تحلیل بیت کوین؛ نهنگ‌ها درحال بلعیدن BTC!

تحلیل بیت کوین

طی هفته‌ی گذشته، مقدار قابل توجهی BTC را از صرافی‌ها خارج کرده‌اند. در حالی که قیمت بیت‌کوین از ۷۳,۰۰۰ دلار گذشت، نهنگ‌های BTC برای محقق کردن سودهای خود، بیش از ۲۱,۰۰۰ BTC را برداشت کرده‌اند.

نهنگ‌های بیت‌کوین مقدار عظیمی از ذخایر BTC را از صرافی‌ها خارج کردند

علی مارتینز، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، اخیراً در X از فعالیت قابل توجه نهنگ‌های بیت‌کوین پرده برداشت. او اشاره کرد که طی این هفته، ۲۱,۴۰۱ BTC از صرافی‌های ارز دیجیتال برای نقد کردن سودهای حاصل از رالی قیمت BTC بیرون کشیده شده است.

نمودار موجودی بیت کوین صرافی‌ها. منبع: Glassnode
نمودار موجودی بیت کوین صرافی‌ها. منبع: Glassnode

تأثیر این فعالیت نهنگ‌ها به ویژه در روز پنجشنبه، ۱۴ مارس (۲۴ اسفند)، زمانی که ۷۵۲ میلیون دلار بیت‌کوین از صرافی‌های ارز دیجیتال برداشت شد، به طور قابل توجهی آشکار شد.



بر اساس داده‌های ارائه شده توسط Into The Block، این بیشترین میزان برداشت در یک روز از ماه می ۲۰۲۳ بود.

شوک عرضه در صرافی‌ها ادامه دارد

علاوه بر این، پیامدهای این برداشت انبوه به سرعت احساس شد، زیرا قیمت بیت‌کوین در روز جمعه، ۱۵ مارس (۲۵ اسفند)، شاهد سقوط قابل توجهی بود. BTC بیش از ۷٪ سقوط کرد و روند نزولی در سراسر بازار ارزهای دیجیتال رخ داد. علاوه بر این، گزارش داغ PPI در روز پنجشنبه سقوط را تسریع بخشید.

همچنین، بر اساس داده‌های Coinglass، در حال حاضر فقط ۱.۸۱ میلیون دلار BTC در صرافی‌ها موجود است. این امر اهمیت شوک عرضه بیت‌کوین را برجسته می‌کند. با این حال، به طور مثبت، شبکه شاهد ظهور ۱۳ نهنگ جدید با دارایی‌های بیش از ۱,۰۰۰ BTC بوده است. از سوی دیگر، کاهش قیمت بیت‌کوین امروز نیز ادامه یافت.

قیمت بیت‌کوین کاهش یافت

قیمت بیت‌کوین به زیر سطح ۶۵,۰۰۰ دلار افت کرد، که نشان‌دهنده‌ی سقوطی بیش از ۱۳٪ از بالاترین قیمت تاریخی‌اش ۷۳,۸۳۶ دلار که این هفته به دست آمده بود، است. همانطور که تا زمان نگارش، قیمت بیت‌کوین در روز یکشنبه، ۱۷ مارس (۲۷ اسفند)، ۶.۲۸٪ کاهش یافته و به ۶۴,۹۰۹.۲۱ دلار رسیده است. در حالی که، ارزش بازار BTC در ۱.۲۷ میلیارد دلار ایستاده است.

علاوه بر این، حجم معاملات ۲۴ ساعته بیت‌کوین ۱۵.۷۸٪ به ۵۱.۱۶ میلیارد دلار سقوط کرد. با این حال، با وجود رکود اخیر، سود ۱ ماهه BTC بیش از ۲۵٪ است. آخرین دوره نزولی نیز به دلیل لیکوئید شدن حجم زیادی از موقعیت‌های لانگ شتاب گرفت.

لیکوئید شدن‌های بیت‌کوین به ارزش ۱۴۵.۳۴ میلیون دلار

داده‌های Coinglass نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، لیکوئید شدن‌های بیت‌کوین به ارزش ۱۴۵.۳۴ میلیون دلار ثبت شده است. از این میزان، ۱۲۵.۸۱ میلیون دلار لیکوئید شدن‌ها مربوط به موقعیت‌های لانگ بوده است، که ممکن است بر سقوط اخیر قیمت بیت‌کوین تأثیر گذاشته باشد. در حالی که، معامله‌گران شورت لیکوئید شدن‌های قابل توجهی را آغاز نکردند و از روند نزولی سود بردند.

منبع: Coingape

سوالات متداول

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.