تحلیل بیت کوین؛ هدف قیمت BTC در کوتاه مدت چیست؟ (۱۶ اردیبهشت)

تحلیل بیت کوین

بیت‌کوین (BTC) به تازگی از ۶۳,۰۰۰ دلار عبور کرده و پایدار مانده است. با این حال، نوسانات اخیر باعث شده است که گمانه‌زنی‌هایی در مورد مسیر قیمت بیت‌کوین به وجود آید، زیرا برخی از تحلیلگران در مورد افت آتی هشدار داده‌اند.



علاوه بر این، احتمال دارد که BTC به ۶۰,۰۰۰ دلار برسد، اما تحلیلگران در مورد چشم‌انداز بلندمدت این رمزارزخوش‌بین هستند.

آیا قیمت BTC به ۶۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید؟

بر اساس نظر میشائیل ون د پوپ، تحلیلگر محبوب ارزهای دیجیتال، قیمت بیت‌کوین پایدار شده است. با این حال، او انتظار دارد که اصلاح کوچکی در محدوده ۶۰,۰۰۰ تا ۶۱,۰۰۰ دلار رخ دهد. او همچنین اشاره کرده است که کف قیمت BTC پیش از جلسه اخیر FOMC زده شده است، زیرا فروش‌های گسترده معمولاً در آن دوره رخ می‌دهد.

با توجه به انتظارات برای کاهش قیمت بیت‌کوین، پوپ نوشته است:

«انتظار می‌رود که اصلاح به ۶۰-۶۱ هزار دلار حفظ شود و سپس ادامه‌ی پایدار در این محدوده صورت گیرد.»

آیا قیمت بیت کوین صعودی می‌شود؟

در حالی که تحلیلگران دیگر ارزهای دیجیتال مانند کاپیتان فایبیک، یک جهش پارابولیک برای بیت‌کوین پیش‌بینی می‌کنند. در یک پست اخیر در X، زمانی که بیت‌کوین کمتر از ۶۰,۰۰۰ دلار معامله می‌شد، فایبیک خاطرنشان کرد که بازگشت به بالای ۶۱,۰۰۰ دلار می‌تواند به یک دوره صعودی منجر شود. او نوشته است: «گاوهای بیت‌کوین باید از مقاومت ۶۱ هزار دلاری عبور کنند تا شکست صعودی از وج اثبات شود.» با این حال، پس از عبور از این سطح مقاومت، قیمت بیت‌کوین باید برای ثبت رالی به رکورد جدید، بالای ۶۴,۰۰۰ دلار صعود کند. فایبیک انتظار دارد که BTC پس از یک شکست موفق، به ۷۸,۰۰۰ دلار برسد.

در حال حاضر، شاخص RSI بیت‌کوین بر اساس Trading View، ۴۹ است. این مقدار نشان می‌دهد که ارز نه بیش از حد فروخته شده و نه بیش از حد خریداری شده است. بنابراین، تعادل بازار حفظ شده است که می‌تواند زمان خوبی برای ورود نیز باشد.

نمودار روزانه قیمت BTC/USDT
نمودار روزانه قیمت BTC/USDT

با این حال، خطر اصلاح کوتاه‌مدت قیمت بیت‌کوین منتفی نشده است، زیرا پوزیشن‌های شورت آماده یک شورت اسکوئیز هستند. با این حال، گاوها باید به دنبال شکست موفق بیت‌کوین از سطح ۶۴,۰۰۰ دلار برای یک دوره پارابولیک در بلندمدت باشند. علاوه بر این، تحلیل‌های پوپ نشان می‌دهند که حتی اگر اصلاحی وجود داشته باشد، بیت‌کوین به زیر ۶۰,۰۰۰ دلار سقوط نخواهد کرد، که نشانه‌ای خوش‌بینانه است.

قیمت بیت‌کوین ۶۳,۰۰۰ دلار را حفظ می‌کند

پس از بازگشت به بالای ۶۳,۰۰۰ دلار، BTC این سطح را حفظ کرده است. در زمان نگارش در روز یکشنبه، ۵ مه (۱۶ اردیبهشت)، قیمت بیت‌کوین با ۱.۰۶٪ افزایش به ۶۳,۷۰۴.۶۲ دلار رسیده است. در حالی که، حجم معاملات BTC در ۲۴ ساعت گذشته ۳۹.۲۷٪ به ۱۹.۷۳ میلیارد دلار کاهش یافته است.

از طرف دیگر، رقابت سختی بین پوزیشن‌های لانگ و پوزیشن‌های شورت در عرصه لیکوئیدی وجود داشته است. بر اساس داده‌های Coinglass، پوزیشن‌های شورت با ۱۸.۳۲ میلیون دلار لیکوئیدی، غالب بوده‌اند در حالی که پوزیشن‌های لانگ ۹.۶۷ میلیون دلار را به خود اختصاص داده‌اند.

لیکوئید شدن پوزیشن‌های شورت می‌تواند منجر به یک شورت اسکوئیز شود که احتمالاً قیمت بیت‌کوین را پیش از یک افت افزایش می‌دهد. با این حال، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که BTC با وجود افت، حول سطح ۶۰,۰۰۰ دلار پایدار خواهد شد. در حال حاضر، رفتار قیمت BTC شاهد حرکت رنج است.

منبع: Coingape

سوالات متداول

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.