، از جمله بلک‌راک، گری‌اسکیل، فیدلیتی و غیره، صادر و مدیریت می‌شوند.

نهنگ‌های بیت‌کوین بالاترین فعالیت را از سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهند

یک تحلیل دیگر آن‌چین که تا حدودی از ادعای افزایش مشارکت نهادی پشتیبانی می‌کند، ظاهر شده است. طبق پلتفرم تحلیلی سنتیمنت، فعالیت نهنگ‌های بیت‌کوین اخیراً داغ شده است و به بالاترین سطح خود در بیش از ۲۰ ماه رسیده است.

بیشترین فعالیت نهنگ‌های بیت کوین در 20 ماه
بیشترین فعالیت نهنگ‌های بیت کوین در 20 ماه

داده‌ها از سنتیمنت نشان می‌دهد که کیف پول‌هایی با ۱,۰۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ بیت‌کوین در حال انباشت هستند، و تقریباً ۲۴۹,۰۰۰ BTC (به ارزش تقریبی ۱۲.۸ میلیارد دلار) فقط در سال ۲۰۲۴ اضافه کرده‌اند. با این حال، شایان ذکر است که یک طبقه پایین‌تر از سرمایه‌گذاران (۱۰۰ – ۱,۰۰۰ بیت‌کوین) بیش از ۱۵۱,۰۰۰ بیت‌کوین از زمان شروع سال فروخته‌اند.

منبع: NewsBTC

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.