تحلیل بیت کوین؛ علت ریزش BTC چیست؟ (۱۲ اردیبهشت)

تحلیل بیت کوین

قیمت بیت‌کوین طی چند روز گذشته به شدت کاهش یافته است که ممکن است نگرانی‌هایی را برای کسانی که فکر می‌کردند بیت‌کوین پس از چهارمین هاوینگش افزایش خواهد یافت، ایجاد کرده باشد.

ریزش ۱۱ درصدی بیت کوین از زمان هاوینگ

قیمت بیت‌کوین از زمان چهارمین هاوینگ بیت‌کوین، که در تاریخ ۲۰ آوریل (۱ اردیبهشت) ساعت ۱۲:۰۹ صبح به وقت هماهنگ جهانی رخ داده است، ۱۱ درصد کاهش یافته است.



در تاریخ هاوینگ، بیت‌کوین حدود ۶۴,۰۰۰ دلار معامله شد. در پی هاوینگ، بیت‌کوین به طور موقتی رشد کرد و در تاریخ ۲۲ آوریل (۳ اردیبهشت) بالای ۶۷,۰۰۰ دلار رفت. اما از آن زمان به بعد، بیت‌کوین به تدریج در حال فروش است و در تاریخ اول می (۱۲ اردیبهشت) زیر ۵۷,۰۰۰ دلار سقوط کرده است.

در زمان نگارش این متن، بیت‌کوین با قیمت ۵۷,۳۶۲ دلار معامله می‌شود، که نشان‌دهنده کاهش حدود ۷ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته و بیش از ۱۷ درصد در ۳۰ روز گذشته است.

کاهش شدید قیمت بیت‌کوین پس از هاوینگ ممکن است برای کسی که انتظار داشت بیت‌کوین پس از هاوینگ شروع به افزایش قیمت کند، طبق برخی از چرخه‌های مرتبط با هاوینگ‌های قبلی، غافلگیرکننده باشد.

چنین مسیر قیمتی پیش از این در تاریخ بیت‌کوین دیده نشده

همانطور که قبلاً ذکر شد، هاوینگ‌های بیت‌کوین به طور تاریخی با رونق‌های پس از هاوینگ همراه بوده‌اند که معمولاً حدود یک سال یا بیشتر طول می‌کشد. به عنوان مثال، بیت‌کوین پس از هاوینگ در سال ۲۰۱۶، حدود ۳۰۰۰ درصد در ۱۷ ماه افزایش یافت و در دسامبر ۲۰۱۷ به نقطه عطف ۲۰,۰۰۰ دلار رسید.

با این حال، چرخه جاری از نظر خصوصیات هاوینگ بیت‌کوین بسیار متفاوت از گذشته بوده است. یکی از این تفاوت‌ها این است که بیت‌کوین قبل از چهارمین هاوینگ، شاهد یک رونق فوق‌العاده بود و درست قبل از رویداد هاوینگ به بالاترین قیمت تاریخ خود رسید. چنین مسیر قیمتی پیش از این در تاریخ بیت‌کوین دیده نشده است.

علت ریزش قیمت بیت کوین چیست؟

ماتی گرینسپن، بنیان‌گذار Quantum Economics، به کوین‌تلگراف گفت: «نکته منحصر به فرد درباره این آخرین هاوینگ بیت‌کوین، رونق شگفت‌انگیز و فعالیت قیمتی پیش از آن است. حتی با در نظر گرفتن این اصلاح اخیر، بیت‌کوین هنوز از ابتدای سال ۳۵ درصد افزایش داشته است.»

گرینسپن اظهار داشت که کاهش فعلی در قیمت BTC تا حدودی در زمینه رکود بازار سهام و شرایط اقتصادی انتظار می‌رفت.

«با توجه به انتظار برای یک تغییر دیگر از سوی فدرال رزرو و اتفاقاتی که در بازار سهام رخ می‌دهد، فعالیت فعلی قیمت بیت‌کوین چندان غیرمنتظره نیست. با این حال، امروز در این باره بسیار باهوش‌تر خواهیم شد.»

برخی از تحلیل‌گران ارز دیجیتال پیش‌بینی کرده‌اند که بیت‌کوین پس از چهارمین هاوینگ کاهش خواهد یافت. در مارس ۲۰۲۴، تحلیل‌گران بیت‌کوین از جی‌پی‌مورگان پیش‌بینی کردند که بیت‌کوین ممکن است به سمت ۴۲,۰۰۰ دلار پس از هاوینگ کاهش یابد.

نمودار تاریخی هاوینگ های بیت کوین
نمودار تاریخی هاوینگ های بیت کوین

بر اساس گفته‌های مارکوس تیلن، مدیرعامل و تحلیل‌گر ارشد x Research10، بیت‌کوین ممکن است پس از هاوینگ به ۵۲,۰۰۰ دلار برسد. این تحلیل‌گر بر این باور است که عامل اصلی برای رونق اخیر بیت‌کوین، ورود سرمایه‌ها به صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین در بورس بوده است که در ماه گذشته به شدت کاهش یافته است.

بیت‌کوین در سال ۲۰۲۴ به اوج‌های جدیدی می‌رسد؟

دلایل ریزش قینت

بر اساس نظر برخی تحلیل‌گران، از جمله محقق سرمایه‌گذاری، لین آلدن، دلایل بسیاری بیشتر از فقط هاوینگ و صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین در آمریکا وجود دارد که می‌تواند باعث شود بیت‌کوین در سال ۲۰۲۴ به اوج‌های جدیدی دست یابد.

منبع: Cointelegraph

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.