تحلیل بیت کوین؛ چه زمانی BTC صعودی می‌شود؟ (11 اردیبهشت)

تحلیل بیت کوین

بیت‌کوین به طور معمول، پس از هر دوره هاوینگ، وارد مرحله‌ای می‌شود که در آن قیمت در یک بازه بازانباشت مشخصی نوسان می‌کند. تاریخ به ما نشان داده است که این دوره بازانباشت می‌تواند تا ۱۵۰ روز به طول انجامد.



در این مدت، بیت‌کوین آماده‌ می‌شود تا در نهایت شاهد رشد پارابولیکی در قیمت آن باشیم. بر اساس این الگوی تاریخی، اگر بیت‌کوین برای ۱۵۰ روز آینده در این فاز باقی بماند، انتظار می‌رود که تا سپتامبر ۲۰۲۴ از دوره بازانباشت خارج شود.

چه مدت زمانی بیت‌کوین پس از هاوینگ در حالت ثابت باقی خواهد ماند؟

با توجه به اتفاقات گذشته، مدت زمان مطلوب برای دوره بازانباشت چقدر است؟

زمانی که بیت‌کوین در میانه ماه مارس به بالاترین سطح تاریخی خود رسید، نشان داد که چرخه‌ی آن ۲۶۰ روز سریع‌تر از حد معمول پیش رفته است. با این حال، با در نظر گرفتن اینکه بیت‌کوین در ۴۹ روز اخیر در حالت تمرکز بوده، این پیشرفت به حدود ۲۱۰ روز کاهش یافته است.

اگر بیت‌کوین قصد دارد الگوهای گذشته را دنبال کند و در این دوره بازانباشت برای مجموعاً ۱۵۰ روز پس از هاوینگ در حالت ثابت بماند…

بیت‌کوین پس از هاوینگ به چه مدت زمانی برای تثبیت نیاز دارد؟

بیت‌کوین در این چرخه‌ی فعلی همچنان در حال پیشرفت است، اما این پیشرفت با سرعتی کمتر از قبل است و پیش‌بینی می‌شود که تنها ۶۰ روز دیگر ادامه یابد.

نمودار هفتگی قیمت BTC/USD
نمودار هفتگی قیمت BTC/USD

برای اینکه بیت‌کوین به شکلی استاندارد با چرخه‌های هاوینگ گذشته هم‌راستا شود، لازم است که برای مدت زمانی طولانی‌تر نسبت به دفعات قبلی در حالت تثبیت بماند.

در واقع، اگر بیت‌کوین بخواهد به طور کامل با الگوهای گذشته هماهنگ شود، باید حداقل ۲۱۰ روز پس از هاوینگ در حالت تثبیت بماند. این کار به آن کمک می‌کند که تمام پیشرفت‌های زودهنگام خود را جبران کرده و به نقطه صفر برسد.

روتد صعودی بیت کوین چه زمانی شروع می‌شود؟

در نیمه سال ۲۰۲۳، بیت‌کوین وارد یک دوره انباشت طولانی شد که ۲۲۴ روز به طول انجامید. پس از این دوره، قیمت آن به سرعت افزایش یافت. برای اینکه بیت‌کوین بتواند به طور کامل با الگوهای قبلی هاوینگ‌های خود همگام شود و سرعت فعلی خود را کاهش دهد مطلوب است که بیت‌کوین دوره ۲۲۴ روزه نیمه ۲۰۲۳ را مجدداً تجربه کند.

در گذشته، بیت‌کوین توانسته است بدون نیاز به عوامل تقویتی مانند تأیید ETF‌ها یا رویدادهای هاوینگ، چنین دوره‌هایی را بسازد.

مدت زمان این دوره انباشت فعلی، سرعت پیشرفت را در این چرخه تعیین خواهد کرد و نقش مهمی در تعیین بالاترین نقطه‌ای که بیت‌کوین در دوره بازار صعودی خود خواهد رسید، ایفا می‌کند.

اگر بیت‌کوین بیش از ۲۰۰ روز در این حالت بماند، احتمالاً در نوامبر ۲۰۲۴ شاهد یک شکست قیمتی خواهیم بود.

منبع: rekt capital X

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.