تحلیل بیت کوین؛ کاهش شدید فعالیت بر روی شبکه! (۱۸ بهمن ۱۴۰۲)

تحلیل بیت کوین

بازار ارزهای دیجیتال شاهد کاهش فعالیت کیف پول‌های بیت کوین است، حتی پس از تایید اخیر ۱۱ صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC).

کاهش تعداد کیف پول‌های بیت کوین

داده‌ها از Santiment، یک شرکت تحلیل بلاکچین، نشان از کاهش مداوم تعداد کیف پول‌های بیت کوین دارای بیش از صفر کوین است، تقریبا چهار هفته پس از تاییدهای بنیادین ETF. این روند به سوی افزایش ترس، عدم اطمینان، و شک (FUD) در میان سرمایه‌گذاران، همراه با تغییر علاقه به گزینه‌های سرمایه‌گذاری جایگزین، دور از مالکیت مستقیم بیت کوین، اشاره دارد.

نمودار کیف پول‌های دارای بیش از 0 بیت‌کوین
نمودار کیف پول‌های دارای بیش از 0 بیت‌کوین

فعالیت در بیت کوین به شدت کاهش یافته است

داده‌های دقیق از IntoTheBlock کاهش قابل توجهی در آدرس‌های فعال روزانه، آدرس‌های جدید، و آدرس‌های فعال را نشان می‌دهد، همراه با افزایش در آدرس‌های با موجودی صفر.

در طول هفته گذشته، آدرس‌های فعال روزانه کاهش شدیدی به میزان ۳۵.۹۵٪ داشته‌اند، با آدرس‌های جدید و آدرس‌های فعال که به ترتیب ۵.۹۹٪ و ۲۴.۴۰٪ کاهش یافته‌اند.

حتی قابل توجه‌تر، کل تعداد آدرس‌های بیت کوین است که نسبتاً ثابت بوده و نوسان جزئی را در دوره ۳۰ روزه نشان می‌دهد، از بالاترین حد ۵۱.۹۳ میلیون به پایین‌ترین حد ۵۱.۴۵ میلیون آدرس.

روایات متناقضی وجود دارد

روایات پیرامون راه‌اندازی ETF بیت کوین مخلوطی از هیجان و تردید بوده است. آنتونی اسکاراموچی، شخصیت برجسته در فضای ارزهای دیجیتال، به شدت از پوشش منفی رسانه‌ای پس از تایید ETFها انتقاد کرده است.

او با برجسته کردن افتتاحیه ۵ میلیارد دلاری قابل توجه ETF، به چالش کشیدن منتقدان بر اساس تعریف آنها از موفقیت، به دیدگاه بدبینانه اعتراض دارد.

این تقسیم‌بندی به موسسات مالی مانند LPL Financial نیز گسترش یافته است که رویکردی احتیاط‌آمیز در پیش گرفته‌اند.

منبع: U.today

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.