تحلیل بیت کوین؛ علت ریزش امروز بازار ارز دیجیتال چه بود؟(5 دی 1402)

تحلیل بیت کوین

قیمت‌های ارزهای دیجیتال در روز سه‌شنبه شاهد موج فروش تندی بودند و کاهش شدیدی را تجربه کردند: اکنون چه اتفاقی در بازار در حال رخ دادن است؟

خلاصه مقاله

  • در روز سه‌شنبه، بازار ارزهای دیجیتال شاهد فروش گسترده و ناگهانی بود، که ارزش کلی بازار جهانی ارزهای دیجیتال را به 1.65 تریلیون دلار کاهش داد.
  • سرمایه‌گذاران انتظار داشتند شاهد رالی بابا نوئلی باشند، اما نرخ‌های بالای فاندینگ ریت باعث ایجاد وحشت در میان معامله‌گران شده است.
  • بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، سولانا (SOL)، اوردی (ORDI)، ریپل (XRP)، ساتس (SATS)، اکسی اینفینیتی (AXS)، و 1000SATS از جمله دارایی‌هایی هستند که بیشترین میزان لیکوئیدی (liquidated) را در 24 ساعت گذشته داشته‌اند، که در این میان ETH در ساعت گذشته برجسته‌تر بوده است.

قیمت‌های ارز دیجیتال شاهد سقوط تندی بودند

در روز سه‌شنبه، بازار ارزهای دیجیتال شاهد فروش گسترده و ناگهانی بود، که ارزش کلی بازار جهانی ارزهای دیجیتال را به 1.65 تریلیون دلار کاهش داد. قیمت بیت‌کوین از 43,400 دلار به 42,500 دلار در عرض چند ساعت کاهش یافت، که تقریباً معادل با کاهش 3 درصدی در دوره 24 ساعته است. سایر آلت‌کوین‌های اصلی مانند ETH، SOL، BNB، XRP و دیگران نیز شاهد کاهش 2 تا 4 درصدی در عرض چند ساعت بودند.



سرمایه‌گذاران انتظار داشتند شاهد رالی بابا نوئلی باشند، اما نرخ‌های بالای فاندینگ ریت باعث ایجاد وحشت در میان معامله‌گران شده است. بازار نیاز دارد تا برای ادامه حرکت صعودی خود به آرامش برسد. Coinglass، یک پلتفرم داده‌های مبادله مشتق، اظهار داشت:

 نرخ‌‌های فاندینگ ریت دیوانه‌وار شده‌اند. ما انتظار نوسانات بزرگی داریم.

170 میلیون دلار لیکوئيد شده است

این موضوع باعث شد تا معامله‌گران از موقعیت‌های لانگ (long positions) دور شوند، که به فروش گسترده در بازار ارزهای دیجیتال منجر شد. بازار ارزهای دیجیتال شاهد لیکوئید شدن 40 میلیون دلار از موقعیت‌های لانگ در فقط یک ساعت بود. در 24 ساعت گذشته، مجموعاً به میزان 170 میلیون دلار، 70,611 معامله‌گر لیکوئید شدند. این شامل لیکوئید شدن موقعیت‌های لانگ، بیش از 90 میلیون دلار و موقعیت‌های شورت (short positions) بیش از 79 میلیون دلار بود.

طلبکاران Mt. Gox شروع به دریافت بیت‌کوین کرده‌اند

بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، سولانا (SOL)، اوردی (ORDI)، ریپل (XRP)، ساتس (SATS)، اکسی اینفینیتی (AXS)، و 1000SATS، با اینکه ETH در ساعت گذشته بیشترین توجه را به خود جلب کرده است، از جمله دارایی‌هایی هستند که بیشترین میزان لیکوئیدی (liquidated) را در 24 ساعت گذشته داشته‌اند. در همین حال، بر اساس گزارش‌ها، طلبکاران Mt. Gox شروع به دریافت پرداخت‌های بیت‌کوین کرده‌اند. این امر باعث خواهد شد برخی از آنها سودهای بیت‌کوین خود را بفروشند، و ماینرها به دقت فعالیت را زیر نظر دارند.

قیمت‌های BTC، ETH و سایر ارزهای دیجیتال در حال سقوط هستند

طبق گزارش COINOTAG، با تقریباً نیمی از موقعیت‌های آپشن بیت‌کوین و اتریوم که در معرض انقضا قرار دارند، رویداد انقضای سالانه آپشن‌ها در روز جمعه یک رویداد مهم خواهد بود. با نرخ‌های فاندینگ ریت بالا، معامله‌گران ممکن است در نظر بگیرند که موقعیت‌های خود را بر اساس عوامل مختلف، از جمله تأیید احتمالی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین، هاوینگ بیت‌کوین، و الگوهای تکنیکال مورد انتظار تنظیم کنند.

قیمت BTC از بالاترین نقطه 24 ساعته 43,765 دلار کاهش یافته و در حال حاضر با قیمت 42,430 دلار معامله می‌شود. علاوه بر این، حجم معاملات در 24 ساعت گذشته 26 درصد افزایش یافته، که نشان‌دهنده علاقه معامله‌گران است. نسبت open weighted open interest بیت‌کوین افزایش نشان داد. قیمت ETH در حال حاضر با قیمت 2,225 دلار معامله می‌شود، با کاهش بیش از 2 درصد در 24 ساعت گذشته. حجم معاملات در 24 ساعت گذشته اندکی افزایش یافته است.

منبع: CO NEWS

سوالات پرتکرار

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.